Black Ops 3 Review – Surprinzator de stufos!

by on 16/11/2015

Introducere: Black Ops 3

Asta o sa fie un review destul de lung. Black Ops 3 este un joc surprinzator de stufos, care a reusit sa ne surprinda si dezamageasca la anumite capitole. Din aceasta cauza, o sa facem economie la litere si o sa intram direct in paine cum s-ar zice.

Nu stiu daca Activision sau studiourile care realizeaza jocurile Call of Duty au dezvoltat un fetis ascuns pentru mutilare, de doua jocuri incoace observ un trend cand vine vorba de membre smulse, in special maini.

Poveste: Black Ops 3

Jocul incepe bine mersi cu tine intr-o misiune black ops pentru a sustrage niste informatii dintr-o baza militara inamica. Pana aici nimic special, avand in vedere povestea majoritatii jocurilor Call of Duty. Doar ca lucrurile nu merg asa cum trebuie, misiunea iti explodeaza in fata, pierzi elicopterul care urma sa te salveze plus o mana si un picior. Asta ca un apropo de ce am spus mai devreme despre membre smulse.

Te trezesti intr-o baza militara, mai mult sau mai putin intreg, unde iti este atasat un chip cerebral numit Direct Neural Interface sau mai simplu DNI si o serie noua de implanturi bionice. Implanturile si DNI-ul functioneaza in tandem, permitand utilizatorului atat sa controleze eficient implanturile bionice, dar si sa acceseze un soi de realitate virtuala in care poti examina anumite evenimente petrecute in trecut.

Problema este ca dupa ce-a de-a treia misiune totul incepe sa o ia razna. Camarazii tai sunt suspectati de tradare, tu refuzi sa crezi asta, este introdusa in poveste ideea de virus computerizat cerebral si o groaza de semnale de alarma la adresa dependentei in continua crestere de tehnologie.black_ops_3_sp_gamescom_Lotus_Towers

Intreaga poveste din Black Ops 3 este de departe cea mai matura naratiune propusa intr-un Call of Duty de pana acum. Are un iz de psihologic, paranoic, ba chiar schizofrenic uneori, personajul tau vorbind singur adesea. Sunt momente in joc in care pur si simplu nu ai idee pe unde o sa scoti camasa, un lucru destul de nou pentru seria CoD, dar de departe ceea ce ne-a impresionat cel mai mult este felul in care evolueaza de la misiune la misiune.

Daca initial totul pare sa fie facut dupa calapodul CoD, incet dar sigur toti parametri povestii se schimba radical,  reusind sa surprinda in mod placut jucatorul. Ba mai mult, trateaza matur subiecte precum inteligenta artificiala, sclavia, natura umana in timpul si dupa o tragedie, elemente care, pana acum, nu prea a fost vazut prin seria Call of Duty.

In trecut trageai cu lansatorul de rachete de pe spatele calului, acum misiunile iti lasa impresia unei experiente realizate atent. Evident, scenariile rupte parca din filmele lui Bay sunt si ele prezente. Asa ca jucatorii care doresc cladiri care fac poc, explozii si alte elemente specifice CoD-ului.Black Ops 3

In concluzie povestea nu este rea. Este chiar surprinzator de bine scrisa, fiind singura campanie single player CoD pe care am terminat-o fara ma ridic din scaun, cele sase ore fiind o experienta senzationala. Iar daca doresti ceva mai special recomandam fanilor [email protected] ca dupa ce termina campania, sa incerce modul Nightmare, care schimba toti civilii din joc cu zombie, jucatorul fiind nevoit sa se apere atat de inamici, cat si de zombie. Ba mai mult, introduce si un personaj nou si o poveste usor schimbata pe ici pe colo.

Gameplay: Black Ops 3

Black Ops 3 musteste de noi metode de a experimenta jocul. Spunem asta pentru ca este primul joc care introduce un HUB central de unde jucatorul poate accesa toate aspectele campaniei singleplayer. De la misiunile speciale, care acum se numeste Combat Immersion, pana la customizarea armelor, felului in care arati si multe astfel de elemente. Poti sa schimbi aproape tot ce doresti, de la sexul personajului tau, pana la ce loadout doresti sa ai in timpul unei misiuni, totul se poate edita exact ca si in multiplayer, fiind un plus pentru serie.

Printre upgrade-uri se regasesc si Power Core-urile. Un fel de arbore de abilitati impartit in trei categorii: Control, care practic este o abilitate care iti permite sa preiei controlul robotilor si masinariilor din joc. Martial, care iti confera mai multa mobilitate si iti ofera mai multe optiuni de a-ti masca prezenta pe harta de joc. Iar ultimul si preferatul nostru Chaos, care pur si simplu provoaca haos, fiind singura ramura de abilitati defensive.Black Ops 3

Un alt lucru care ne-a placut la nebunie este introducerea unui mod cooperativ pentru campania single player. Acum poti aduna inca trei prieteni pentru a realiza un party, distractia fiind garantata. Este prima data cand am reusit chiar sa ma distrez in modul Realistic, fara sa imi vina sa imi smulg parul din cap, avantajul unui grup de prieteni cu care sa comunici fiind evident.

Iar ceea ce am mentionat mai sus sunt doar cateva dintre surprizele pe care campania de singleplayer le ofera din punct de vedere al gameplay-ul, avand atatea elemente noi incat uneori nu ai idee de unde sa incepi. Este de departe cel mai divers joc de pana acum din punct de vedere al gameplay-ul, Black Ops 3 reusind sa varieze experienta atat de mult, inca indiferent cat de mult cunosti jocul, tot timpul te surprinde cu o noua optiune. Evident, in mod placut.

Zombies: Black Ops 3

Modul Zombies este probabil unul dintre cele mai asteptate moduri de joc, asta pentru ca ceea ce am primit cu Advanced Warfare a fost un mod Zombies, dar nu atat de bine realizat pe cat ne-am fi dorit. Aici, lucrurile stau mult mai bine.

Exceptand campania Nightmare, care are cateva probleme mari cand vine vorba de inteligenta artificiala, aici coechipierii sunt inexistenti, fiind inlocuiti cu oameni reali, ceea ce inseamna ca fie cooperezi, fie mori pana in runda a zecea. Aici, inteligenta inamicilor, in cazul de fata zombalaii, a fost sporita, parand ca nu se mai comporta ca niste animale fara minte. Bine, nu este ceva atat de important, dar veteranii acestui joc vor aprecia provocarea.Black Ops 3

Daca stam sa analizam, am primit cu acest Black Ops trei moduri de joc Zombie. Unul este modul Nightmare, al doilea este modul Zombie implementat in joc si The Giant. Trei povesti diferite care prezinta personaje noi si vechi.

Daca in aventura ta din Morg City ii controlezi pe Jeff Goldblum, Heather Graham, Neal McDonough si Ron Perlman, in The Giant povestea se intoarce la radacini, personajele din povestea originala intorcandu-se pentru o noua aventura, iar din acest punct de vedere suntem rasfatati, pentru ca The Giant este in esenta un remake al hartii din World at War, Der Riese. Pe de alta parte avem impresia ca Syndicate, celebrul Youtuber, va avea acum tone de continut in fiecare saptamana datorita diversitatii de care acest mod de joc da dovada. Pe langa asta, TreyArch au urmat exemplul celor de la Sledgehammer si au introdus o naratiunea mult mai bine structurata si in acest mod, astfel, acum ai pe langa actiune si o poveste in fundal la care trebuie sa fi atent.Black Ops 3

Probleme? Destule! Una care racaie comunitatea de ceva timp este faptul ca TreyArch au prostul obicei sa realizeze hartile in jurul easter egg-urilor, iar asta inseamna ca nici in acest moment nu poti sa gasesti aceste easter egg-uri in solo mode. O alta problema, tine de poveste, pe care o aplaud ori de cate ori am ocazia. Problema este ca nu investesc atat de mult in prezentarea ei.

Ai un cinematic la inceput si unul la final. Intelegem ca trebuie sa omori hoarde si hoarde de zombie, dar un cutscene de cateva secunde atunci cand deblochezi o zona importanta nu ar strica. Iar ultima este legata de arme. Introducem si noi, eventual in acest secol, o serie de arme noi, pentru ca ne-am cam saturat de aceleasi si aceleasi combinatii de rail gun-uri si pistoale pe care le folosim ori de cate ori ajungem la un nivel mai mare.

Multiplayer: Black Ops 3

Ei si am ajuns la cea mai importanta componenta a jocului si motivul pentru care multa lume cumpara acest joc. Multiplayer-ul. Motivul pentru care milioane de gameri cumpara anual acest titlu si motivul pentru care acum avem si o sectiune de eSports in joc. O singura problema. Putem sa rezolvam problema cu serverele?

O sa incepem cu ceea ce ne-a scos din minti vine vorba de multiplayer, pentru ca exista deja o lista impresionanta de plangeri. Am dori sa stim si noi cine este geniul care a decis ca amortizoarele au un range drop off de 50%? Nu serios?! Cine a fost geniul care a facut asta? In trecut aveam un drop off de 20%, acum 50% pe arme, asta inseamna ca trebuie sa ii bagi teava armei in pifometru pentru a disponibiliza un inamic, eventual sa ii faci si un examen ORL.Black Ops 3

Asta ca sa nu zic ca pe LMG-uri damage-ul scade cu 75% in functie de distanta la care de afli de inamic. Un exemplu este Gorgon-ul, un LMG care teoretic omoara orice in doua focuri. Pui un amortizor pe arma si brusc tragi cu bezele. Long Barrel-ul un alt element care teoretic iti ridica bataia armei, acum adauga si recul, atat de mult incat nu poti sa folosesti arma in unele cazuri.

De fapt, reculul a fost sporit considerabil in acest COD. Daca in trecut armele erau point and shoot, acum sunt Pray and Hope, mai exact, comparativ cu Advanced Warfare armele in multiplayer au un spor de 45% mai mult recul comparativ cu orice alt Call of Duty de pana acum. Iar daca ai de gand sa pui un Grip pe arme, reducerea recului este de doar 7% pentru SMG-uri, 9% pentru armele de asalt, un umil 4% pentru shotgun-uri,  si 4% pentru LMG-uri.Black Ops 3

Din pacate toate astea nu ar fi o problema daca armele in multiplayer nu ar trage cu bezele! Daca ai jucat tot anul trecut Advanced Warfare, unde puteai sa omori un inamic in mai putin de o secunda, acum, cel putin in cazul unor arme, trebuie sa tragi un sfert de incarcator in el, in functie de cat de departe este de tine. Mai mult, nu ne-ar deranaja reculul atat de mult, daca time to kill-ul ar fi mai mic. Cu alte cuvinte, listele de hardcore o sa fie pline.

Bun, acum ca am dat de pamant cu el temeinic, merita totusi multiplayer-ul. Posibil! In functie de preferintele fiecaruia, dar este o experienta problematica, avand in vedere ca sunt destule probleme la lansare, iar daca cumperi jocul undeva in ianuarie acestea se vor rezolva, ba mai mult, o sa ai februarie si suport pentru servere modate, ceea ce este un plus masiv pentru joc. Totusi, Black Ops 3, daca ar invata din greselile trecutului si nu ar incerca sa emuleze Battlefield, ar fi un joc senzational.

Mecanica noua de miscare, care iti permite sa faci slide-uri sa mergi pe pereti si sa executi double jump-uri se potriveste perfect cu stilul de joc, adaugand un nou strat de strategie pentru jucatorii veterani, multi dintre acestia fiind deja obisnuiti cu aceasi mecanica, usor exagerata la drept vorbind din Advanced Warfare. Aici lucrurile sunt usor realiste, cu ghilimele de rigoare. Nu mai sari pana in luna si inapoi, ci pur si simplu au copiat o pagina din TitanFall si au imprumutat tot ceea ce a facut jocul un succes datorita mecanicii de miscare.

Iar aceasta noua mecanica de joc se integreaza destul de bine cu level design-ul harilor de multiplayer, de cele mai multe ori acestea reusind sa gaseasca un echilibru perfect intre punctele de stres maxim, unde se strang in general foarte multi jucatori, totul transformandu-se intr-un macel si punctele de coteala, unde stai ca marlanul cu sniper-ul in brate si omori inamic dupa inamic.

Trecand la modurile de joc, unul singur sare in fata, majoritatea fiind deja arhicunoscute de comunitate… si anume Safeguard, unde trebuie sa duci un robot de la punctul A la punctul B, unde punctul B este baza inamica. Am petrecut cam cinci ore neintrerupt cu acest mod si putem spune ca este unul dintre cele mai distractive moduri de pana acum. In rest avem Uplink, care isi face aparitia dupa succesul pe care l-a avut acest mod de joc si pleiada de moduri precum: TDM, Domination, Hardpoint, CTF si lista continua.

Pick Ten, sistemul de alegere a perk-urilor, armelor si atasamentelor s-a intors si el, cu toate ca limiteaza intr-o oare care masura jucatorul, totusi ofera mult mai mult flexibilitate fata de felul in care iti realizai clasa in trecut. Defapt, Black Ops 3 imprumuta putin si din alte genuri, precum MOBA, modul eSports avand un sistem de votare prin care poti sa interzici anumite perk-uri sau arme, ba chiar specialisti. Specialisti care aici sunt in numar de noua, fiecare dintre acestia avand doua abilitati.Black Ops 3

Una ofensiva si una defensiva. Schimba dramatic modul in care experiemntezi jocul, oferind ceva in plus celor care tanjeau dupa ceva nou. Totusi, pare sa fie un pic din fiecare acolo si pentru toata lumea, dar nu neaparat toti specialisti sunt creati egal. Sunt doar cativa dintre acestia care chiar merita sa fie echipati, precum Spectre, Ruin, Seraph, Prophet si Battery, restul avand doar abilitati … distractive, dar nu neaparat utile intr-un joc, mai ales daca se desfasoara intre veterani sau echipe de eSports.

Defapt, asta este problema majora cu acest joc. Daca in Black Ops 2 nu exista arma inutile, toate avand o utiliatate si o functie gandita pentru un anumit tip de jucator, lucru care s-a intamplat si in Advanced Warfare, aici sunt foarte multe arme inutile care trag cu bezele sau perk-uri pe care nimeni nu doreste sa le foloseasca. Intelegem ceea ce au vrut sa faca TreyArch, dar din nefericire nu le-a iesit. Din pacate jocul avea nevoie de un beta mult mai bine pus la punct si mult mai bine gandit, iar studio-ul va mai avea nevoie de cel putin inca doua luni pentru a repara multe din problemele pe care componenta multiplayer o are. Dar macar primim un fel de servere dedicate.

Prezentare: Black Ops 3

-Grafica

Incet, am ajuns la prezentarea lui Black Ops 3. Iar asa cum ne-am obisnuit privitorii si cititorii, daca ne urmariti pe site-ul nostru Zonait.tv, incepem cu elementul grafic.

Vizual, seria nu a evoluat atat de mult de anul trecut. Jocul inca ruleaza pe IW engine, iar asta inseamna ca nici in ziua de astazi n-am scapat de lag compensation in multiplayer. Totusi, jocul arata bine. Grafic am intalnit putine lucruri care sa ne displaca, ba chiar sunt momente in care jocul straluceste la anumite specte, reusind pe varianta de PC sa introduca upscale pentru rezolutiile video, ceea ce este un plus pentru serie.

Rezolutia texturilor din joc a crescut considerabil, cel mai probabil pentru ca acum producatorii au mai mult ram si putere de procesare cu care sa se joace. Din nefericre performantele pe PC sunt dezstruoase. Black Ops 3 are scurgeri masive de memorie RAM, avand prostul obicei sa se intinda pe cat RAM ai liber, iar aparent 32 de Giga de RAM nu ii sunt de ajuns. In zone mai aglomerate cu extrem de multe elemente vizuale pe ecran, particule, explozii si tot asa, sacadeaza pana si pe console, cu toate ca acolo teoretic jocul ar trebuii sa ruleze perfect. Nu este asa.Black Ops 3

Cu toate astea, jocul arata bine… dar nu este un etalon, grafica picand tot timpul pe locul secund in serie. Dar, asta nu inseamna ca nu avem o experienta vizuala placuta. Black Ops 3 te introduce pe nesimtite intr-o lume distrusa, ravasita de razboi, incet, dar sigur, facand tranzitia catre o lume virtuala, rezultatul fiind o directie artistica surprinzator de diferita fata de restul jocurilor. Asta daca nu luam in calcul Ghosts, dar inca incercam sa uitam acel titlu.

La capitolul performanta lucrurile nu stau chiar atat de bine. Varianta de PC a jocului are probleme mari cand vine vorba de optimizare, ruland pe un Titan Black ca o cizma. Indiferent cate setari am facut, jocul refuza ruleze la un framerate constant, in unele locuri, mai ales pe Nuketown, ajungand si la 20, ba chiar 4 FPS-uri, lucruri care nu recomanda PC-ul in acest moment.

Pe Playstation 4, experienta este total diferita. Jocul ruleaza fluent, superb chiar, gandindu-ma chiar ca e posibil optimizezi un joc cum trebuie. Chiar si asa, daca intentionezi sa cumperi acest joc pe PC, sfatuim fanii infocati sa nu se astepte la miracole. Pana acum nu am intalnit un studio Activision care sa stie sa optimizeze un joc din punct de vedere grafic.

-SunetBlack Ops 3

Sunetul pe de alta parte este fara cusur, cu toate ca mixajul uneori are probleme. Sunt personaje care vorbesc unul peste altul. Momente in care discutii importante pentru poveste se desfasoara si tu nu poti  sa auzi nimic din cauza exploziilor si lista continua. In rest, extrem de putine probleme la acest capitol, intreagul amsambul de actori vocali fiind alesi senzational, prestatia acestora fiind in unele momente chiar demna de un premiu. Cat despre coloana sonora, putem spune ca s-au lasat de RAP si s-au apucat de ROCK. Suna bine… Punct!

Concluzie:

In concluzie… merita achizita lui Black Ops 3? Da… atata timp cat il cumperi pe Playstation 4! Din nefericirie este unul din cele mai prost optimizate jocuri de PC din seria CoD de pana acum. Mai au nevoie de cel putin inca doua luni pentru a rezolva problemele. Asa ca daca doresti sa il joci pe PC, mai ai de asteptat putin pana cand o sa fie un joc realmente gata de lansare. Nu este pe aceeasi treapta cu Batman Arkham Knight, dar nici mult nu mai are.