0 comments

AMD Crossfire va ieși la pensie

by on 25/09/2017
 

Cea mai nouă variantă a driver-ului pentru plăcile video AMD a fost lansat zilele trecute, aducând ceva neașteptat, o lipsă totală a cuvântului Crossfire.

Asta nu pentru că AMD ar fi renunțat la posibilitatea de-a folosi simultan două plăci video pentru a rula aceeași aplicație grafică, ci pentru că nu prea mai reprezintă starea curentă a tehnologiei.

Conform declarației oficiale, Crossfire reprezintă implementarea pentru DirectX 11 a conceptului și trebuia adăugat de AMD manual pentru fiecare joc, sub forma câte unui profil individual proiectat. Dar din moment ce suntem pe la începutul erei DirectX 12 nu prea mai este la latitudinea celor de la AMD să facă toată treaba. DirectX 12 suportă EMA, ce permite producătorului de jocuri să adreseze direct utilizarea a mai mult de o placă video.

Așa că în loc să se refere la suportul pentru plăci multiple sub numele Crossfire, va fi folosit de acum înainte mGPU, ce va acoperi atât ceea ce știam până acum sub numele Crossfire, cât și noua implementare.

Merită menționat că, sub DirectX 12, EMA este capabil să gestioneze plăci video foarte diferite. Nu doar modele Radeon cu GPU-uri distincte, dar poate funcționa pentru a rula simultan o aplicație de pe o placă video Radeon și una GeForce. Implementări ale conceptului permit până și folosirea unui GPU integrat, ca cel de la procesoarele Intel, pentru a genera anumite efecte, în timp ce de cea mai mare parte a calculelor încă se mai ocupă un GPU dedicat.

Desigur, până când dezvoltatorii se vor folosi de acestea din plin tot va mai fi nevoie de ceva timp și multă muncă. Deocamdată încă nu avem DirectX 12 implementat de mai marii publisheri la jocurile lor, dar cel puțin Vulkan are parte de este adoptat de Bethesda și oferă funcționalitate similară.

[PC World]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response