0 comments

DotA 2 primeste o functie foarte importanta. Vsync fara latenta

by on 02/11/2015
 

Aparitia monitoarelor cu suport pentru G-Sync si Freesync a fost oarecum disruptiva pentru comunitatile jocurilor competitive, precum DotA 2. Pe de o parte ofera o imagine clara si fara latenta, pe de alta nu sunt tocmai la indemana tuturor. Asa ca Valve a decis sa niveleze campul de batalie.

Varianta actuala a lui DotA 2 include o noua optiune experimentala menita sa functioneze in tandem cu Vsync care permite eliminarea efectului de lag.

De obicei, cand Vsync este activat, este rezolvata problema de rupere in bucati a imaginii, rezultata atunci cand jocul incearca sa pompeze mai multe cadre pe secunda decat suport monitorul. Este o solutie cruda, veche de cand lumea, care adauga o intarziere suplimentara la redarea imaginii, dar functioneaza.

In majoritatea jocurilor nu veti observa acea latenta aditionala, dar in cele competitive, unde sutimile de secunda fac diferenta intre victorie si infrangere, intarzierea este palpabila.

Functia noua adaugata de Valve in DotA 2 serveste la reducerea intarzierii, dar inca nu este gata pentru a fi implementata la scara larga. Ca urmare, Valve va incurajeaza sa o activati de la consola, folosind comanda:

„r_experimental_lag_limiter 1”

Tineti cont ca efectul este vizibil doar daca PC-ul poate rula DotA 2 la 60 de cadre pe secunda sau mai mult. Fiind inca experimentala, functia ar putea sa nu dea rezultatele dorite, asa ca o puteti dezactiva tot de la consola, inlocuind acel „1” cu un „0”.

Daca suficienti oameni raporteaza ca acest Vsync fistichiu are succes, atunci Valve va implementa limitatorul de lag direct din interfata, pentru a putea fi folosit de toata lumea.

Mai important de atat, daca functioneaza, atunci poate fi implementat de fiecare alt dezvoltator de jocuri, atat timp cat motorul grafic folosit de alte jocuri suporta magia tehnologica inventata de Valve.

Cand se va intampla asta, veti putea obtine un efect similar cu G-Sync si Freesync, fara a schimba monitorul. Desigur, probabil nu va functiona la fel de bine ca o implementare la nivel de hardware, dar tot reprezinta progres pe un segment unde nu a fost nici un fel de avans de cateva secole… sau macar decenii.

[Valve]