Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

AMD susține că Windows 10 nu are probleme cu Ryzen, dar cam are

/
/
/

AMD a emis un comunicat oficial referitor la rapoartele de pe internet conform cărora Windows 10 nu ar atribui coerent sarcini tuturor nucleelor de pe procesoarele Ryzen.

Comunicatul exact este:

Bazat pe ce am găsit, AMD crede că planificatorul firelor de execuție pentru Windows 10 funcționează cum trebuie pentru Zen, și nu credem în acest moment că este o problemă cu planificatorul folosind incorect configurațiile logice și fizice ale arhitecturii.

Și aici s-ar termina povestea cu un răsunător „Windows 10 funcționează cum trebuie”. Asta dacă nu ar fi investigația independentă făcută de PC Perspective. Publicația nu a descoperit o problemă propriu-zisă la modul în care tratează planificatorul lui Windows 10 nucleele procesoarelor Zen, dar a dat peste ceva ce poate explica problemele de performanță în anumite aplicații, în special jocuri.

Ce vedeți mai sus este latența comunicării între nucleele unui procesor 1800X. Pentru ca oricare nucleu să comunice cu vecinul său direct, sau cu un alt nucleu de pe aceeași unitate de procesare, este nevoie de mai puțin de 50 de nanosecunde, comparativ cu procesoarele Intel care necesită chiar 80 de nanosecunde pe arhitectura Haswell-E. Însă atunci când comunicarea trebuie să aibă loc între două unități de procesare, această latență crește la 140 de nanosecunde.

Procesoarele Ryzen 7 sunt făcute din două astfel de unități de procesare, ambele cu câte 4 nuclee fizice și 8 virtuale. Așa că orice sarcină este împărțită între cele două unități de procesare care nu ține cont de latența adițională și nu încearcă să atribuie sarcini ca atare, va observa o scădere a performanței. Această problemă nu este întâlnită la aplicații care sunt construite să ia în calcul configurațiile cu procesoare multiple, sau a căror sarcini nu necesită comunicare constantă între nuclee, cum ar fi codarea video pe anumite aplicații sau randarea 3D în Cinebench.

O soluție ar fi implementarea în Windows 10 a unui planificator care să țină cont de modul în care nucleele sunt distribuite, deși asta ar putea duce la ceva complicații referitoare la managementul memoriei.

Pentru mai multe detalii vă încurajez să citiți articolul din link-ul de mai sus, sau să urmăriți această explicație pe larg a ideii:

[PC Per]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar