0 comments

Detalii noi despre Nvidia Pascal

by on 05/10/2015
 

Seria de plăci video Pascal este din ce în ce mai aproape, în sensul că mai avem de așteptat o jumătate de an, dar cel puțin avem câteva detalii noi despre puterea următoarelor plăci video GeForce, și nu numai.

În cadrul ediției de anul acesta a GPU Technology Conference, din Taiwan, Nvidia a prezentat câteva detalii noi despre seria de plăci video Pascal, care vor folosi procesorul grafic GP100. Asta ar însemna următorul Titan, și succesorul lui 980Ti. Conferința acoperă predominant subiecte dedicate nivelului Enterprise, așa că nu este vorba despre vreun benchmark într-un joc, ci detalii despre performanța de calcul a tehnologiei noi.

Arhitectura folosită în Pascal va permite revenirea la un grad superior de eficient la prelucrare a datelor în formar FP64, cu precizie dublă. Datorită micșorării sesizabile a procesorului, s-a putut crește complexitatea sa pentru a elimina unul din defectele majore pe care le avea seria Maxwell. Dacă mai țineți bine minte, un Titan X nu avea suport la fel de bun pentru calcule cu precizie dublă ca predecesorul său. Pascal va reprezenta o revenire la formă, care probabil nu se va observa în jocuri, dar cei care folosesc plăcile video pentru muncă mai serioasă, vor simți diferența.

Apoi, seria Pascal va mai adăuga suport pentru calcule de precizie mixtă FP16, introdusă și de plăcile video AMD din generația anterioară, care poate funcționa la o viteză dublă față de standardul FP32. Această viteză vine, desigur, și cu un cost, precizia lor fiind mult mai scăzută.

Însă, jocurile nu sunt tocmai acel gen de aplicații în care contează care este zecimala cu numărul 50 a lui \boldsymbol{\pi}. Excepție fiind lucruri precum Star Citizen, a cărui producător a declarat clar că este nevoie de precizie dublă pentru simularea spațială la scară mare, în multiplayer.

Vă puteți aștepta ca seria Pascal să fie lansată pe undeva prin primăvara lui 2016.

[WWCFtech]