0 comments

AMD anunta GPUOpen, o alternativa pentru Nvidia GameWorks

by on 16/12/2015
 

In cadrul evenimentului Radeon Technologies Group Summit, AMD a dezvaluit GPUOpen, o noua initiativa menita sa ofere dezvoltatorilor uneltele necesare pentru a putea exploata la potentialul lor maxim hardware-ul de pe toate platformele care folosesc tehnologie Radeon, atat PC cat si majoritatea consolelor.

GPUOpen este o initiativa Open Source, insemnand ca tot software-ul oferit, toate uneltele, toate efectele, toate bibliotecile, toate mostrele, tot SDK-ul, pot fi copiate, modificate, republicate, alterate, redistribuite si in general se poate face cam orice cu ele. Nu exista taxe, nu exista licentiere, doar speranta ca dezvoltatorii de jocuri nu vor tine cu coltii de ce imbunatatiri reusesc sa faca, iar acestea se vor propaga cu timpul prin intreaga industrie, rezultand intr-o paritate mult mai buna dintre efectele folosite pentru un GPU Radeon de pe o consola si unul de pe PC.

Toate resursele vor fi disponibile pe Github din ianuarie, initial cu lucruri precum TressFX 3.0, ShadowFX, GeometryFX si multe altele, menite sa ofere o alternativa la solutiile din GameWorks, create de catre Nvidia, care au fost criticate adesea ca sunt lipsite de transparenta si nemodificabile fara a plati o taxa destul de mare.

gpuopen-12

Cativa dezvoltatori de jocuri deja si-au anuntat intentia de a folosi din plin GPUOpen, precum Firaxis, Rebellion si Oxide Games.

[PCPer]