Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Conferința dintre Trump și oficialii din industria jocurilor, pe scurt

/
/
/

Așa cum v-am anunțat acum o săptămână, Casa Albă a stabilit o întâlnire cu reprezentanții principali din industria jocurilor. Între timp întâlnirea a avut loc, s-a încheiat, iar acum vă vom povesti pe scurt ce s-a discutat și la ce concluzii s-au ajuns.

Președintele american Donald Trump a deschis întâlnirea cu reprezentanții și criticii din industria jocurilor video, arătând un montaj de clipuri video din diverse jocuri violente, potrivit acestui raport de pe Washington Post. Clipul, care poate fi văzut mai jos, și include scene din jocurile Call of Duty, Dead by Daylight, Sniper Elite 4 și The Evil Within. Reprezentantul Vicky Hartzler a declarat că Trump a spus celorlalți participanți în timpul derulării clipului:

Asta este violent, nu-i așa?

Melissa Henson, reprezentant al Consiliului Parental de Televiziune (Parents Television Council) a apreciat întâlnirea ca fiind „respectuoasă, dar controversată„. În timp ce directorii din industria de jocuri au susținut că nu există nicio legătură între mass-media violentă și comportamentul violent din lumea reală, organizația din care ea face parte consideră că:

O dietă durabilă a violenței în mass-media are un efect coroziv asupra culturii noastre.

Brent Bozell, din partea Consiliului de Cercetare Media (Media Research Council) a fost însă mult mai sever, solicitând o „reglementare mult mai dură” a industriei jocurilor, similară cu abordarea privind tutunul și alcoolul. El a declarat:

Cred că [Trump] este profund deranjat de unele lucruri pe care le vedeți în aceste jocuri video, care sunt atât de violente, vicios de violente, și în mod evident nepotrivite pentru copii, și cred că este deranjat de asta.

Bozell a respins și declarația senatorului democrat Richard Blumenthal, care descrie efortul de a învinovăți jocurile video pentru violența cu arma ca „o scuză inacceptabilă pentru a evita să vorbim despre propuneri de politică serioasă„. El a adăugat:

I-aș ruga respectuos măcar o dată să înceteze a mai face jocuri politice. Dacă vă pasă de această problemă, vă veți uita la Jonesboro, Ark .; Columbine; Newton, Conn. În atâtea alte locuri în care ați avut trageri în masă efectuate de copii, și în fiecare exemplu pe care tocmai l-am dat, acel copil care a fost trăgătorul viziona jocuri video violente.

În urma întâlnirii, reprezentantul Hartzler a lansat o declarație pe Twitter care apreciază efortul președintelui de a soluționa problema violenței în școli și în societate și a sugerat că acesta ar trebui să fie extins.

Cred că soluția la reducerea violenței constă într-o abordare atotcuprinzătoare, axată pe câțiva factori diferiți care pot contribui la împușcăturile din școli. Discuțiile nu ar trebui să se limiteze doar la jocurile video și la arme. Abordarea președintelui de a face toate eforturile necesare este prudentă, iar întâlniri similare cu industria cinematografică referitoare la violența asupra armelor din filme ar trebui, de asemenea, efectuate.

ESA (Entertainment Software Association) au emis și ei o declarație în urma întâlnirii, spunând că „a salutat oportunitatea de a se întâlni cu președintele și cu alți oficiali aleși la Casa Albă„.

Am discutat numeroasele studii științifice care stabilesc că nu există nicio legătură între jocurile video și violența, protecția Primului Amendament sub care se află jocurile video și modul în care sistemul de rating al industriei noastre îi ajută pe părinți să facă alegeri informate legate de divertisment. Apreciem abordarea receptivă și cuprinzătoare a președintelui în această discuție.

Răspunsul dat de ESA a fost unul mult mai diplomat decât cel dat de IGDA (International Game Developers Association), care însă nu au participat la întrunire:

Haidem să fim conciși pe tema jocurilor video și a violenței cu arma – nu vom fi folosiți drept țap ispășitor.

Probabil nu se va termina telenovela aici, un reprezentant al lui Trump declarând ulterior că aceasta a fost prima dintre cele multe întâlniri cu lideri ai industriei, pentru a discuta această problemă importantă.

Dacă reprezentanții industriei jocurilor speră că întâlnirea lor cu președintele Trump îl vor ajuta pe acesta să-și schimbe părerea cu privire la violența în jocurile video, după conferință au ieșit foarte dezamăgiți. Într-o declarație care a avut loc după această întâlnire, Casa Albă a declarat că președintele Trump „a recunoscut că unele studii au indicat o corelație între violența în jocurile video și violența reală„.

În cadrul reuniunii de astăzi, grupul a vorbit cu președintele despre efectul pe care îl au jocurile video violente asupra tinerilor noștri, în special a bărbaților tineri. Conversația s-a concentrat asupra faptului dacă jocurile video violente, inclusiv jocurile care simulează grafic crima, desensibilizează comunitatea noastră la violență. Această întâlnire face parte din discuțiile în desfășurare cu liderii locali și cu Congresul pe teme legate de siguranța școlară și publică și protecția tineretului american.

Declarația Casei Albe se opune consensului covârșitor al comunității de cercetare, care au prezentat un larg acord comun cu privire la faptul că expunerea la jocurile violente din tinerețe are o legătură prea puțin spre deloc semnificativă cu consecințele violente din viața ulterioară.

Chris Ferguson, profesor de psihologie la Universitatea din Stetson, a declarat luna trecută:

Sondajele cercetătorilor din domeniu sugerează că numai 10-15% dintre cercetători sunt de acord că jocurile violente contribuie la violența socială, astfel încât oamenii de știință care l-au susținut pe Trump par să fie în minoritate.

Alți parlamentari care au participat și ei la reuniune nu au fost de acord cu președintele în privința datelor științifice. Senatorul Marco Rubio a recunoscut într-o declarație pentru The Washington Post că nu există dovezi care să arate o legătură între jocurile violente și împușcăturile recente de la High School Parkland, dar el a spus că dorește să se asigure că „părinții sunt conștienți de resursele pe care le au la dispoziție pentru a monitoriza și controla divertismentul la care le sunt expuși copiii„.

După ședință, senatorii democrați l-au acuzat pe Trump că irosesc timp și că folosesc o întâlnire cu privire la violența jocurilor video pentru a distrage atenția de la acțiunile necesare pentru controlul armelor. Senatorul Dick Durbin a declarat:

Este o diversiune. Pentru a nu fi nevoie să se discute despre lucrurile evidente: ce să faceți cu aceste arme semiautomate cu recul și încărcătoare de mare capacitate, și cu vânzarea de AR-15 copiilor, verificarea contextului – lucrurile evidente care ar face o diferență profundă.

Senatorul Chris Coons a aprobat:

Cred că președintele încearcă să schimbe subiectul și să mute atenția. Asta nu înseamnă că factorii culturali sunt irelevanți, dar cred că Congresul are o treabă de făcut și ar trebui să o facem.

Rich Blumenthal a completat declarațiile senatorilor sceptici, spunând următoarele:

Concentrarea în totalitate pe jocurile video distrage atenția de la dezbaterile de fond pe care ar trebui să le avem despre cum să scoatem armele din mâinile oamenilor periculoși.

În timp ce unii participanți au spus că speră că se vor baza pe „progresul” întâlnirii de astăzi în viitor, niciuna dintre părțile dezbaterii nu pare să fi avut un impact prea mare asupra celuilalt sau asupra opiniilor exprimate anterior de președinte în această privință.

Așa cum am zis și la început, vă puteți uita mai jos pe clipul prezentat la Casă Albă, care demonstrează violența din jocuri.

Sursa 1 | Sursa 2

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

1 Comments

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This div height required for enabling the sticky sidebar