Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Configurația lui Xbox Scorpio a fost dezvăluită

/
/
/

Microsoft pare să fi înțeles foarte bine că publicul avea așteptări ceva mai mari de la noua generație de console, așa că Project Scorpio va avea hardware cu mult peste Xbox One, după cum se poate vedea în recenta dezvăluire a noii console.

Anunțul a fost făcut de către Digital Foundry, care a primit acces exclusiv la aceste informații și a văzut pe viu o demonstrație de joc rulând pe Project Scorpio, mai exact, o variantă a lui Forza Motorsport rulând în 4K la 60 de cadre pe secundă. Era vorba de o portare directă de pe Xbox One, fără optimizări, dar tot funcționa neașteptat de bine.

Consola va folosi o variantă îmbunătățită a procesorului Jaguar de la Xbox One și Playstation 4, care va funcționa al 2.3GHz. Asta este probabil cea mai neinteresantă parte a configurației, deoarece Scorpio vine cu un procesor grafic care practic are DirectX 12 codat în hardware. Acest procesor grafic foarte probabil este bazat pe tehnologie Radeon, având 40 de unități de procesare care funcționează la 1172MHz. Practic, este un procesor grafic mai mare decât un RX 480, având mai multe unități de procesare, dar rulează la o frecvență ceva mai mică. Iar în acest procesor sunt codate instrucțiuni de DirectX 12 care în mod normal ar fi trebuit executate în software, ceea ce ar trebui să ofere un spor de performanță dincolo de ce ar putea face hardware-ul în mod normal.

Scorpio va avea și 12GB de memorie RAM, de tipul GDDR5, iar arhitectura nu va mai folosi nici un fel de cache de tipul ESRAM, așa că nu vor mai fi limitări care înainte mai tindeau să dea bătăi de cap dezvoltatorilor. Consola va veni și cu  un hard disk de 1TB.

Va însemna asta că toate jocurile de pe consolă vor funcționa în 4K nativ? Foarte probabil nu. Sigur, poți rula Doom pe PC în 4K și cu un RX 480, dar nu toate jocurile sunt atât de bine optimizate. Cu siguranță vor fi destule titluri care vor funcționa pe rezoluții mai bune decât pe Xbox One și chiar față de Playstation 4 Pro. Câteva dintre ele vor fi chiar în 4K, deși cât de nativ va fi acel 4K rămâne de văzut. Digital Foundry a realizat tabelul de mai jos care ar trebui să vă ajute să înțelegeți mai bine diferențele dintre console.

Project Scorpio Xbox One PS4 Pro
CPU Eight custom x86 cores clocked at 2.3GHz Eight custom Jaguar cores clocked at 1.75GHz Eight Jaguar cores clocked at 2.1GHz
GPU 40 customised compute units at 1172MHz 12 GCN compute units at 853MHz (Xbox One S: 914MHz) 36 improved GCN compute units at 911MHz
Memory 12GB GDDR5 8GB DDR3/32MB ESRAM 8GB GDDR5
Memory Bandwidth 326GB/s DDR3: 68GB/s, ESRAM at max 204GB/s (Xbox One S: 219GB/s) 218GB/s
Hard Drive 1TB 2.5-inch 500GB/1TB/2TB 2.5-inch 1TB 2.5-inch
Optical Drive 4K UHD Blu-ray Blu-ray (Xbox One S: 4K UHD) Blu-ray

Project Scorpio va fi disponibil spre finalul acestui an, la un preț care nu a fost încă anunțat.

[Eurogamer]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar