Gaming

Valve revoca optiunea de comercializare a modurilor pentru Skyrim

Dupa ce intreg internetul era la un pas de a ii linsa pe cei de la Valve pentru introducerea optiunii de comercializare a modurilor pentru Skyrim, acum aceasta este moarta! Inchisa definitiv de Valve pentru serviciul lor de distributie digitala Steam, asta dupa ce zeci de petitii online au aparut la doar cateva ore dupa ce serviciul a fost lansat.

Pentru ca Zon@ a ales in mod deliberat sa nu ofere informatii despre acest incident, in ideea ca Valve vor realiza ce au facut si vor face cale-ntoarsa, lucru care s-a si intamplat! Totusi, un pic de „context” nu strica, nu?

Valve a introdus, in colaborare cu Bethesda, o serie de moduri cu plata in Steam Workshop. Problema cu acest element este faptul ca intrega scena de moding se sprijina… pe ea insasi, moderii imprumutand unul de la altul asset-uri, tehnici si alte elemente, pentru a realiza moduri. Pe de alta parte, modurile de cele mai multe ori nu sunt tocmai… legale, de multe ori introducand asseturi aflate sub proprietate intelectuala in jocuri, ca de exemplu SpiderMan in Skyrim sau Lord of the Rings, chestie care nu este tocmai bine vazuta. Steam Workshop Paid Modding

Totusi, cel mai „lovit” site nu a fost Steam ci Nexus, odata cu introducerea banilor, multe dintre moduri disparand de pe Nexus si devenind disponibile doar pe Steam Workshop, dovada ca banii uneori pot strica ceva frumos si pot transforma pasiunea in lacomie, moderi extrem de cunoscuti retragandu-se din scena modingului din cauza reactiilor negative.

Ca tot am vorbit de lacomie, procentele erau… destul de ciudate, iar termenii si mai tembeli. In prima instanta Valve si Bethesda pastrau 75% din profit, in timp ce moderul care uploada mod-ul in Steam Workshop era obligat sa vanda produse in valoare de de 400 de dolari pentru a primi 100. Iar plafonul de 400 de dolari era obligatoriu pentru a-si primii bani.

Impartirea profitului, conform Bethesda, era urmatoarea: 45% Bethesda, 25% Modder, 30% Valve. Bethesda s-au aparat spunand ca ei sunt repsonsabili pentru realizarea moding toolurilor si ca procentul de 45% este absolut normal! Evident ca este, draga Bethesda, atunci cand tu realizezi un joc si lasi la apa un mod tool, iar modurile de fapt ITI VAND JOCUL! (detalii, nu?!) Steam Workshop Paid Modding

„The percentage conversation is about assigning value in a business relationship. How do we value an open IP license? The active player base and built in audience? The extra years making the game open and developing tools? The original game that gets modded? Even now, at 25% and early sales data, we’re looking at some modders making more money than the studio members whose content is being edited.”

We also look outside at how open IP licenses work, with things like Amazon’s Kindle Worlds, where you can publish fan fiction and get about 15-25%, but that’s only an IP license, no content or tools.”

Mai sus avem un extract din postarea de pe blogul Bethesda, in care acestia explica si argumenteaza motivul pentru care au ales sa ceara 45% din profit, subliniind faptul ca la o proprietate intelectuala derivata, cum este cazul unui Fan Fiction comercializat de Amazon prin intermediul Kindle, vanzatorul primeste intre 15 si 25%. Uita totusi sa sublinieze ca in cazul Fan Fiction-urilor exista si alte taxe si drepturi de publicare, Uniunea Artistilor si mai ales plata IP-ului original. Dar pana la urma oricum nu ne asteptam sa isi faca temele! Steam Workshop Paid Modding

Pana la urma Valve a pus capat parteneriatului si programului beteag si prost gandit. Iar asta este un lucru bun fara doar si poate. Valve in momentul de fata si-a pierdut imaginea de companie care sta de partea gamerilor cu acest program, iar ultima sesiune de AMA (ask me anything) la care a participat Gabe Newell, CEO Valve, a fost un dezastru din toate punctele de vedere, acesta raspunzand la intrebari… si nu prea!

Totul s-a incheiat cu urmatorul citat:

„We’ve done this because it’s clear we didn’t understand exactly what we were doing. We’ve been shipping many features over the years aimed at allowing community creators to receive a share of the rewards, and in the past, they’ve been received well. It’s obvious now that this case is different.”

„Am realizat acest program fara sa intelegem exact ce facem. Am oferit in trecut asemenea programe pentru a permite comunitatii de creatori sa primeasca o parte din profituri, si in trecut, au fost primite extrem de bine. Este evident ca in acest caz lucrurile sunt diferite.” No shit sherlock

Zona IT

ZONA IT

Articole asemanatoare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Back to top button