0 comments

DeepMind și Blizzard vor folosi StarCraft II drept mediu de cercetare AI

by on 11/08/2017
 

Încă de la înființarea companiei în 2010, misiunea celor de la DeepMind a fost de a forța limitele inteligenței artificiale, dezvoltând sisteme ce pot rezolva probleme complexe, fără a mai fi nevoie să fie învățate cum. Agenții AI inițial au început cu jocurile Atari, pentru ca mai apoi să evolueze și să învingă maeștrii internaționali de Go. Următoarea sarcină pe care și-o propun DeepMind este ca acum agenții AI să învețe să joace StarCraft, în același mod în care o face un jucător, fără a fi ajutat de programe adiționale.

În acest sens, DeepMind și Blizzard au anunțat deschiderea unui mediu de cercetare pentru AI unde lumea își poate dezvolta proprii agenți AI și să-i antreneze în meciurile împotriva altor persoane. Spre deosebire de ceilalți boți, agenții AI vor învăța StarCraft la fel cum o face oricare alt jucător, fără a beneficia de scurtături programate care să le poate oferi avantaje necinstite în confruntările cu oponenții.

Există câteva motive pentru care un agent AI poate întâmpina dificultăți în a învăța un joc precum StarCraft II, comparativ cu Go. Unul dintre ele este că StarCraft II este un joc mai deschis, cu posibilități multiple, care are și mai multe reguli decât Go, fiind astfel un joc mai complex. Un alt motiv este că ambii jucători de Go știu exact ce se întâmplă pe masa de joc în orice moment, pe când în StarCraft II există fog of war, care obturează zonele necunoscute în care un jucător nu are prezentă o unitate. Acest aspect adaugă factorul neprevăzut în ecuațiile AI-ului, deși este posibil ca în cele din urmă agentul să învețe strategiile folosite de majoritatea jucătorilor în meciurile de multiplayer. O altă provocare pentru AI ar fi că StarCraft II are un număr total de 300 de acțiuni distincte, pe când Go are doar 10.

Echipa DeepMind este conștientă că misiunea lor nu este una simplă. Drept urmare ei încurajează pe toată lumea să folosească instrumentele puse la dispoziție de ei și Blizzard, cu ajutorul cărora oricine (care are cunoștințele necesare) poate construi și învăța un agent AI să joace StarCraft II. Printre lucrurile puse la dispoziție de cele două companii se află API-ul pentru StarCraft II, 65.000 de meciuri înregistrate (urmând ca Blizzard să mai ofere 500.000 în următoarele săptămâni), o versiune open source a toolset-ului PySC2 pentru a înlesni dezvoltatorilor comunicarea cu API-ul jocului, un set de mini-jocuri în care dezvoltatorii să-și poată testa agenții, și un document în care sunt notate observații făcute de DeepMind și Blizzard despre primele rezultate ale agenților AI într-un meci de StarCraft II.

Mai jos puteți urmări agenți antrenați și neantrenați jucând un mini-joc în StarCraft II.

Dacă agenții AI ai celor de la DeepMind vor putea învăța să joace StarCraft II și vor reuși să învingă pe cei mai buni jucători profesioniști, atunci AI-ul va putea fi folosit și la alte aplicații din lumea reală. DeepMind a fost achiziționat de Google în 2014 și face acum parte din grupul Alphabet.

Sursa

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response