1 comment

AMD cumpara HiAlgo, scalarea dinamica de rezolutie vine pe PC

by on 05/07/2016
 

Daca urmariti benchmark-urile de performanta pentru jocurile de console, probabil ati tot sesizat ca Xbox One si Playstation 4 tind sa nu mentina rezolutii constante.

Mai multe titluri sunt construite pentru a scadea rezolutia intr-un fel sau altul pentru a mentine un framerate constant… de 30 de cadre pe secunda. O tehnologie similara exista pe PC, dar nu a prea fost folosita, cel putin nu pana acum.

Compania HiAlgo, care a realizat o astfel de solutie care poate functiona pentru anumite jocuri de PC, a fost cumparata de AMD, cu intentia de-a implementa software-ul acesta in utilitatile din Radeon Software pe viitor. In acest moment, solutiile HiAlgo merg pe un numar limitat de jocuri, deoarece au trebuit sa fie implementate prin metode indirecte, insa de acum inainte vor avea acces direct la driver si la specificatiile hardware.

Conceptual, software-ul facut de HiAlgo intercepteaza comenzile primite de placa video de la joc si le altereaza pentru a optimiza rezultatul final in functie de cerinte.

Exista in momentul actual trei aplicatii pentru tehnologia facuta de HiAlgo. Boost este facut pentru a scadea rezolutia imaginii in situatii cu foarte multa miscare, care necesita mai multa putere de procesare. Elementele de interfata nu sunt afectate, doar rezolutia cadrelor individuale, care pot fi acum redate mai rapid. Dimensiunea lor pe ecran nu se va schimba, si daca se face genul de scalare a rezolutiei ca pe console, atunci efectul ar putea sa nu fie chiar atat de observabil. In conditii la care a miscarea este mai putin intensa, rezolutia revine la normal. Astfel, se va reusi mentinerea unui framerate ridicat chiar si in conditiile in care ecranul este foarte aglomerat, oferind un spor de performanta pentru sistemele mai slabe.

Aplicatia Switch permite scaderea rezolutiei la 50% de indata ce este apasat un buton. Iar modul Chill va scadea framerate-ul in secventele care au foarte putina miscare si il va creste in secventele cu multa miscare. De ce? Pentru ca Chill este destinat platformelor mobile, iar efectul acesta ajuta la scaderea consumului de energie.

In ce forma vor fi implementate aceste tehnologii in Radeon Software nu va pot spune clar in acest moment, nu sunt nici detalii despre suma pentru care HiAlgo a fost cumparat de AMD.

[Bit Tech]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response