0 comments

De ce povestea din Destiny este atat de slaba si incoerenta? Motivele incep sa iasa la lumina!

by on 04/10/2014
 

Avand in vedere ca m-am tot plans de lipsa povestii din Destiny, si de fapt multe alte aspectele pe care acest joc le inglobeaza, un articol explicativ cred ca este necesar. Un fel discutie deschisa cu voi, pe marginea review-ului care a starnit controverse.

Pentru cei care nu au citit articolul cu princina, link-ul il gasiti AICI. Pentru cei care au facut-o deja, hai sa incepem o conversatie civilizata. Pornind de la premisa urmatoare:

Care este motivul pentru care povestea este mediocră, misiunile sunt repetitive și de ce există cărțile de grimoar? Si care au fost etapele care s-au petrecut spre finalul lui 2013 și începutul lui 2014, si aici ma refer strict la dezvoltarea jocului, care au influentat varianta finala a acestui titlu.

Dar, inainte de toate astea, trebuie sa cititi acest post pe Reddit, dintr-un thread șters, pe care il puteti gasi AICI. Recent pe Reddit a ieșit la lumină un thread care detalia firul epic al lui Destiny în 2013, și este foarte diferit față de varianta mediocra finala care ne-a fost prezentată astăzi: Călătorul aducând întunericul, Corbul, progresie diferită prin planete și chiar zone tăiate considerabil.

Astfel devine aparent că între mijlocul lui 2013 și data lansării, Bungie a segmentat povestea pentru a o putea vinde pe bucati ca DLC-uri. Trebuie totusi mentionat ce s-a întâmplat spre finalul lui 2013, înainte ca povestea să fie tăiată: Joe Staten, autor principal la Bungie… a plecat! Unii cred că asta ar putea fi o coincidență, dar este la fel de probabil ca diferendele creative dintre Bungie, Staten si Activision sa fie unul dintre motivele plecarii acestuia.

Thread-ul de pe Reddit care a dispărut misterios, contura o poveste care se întindea peste un sistem solar considerbil mai mare, și includea un număr de personaje și facțiuni care nu apar deloc în varianta finală a jocului. Un prim exemplu este Corbul, personajul care este pus să demaște The Traveler și The Speaker ca fiind adevaratii culpabili ai venirii The Darkness. O referință specifică la Corb poate fi găsită în videoul de mai sus la 1:10, o misiune te-ar fi pus să asiști Corbul în jefuirea Arhivei de pe Venus pentru informații despre Vex care este de fapt o misiune pe care o facem în jocul principal, dar Corbul nu mai face parte din ea. Se spune că Vex conținea o cale de accesa un construct I.A. din pre-Colaps care avea abilitatea de a-l dezvălui pe The Traveler, și putem vedea asta sub forma Buncărului RAS2, care este inaccesibil.

Chiar și în PvP, vedem o referință la războaie între facțiuni la 1:20 în video, dar se pare că justificarea și explicațiile pentru diferitele facțiuni din turn au fost de asemenea tăiate.

Povestea lui Destiny începe să aiba o noima când o punem în context cu întregul fir epic, dar a fost aruncata la gunoi cu mai puțin de un an înainte de lansare și rescrisa fără autorul principal al lui Bungie. Mă depășește motivul pentru care a plecat Joe și de ce Bungie a simțit nevoia să abandoneze întreaga poveste a jocului și să taie zone întregi, dar este evident că aici s-a întămplat ceva mai mult decât stim noi. Odată cu plecarea autorului principal de la Bungie din motive necunoscute, nu putem uita conciedierea lui Marty O’Donnell. Suntem mult prea conștiienți că acea situație avea legătură cu salariul său, dar când Marty a plecat, era o clară amărăciune între el și Bungie. Bungie se schimbase, iar autorul principal a văzut și el asta. A fost din cauza Activision? Probabil. Dar nu ne este spusă întreagă poveste și, din păcate, nici nu mă aștept să o aflăm.

Acest video arată că cea mai mare parte din primele doua expansion-uri de DLC s-ar putea să fie deja pe disc!  Chiar și în beta, zone cum ar fi Veghea Regelui și Seiful Serafimului sunt accesibile prin glitch-uri și totuși nu sunt accesibile în jocul complet. De fapt, aceste locații nu sunt menționate deloc în DLC.  In principiu, în Februarie 2014, un om a fost angajat pentru a scrie Cărțile de Grimoar. Aceasta a fost soluția pentru a incorpora cât se poate de mult din firul epic in puțina poveste care era de fapt în joc. Probabil și din această cauză nu există o interfață pentru Grimoar în joc, fiindcă era prea aproape de data de lansare pentru a putea fi incorporată.

Mai multe dovezi despre aceste zone pot fi găsite în dump-urile de date http://db.destinytracker.com

Dacă ne uităm la un articol din 2013 și dezvăluirea ViDoc, devine foarte evident că jocul pe care îl avem astăzi este foarte diferit de ceea ce era acum mai puțin de 12 luni. Pentru început sunt referințe la zone cum ar fi Vechiul Chicago, flota fantomă în inelele lui Saturn, Seiful lui Charlemagne și altele care nu au mai ajuns în joc, în ciuda faptului că erau accesibile acum un an. În plus, la 3:24 în video-ul de mai sus vedem o locație din joc, Reciful, iar de la 3:43 la 3:51 vedem o zonă împădurită care, de asemenea, nu a văzut lumina zilei in jocul final. Chiar în propria noastră ogradă, în Vechea Rusie, avem zone închise cum ar fi Veghea Regelui, Complexul Jovian și Seiful Serafimului, nici una dintre ele nefiind menționate în varianta actuală a jocului.

Încă un lucru care ar sugera o poveste scurtată este si faptul că Reciful era la inceput accesibil conform video-urilor anterioare. Cum Corbul lucrează pentru Regina are sens ca Reciful să fi fost locul unde te-ar fi dus ca să te facă să înțelegi adevărul despre Călător. Facțiunile ca Șapte Serafi sau Osiris erau probabil pe Recif, dar fiindcă nu era nevoie de un Recif explorabil în povestea rescrisă, aceste facțiuni au fost tăiate și rescrise. În plus, elemente de bază ale jocului au fost eliminate – în comentariul dezvoltatorilor la dezvăluirea gameplay-ului, Mike Zak, artist de mediu spune că Vânătorul și-ar fi putut obține armele și armurile prin trade cu ceilalți jucători sau printr-un fel de joc de noroc (7:12). Asta nu a mai fost implementat în versiunea de la lansare. Videoul a fost publicat pe data de 3 iulie 2013 pe Youtube. Deci decizia de a scoate acest element de joc a fost luata în ultimul an al unui ciclu de dezvoltare de peste 5 ani, ceea ce este foarte neobișnuit. Poate că povestea este atat de mediocră și in acelasi timp un mister atat de mare din cauza schimbărilor efectuate în ultimul an!

Pe forumul Destiny, Bungie.org, un tip pe nume General Battuta spune că povestea pe care o conține Grimoarul ”a fost scrisă și editată foarte aproape de lansare”(14 sept. 2014). Pe 13 feb 2014 el a postat un thread în care povestea despre bucuria de a se fi angajat pe postul de scriitor pentru Bungie în Seattle. Asta se întâmpla cu 7 luni înainte de lansare.

Stiu ca probabil acest articol vizeaza un numar mic de oameni, consolele fiind la mai putina cautare la noi in tara, indiferent cat s-ar chinui unii si altii sa-mi explice contrariul. Totusi, Destiny are foarte mult potential, si daca toate aceste elemente ar fi implementate gratuit in joc, dezvoltarea narativa ar fi readusa pe drumul cel bun, iar Destiny are potentialul unui joc care sa rivalizeze in folclor chiar si cu Star Craft. Din nefericire sunt extrem de multe tactici de acest gen care ne fac pe noi, jucatorii sa ne scarpinam in cap si sa ne intrebam de ce am primit un joc in care trebuie sa il pazim pe piticul din Game of Thrones in loc sa experimentam una dintre cele mai bune povesti de joc din toate timpurile.

TL:DR – Povestea din Destiny a fost taiat din topor de Bungie pe undeva pe la jumatatea lui 2013

Sursa

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response