1 comment

AMD GPUOpen a fost lansat

by on 27/01/2016
 

AMD anunta lansarea initiativei GPUOpen, cea prin care intentioneaza sa ofere o alternativa mai transparenta pentru dezvoltatorii de jocuri video, la solutiile prezente in Nvidia GameWorks.

GPUOpen este impartit in doua categorii: solutii destinate jocurilor si CGI-ului pe o parte, iar pe cealalta solutii dedicate segmentului de high-performance computing. Acestea sunt genul de lucruri care se leaga de cercetare, proiectare si alte lucruri care nu sunt jocuri dar consuma multa putere de GPU.

Pe pagina oficiala a GPUOpen veti gasi informatii despre o varietate de efecte grafice si link-uri la codul sursa de pe GitHub, alaturi de numeroase biblioteci si chiar unelte menite sa ajute dezvoltarea.

Toate aceste lucruri sunt oferite gratuit si sub modelul Open Source, ceea ce inseamna ca oricine le poate modifica dupa bunul plac, posibil chiar aducand imbunatatiri.

Aceasta este ideea de baza a initiativei, un mediu deschis, la care toata lumea poate colabora pentru a obtine cele mai bune rezultate cu putinta dintr-o placa grafica. Este un mediu gandit sa fie complet transparent, fara sa apara vreo teama ca un efect sau altul ar fi optimizat doar pentru placile video Radeon, pentru ca tot codul este la vedere.

Cateva studiouri de jocuri, precum Firaxis si Oxide, si-au anuntat intentia de a se folosi de GPUOpen, dar va avea nevoie de sprijin din partea unui numar mai mare de studiouri pentru a putea „decola” cu adevarat.

[GPUOpen]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response