0 comments

AMD a lansat Radeon GPU Profiler, pentru a ușura optimizarea

by on 28/07/2017
 

AMD a lansat o nouă soluție gratuită pentru analiza utilizării plăcilor sale video, sub forma lui Radeon GPU Profiler.

Această unealtă este disponibilă acum pentru cei dornici să vadă exact cum sunt folosite caracteristicile diverse ale plăcilor video Radeon făcute în ultimii ani. Însă nu oferă informații complete pentru debugging, AMD încă mai recomandând folosirea sa în tandem cu ceva ca RenderDoc.

Radeon GPU Profiler funcționează doar pentru DirectX 12 și Vulkan, așa că nu va putea fi folosit la analiza jocurilor de DirectX 11, pentru optimizarea acestora. Dar funcționează pe cam fiecare sistem de operare modern, așa că tot oferă ceva avantaje. Este compatibil până și cu Linux.

Ce înseamnă asta pentru utilizatorii de rând care n-au nici o utilitate pentru o unealtă de diagnostic? Înseamnă că dezvoltatorii de jocuri au la îndemână încă un program care va permite găsirea problemelor de ordin tehnic și care poate ajuta la descoperirea de moduri mai eficiente de a folosi resursele plăcii video.

Cine știe, poate în acest ritm anumite jocuri nu vor funcționa bizar de greu pe hardware ce n-ar trebui să îi dea probleme. Rezultatele însă nu vor fi vizibile prea curând. AMD a lansat inițiativa GPU Open de ceva vreme, dar adoptarea sa a fost până acum foarte limitată în cadrul industriei.

[PCPer]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response