1 comment

Blizzard provoacă DeepMind AI la Starcraft 2

by on 07/11/2016
 

Anul acesta am fost martori la înfrângerea omenirii la Go, un pas important pentru dezvoltarea AI-ului către inevitabila naștere a lui Skynet. Iar o nouă provocare se află la orizont, pentru că Blizzard anunță o confruntare dintre AI-ul făcut DeepMind și rasa umană, în Starcraft 2.

Bine, confruntarea nu se va întâmpla prea curând, iar campionul umanității încă nu a fost desemnat, așa că este timp suficient ca Linda Hamilton să învețe Starcraft 2. De anul viitor, Blizzard va oferi creatorilor lui AlphaGo acces deplin la API-ul necesar pentru a permite unui AI să joace și să „vadă” ce se întâmplă în Starcraft 2.Cu ajutorul acelui API, DeepMind va realiza un AI de la care speră să obțină rezultate interesante. Conform declarației celor de la DeepMind, problemele pe care AI-ul le va rezolva în Starcraft 2 îl vor ajuta să înțeleagă lucruri mai bine și în lumea reală.

Modul principal prin care un AI se diferențiază față de oponenții „AI” care sunt deja în joc este că cei din Starcraft 2 au fost programați cu anumite tactici pe care le execută în funcție de necesitate și în esență știu absolut fiecare lucru cu putință despre ce faci. Prin comparație, un AI va trebui să învețe jocul, să îl înțeleagă și habar nu are ce se întâmplă în baza ta. Nu poate vedea prin ceața războiului, nu poate controla simultan fiecare unitate și nu poate să scoată resurse din neant. Așa că lupta cu jucătorii umani va fi de la egal la egal.

Apoi, după ce AI-ul inevitabil ne va înfrânge, vom putea să ne retragem în peșteri întunecate, în jurul unui foc, spunând povești strănepoților despre epoca în care jocurile erau divertisment, până când cineva a reușit să antreneze un AI în arta războiului, iar acum suntem vânați de Void Rays și Goliaths.

[Gamasutra]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response