3 comments

Blackmagic Production Camera 4K in test la ZONA!

by on 06/03/2014
 

BlackMagic Production Camera 4K este unul dintre cele mai asteptate modele din utima perioada.  Anuntat cu un an in urma, a inceput sa incapa pe mainile utilizatorilor abia de curand, in principal din cauza dificultatilor de productie.

Nu mai conteaza, acum este aici si aduce la cei 3000$ cat este pretul sau in State, si evident 3000 de euro in Europa cam tot ceea ce visau film-makerii indie si nu numai de multa vreme. Incepem ca de obicei de la exterior. Body-ul este din aluminu masiv cu rame si finisaje din cauciuc ceea ce da senzatia de robust, solid, profesional. Exista si minusuri la acest capitol, dar le puteti considera subiective: camera fiind destul de grea, aluminiul o face alunecoasa, iar corpul patratos si compact nu este foarte practic, in ciuda aparentelor. Conectica este generoasa si pe langa porturile SDI si audio gasim pana si un Thunderblot. Nu prea am inteles optiunea de audio input cu doua jack-uri mari in loc de XLR, standard mai raspandit printre profesionisti. Partea fabuloasa insa se afla la interior, un senzor de Super 35, care elimina toate neajunsurile senzorilor mari DSLR, gandit pentru film si video, responsabil de rezolutia 4K UltraHD de 3840×2160. Nu va alarmati, nu este singura rezolutie disponibila, filmarea full HD fiind si ea prezenta la toate framerate-urile standard. Dynamic Range-ul este de 12 diafragme, iar versiunea care a ajuns la noi are montura EOS asa ca orice obiectiv Canon poate fi utilizat cu aceasta camera. Bineinteles, exista adaptoare pana la urma pentru orice marca. Inregistrarea se face pe SSD-uri, din ce in ce mai accesibile ca pret si evident imbatabile la capitolul spatiu de stocare si viteza. Formatele de inregistare sunt si ele o surpriza extrem de placuta: Apple ProRES 422 sau Cinema DNG RAW. Meniul este aproape identic cu cel de la Pocket, pare asadar sa fie un trademark BlackMagic. Extrem de simplu si de intuitiv, contine doar functiile principale, la care adaugam doua butoane fizice pe body, unul pentru expunerea automata si celalalt pentru focus. Display-ul este mare si de buna calitate, fiind suficient pentru a controla in detaliu ceea ce inregistrezi. De asemenea, constructia isteata permite accesul simplu si rapid la functii, conectarea facila a diverselor periferice, precum si schimbarea lesnicioasa a mediilor de stocare. Si acum, cateva obiectii, care culmea, tin tot de versatilitate: faptul ca nu poti accesa meniul avand in acelasi timp imaginea in display, este o chestie enervanta, mai ales cand te grabesti. In paranteza fie spus, de fapt nici nu este o camera pentru cei care se grabesc. Materialul filmat, cel putin la prima vedere, poate sa nu para a fi ceea ce ai visat. Prelucrat in post poate arata fabulos. Abia atunci… Poate ca nu ar fi stricat cateva butoane fizice suplimentare (WB, ISO). Suportul oferit de BlackMagic este bun. Am facut foarte repede update-ul de firmware, iar suita de aplicatii oferita de producator s-a dovedit realmente utila. Evident vedeta este DaVinci Resolve, softul de colorizare devenit reper in industrie, exceptional chiar si in varianta Lite. Dar cel mai socant aspect ramane totusi pretul, cu siguranta aceasta camera reprezinta o amenintare reala pentru producatorii cu pedigree: RED, Canon sau Sony. Clipul 4K realizat de noi cu care incepe acest review, disponibil aici, a fost filmat in cea mai mare parte la flacara unei brichete si a unui bec de 20W, si credem ca spune suficient.

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response