0 comments

AMD dezvaluie noi caracteristici ale lui DirectX 12!

by on 24/04/2015
 

Intr-un comunicat recent de pe site-ul AMD, un reprezentant a comunicat informatii noi privind anumite tehnologii in urmatoarea implementare a standardului DirectX 12. Mai exact AMD dezvaluie noi caracteristici ale lui DirectX 12.

Comunicatul adreseaza doua tehnologii, una ce a mai fost mentionata in trecut, si anume Async Shaders (shadere asincrone), alaturi de tehnologia Multi-Threaded Command Buffer Recording.

DirectX 12
Ce reprezinta aceste descrieri?

Shadere asincrone: Această caracteristică permite unui motor de joc sa execute calcule de computing sau activitati de memorie pe GPU in timpul lacunelor din volumul de muncă grafica prezentat de un joc.
Deși poate pare evidenta capacitatea de a permite ca functiile de grafica, de calcul și de memorie ale unui GPU de a opera simultan, versiunile anterioare de DirectX nu includeau această funcționalitate, in esenta aceste functii ce puteau fi executate simultan fiind puse sa stea la coada una dupa alta, si limitand performanta maxima a cipurilor grafice.
AMD se lauda ca odata cu adoptarea DirectX12, cipurile AMD Radeon compatibile vor utiliza tehnologia shaderelor asincrone pentru a intercala aceste functii in multiple linii de executie, scurtand timpul final de randare, ceea ce conduce la reducerea latentei si deci la framerate-uri mai mari.DirectX 12 AMD

In acest scop, arhitectura GCN comercializata de AMD in ultimele serii de placi include hardware dedicat denumit Asynchronous Compute Engine (ACE), care sunt specializate in optimizarea paralelizarii executiei instructiunilor grafice.

Multi-threaded Command Buffer Recording: Tamponul de comandă (Command buffer) reprezinta o lista de lucruri pe care procesorul trebuie să le reorganizeze și să le prezinte unei placi grafice AMD Radeon, astfel încât munca grafică sa se poate executa. Lucrurile pe această listă ar putea include iluminat, plasarea personajelor, încărcare de texturi, reflexii și altele.

PC-urile moderne utilizeaza procesoare multi-core, precum procesoarele AMD FX sau AMD A-Series APU (sau de ce nu, Intel i5/i7). O caracteristică importanta a aplicațiilor bazate pe DirectX 11 este că multe dintre aceste nuclee în orice procesor multi-core pot fi utilizate doar partial sau pot ramane total neutilizate. Această lipsă de utilizare se datorează incapacității DirectX 11 de a sparge tamponul de comanda în bucăți mici, paralele și usor de calculat ce pot fi repartizate pe mai multe nuclee.DirectX 12 AMD 1
În plus, o cantitate disproporționată de timp de calcul este frecvent cheltuit pe drivere și interpretarea API (overhead), în conformitate cu modelul de programare DirectX 1, ceea ce lasă mai puțin timp pentru executarea codului jocului, si implicit scade viteza de randare si potentialul calitativ.

In DirectX 12, comportamentul tamponului de comandă este revizuit radical în cinci moduri-cheie:

  • Se reduce overheadul prin mutarea codului de driveri si API pe orice lant de executie disponibil pe CPU;
  • Timpul absolut necesar pentru a finaliza sarcinile complexe pe CPU este redus;
  • Activitatea pe CPU a jocului poate fi distribuita în mod semnificativ peste> 4 nuclee CPU;
  • Noua lățime de bandă de pe CPU permite mai multe draw calls, oferind lumi mai detaliate și captivante de joc;
  • Toate nucleele CPU disponibile pot acum sa comunice cu placa grafică simultan.

Avantajul acestor caracteristici este deja văzut în jocuri reale, viitorul Ashes of the Singularity, un titlu realizat in colaborare intre AMD, Oxide Games si Stardock, ce utilizeaza toate cele 8 nuclee ale unui procesor FX-8370 pentru a oferi un nivel de calitate, performanta si rezolutii “ce nu sunt nici macar o posibilitate pe DirectX11”, in cuvintele CEO-ului Brad Wardell.DirectX 12 AMD 3

Înainte de a incheia, ați putea fi interesati să știti ce produse AMD sunt compatibile cu DirectX 12. Presupunând că ati instalat Windows 10 Technical Preview Build 10041 (sau mai nou), și obținut cel mai nou driver de la Windows Update, aici gasiti si lista de componente AMD pregatite pentru DirectX 12. Cu alte cuvinte, vesti bune de la AMD, in special pentru utilizatorii existenti ai seriilor de produse recente.