0 comments

Cele mai tari chestii prezentate la SIGGRAPH 2017

by on 10/08/2017
 

Pentru mulți dintre noi SIGGRAPH de anul acesta a fost „acel eveniment la care AMD anunță plăcile de gaming Vega”. Pentru alții a însemnat mai mult. Mult mai mult. SIGGRAPH este o conferință anuală în care sunt efectuate demonstrații și prezentări interactive ale celor mai noi și mai inedite tehnici de grafică computerizată și simulare. Sună pompos? Aruncați un ochi mai jos, și vă promit că veți fi impresionați!

De menționat că nu tot ce veți vedea aici are legătură cu gaming-ul, deși unele tehnologii își vor putea găsi aplicabilitatea și în acest domeniu. De asemenea, luați aminte că ce veți vedea mai departe nu acoperă toate prezentările făcute pe parcursul evenimentului, dar sunt cele pe care noi le-am considerat cele mai impresionante.

Elastoplasticitate anisotropică pentru material textil, tricot și contactul fricțional al părului
Modul în care este redat comportamentul materialului textil în contact cu unele suprafețe, supuse unui impact, sau pur și simplu suflate de vânt este de-a dreptul impresionant. Este incredibil câtă matematică este necesară pentru a reprezenta ceva atât de simplu precum mularea unei cârpe pe un corp dur.

ClothCap
Cu un nume mult mai simplu de scris și cu șanse infinit mai mici de a-l traduce greșit decât pe cel anterior, Cloth Cap este practic tot o tehnologie ce se ocupă de cârpe. Aceasta însă are o aplicabilitate mai concretă, și anume modul cum se cutează și pliază un material textil pe corpul nostru aflat în mișcare. Dacă va ajunge în următoarele jocuri, această tehnologie cu siguranță va rupe stilul!

Model la scară multiplă pentru simularea interacțiunii dintre păr și lichide
Practic, o denumire pompoasă pentru ce vedeți că face un câine după ce ați pus furtunul de apă pe el. Tehnologia asta ar fi putut la fel de bine să se numească și „scuturarea”. Pentru că asta este. Redat pe calculator însă este ceva cu adevărat impresionant!

Simulare a tipurilor multiple de amestec între nisip și apă
Dacă v-ar spune cineva că unul dintre cele mai spectaculoase lucruri făcute pe calculator este modul în care se îmbină apa cu nisipul, probabil l-ați crede nebun. Dar este adevărat! Nu mă credeți? Săriți la 3:52 în clipul de mai jos!

DeepLoco
Alt termen scurt. Îmi plac termenii scurți. Practic, DeepLoco tratează probleme pathfinding-ului. Cu siguranță v-ați lovit de ea în RTS-uri și RPG-uri jucate dintr-o perspectivă izometrică. Cu această nouă tehnologie vom avea siguranța că unitățile merg în modul cel mai eficient acolo unde dăm noi click dreapta!

Rețele neurale pentru controlul caracterului
O altă tehnologie ce tratează problema pathfinding-ului. De această dată într-un mod mai tridimensional. Este vorba de modul realist în care un model parcurge suprafețe denivelate. Trepte, urcușuri, coborâșuri, denivelări, gropi, etc. Puteți observa mai jos naturalețea mișcărilor simulată grafic în cel mai impresionant mod cu putință!

Animația generalizată a vorbitului
În ultimii ani jocurile cu scene grafice de dialog au crescut simțitor. Gândiți-vă la Dragon Age, Mass Effect, The Witcher. Această tehnologie se ocupă cu animația părții inferioare a feței în momentul în care un personaj vorbește. Practic e un soi de lip-sync, dacă acest termen vă este mai familiar. Recomand scenele cu maimuța din clipul de mai jos.

Animarea baghetelor elastice cu sunet
E un titlu confuz, care nu explică exact despre ce este vorba. Este totuși una dintre cele mai impresionante demonstrații de la SIGGRAPH din acest an. Practic, nu este vorba despre cum sunt animate baghetele cu ajutorul sunetului, este exact pe dos. Mai precis, sunetul pe care-l produc baghete din diverse materiale atunci când se produce un impact asupra lor. Aluminiu, lemn, tablă, o bandă de cauciuc tensionată la maxim, un gard de plasă de aluminiu lovit de o minge de tenis… toate acestea și multe altele sunt redate mai jos cu ajutorul algoritmilor matematici.

În speranța că nu am stâlcit prea tare numele unor tehnologii, sperăm că ați fost la fel de impresionați de aceste demonstrații pe cât am fost și noi.

Sursa

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response