0 comments

Diversitatea din Minecraft, o lege a jocurilor de succes!

by on 07/03/2015
 

Te-ai intrebat vreodata cum se face ca Minecraft poate produce lumi masive, complexe, cu lanturi muntoase elaborate si cascade impresionante? In primul rand, jocul se bazeaza pe asa-numita „generare procedurala”, care creaza mediul si obiectele in mod automat si aparent aleatoriu, dar in spate exista reguli bine definite pentru mentinerea logicii jocului. Ca sa inteleaga toata lumea, „logica jocului” se refera, de exemplu, la faptul ca muntii sunt mereu creati din roci, iar podisurile sunt acoperite intotdeauna cu iarba si copaci.

Aceasta „generare procedurala” care permite „improspatarea” mediului nu este o tehnica noua – ea este folosita si in seria Diablo sau in Spelunky, in timp ce in Borderlands codul este folosit la generarea armelor unice. Varietatea lumilor din No Man’s Sky ar fi imposibila fara „generarea procedurala”. In al doilea rand, Minecraft foloseste „calcule de zgomot Perlin”, asemanatoare celor folosite pentru modelarea 3D a unei texturi cu aspect poros. Primul nivel in crearea jocului il constituie o „topografie” de baza, pe care se adauga ulterior „zgomote” cum ar fi lacuri, vegetatie si animale.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response