Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Dragon Ball FighterZ Review – Shut Up And Take My Money!

/
/
/

Dragon Ball FighterZ nu doar ca este un joc care iti baga mana in buzunar dupa gold de la primul cadru al trailer-ului, dar este un joc al dracu’ de incitant, care, in ciuda unor mecanici de joc antice reuseste sa livreze cel mai bun joc din universul DBZ in categoria 2.5D. Fara drept de apel.

Dezvoltat de legendarul studio Arc System Works , responsabil pentru francize precum Guilty Gear sau BlazBlue, dar si un studio care are in palmares destul de multe titluri DBZ, fiind extrem de familiari cu acest univers. Totusi, unele alegeri au ridicat niste sprancene, precum motorul grafic Unreal Engine 4, dar rezultatul final este un fighter fluid, care o sa te tina interesat, atat narativ, cat si din punct de vedere al gameplay-ului.

Dragon Ball a avut parte de cele mai interesante iteratii de jocuri. De la RPG-uri, pana la jocuri de carti si alte traznai, acest univers a fost transformat si adaptat in mai toate modurile posibile. Totusi, core-ul, ceea ce atragea in hoarde fanii, au fost fighterele din istoria acestei serii. Amintim aici seria Budokai sau Super Sonic Warriors, jocuri pe care fanii le-au adorat. Pe de alta parte, FighterZ intra intr-o categorie unica, fiind un fighter old school, ca pe vremurile bune, cand combo-urile si tag team-urile erau ceva uzual, cand strategiile nu erau doar cate bile de energie poti sa dai pe minut, ci cum schimbi mai eficient coechipierii pentru a contraacara adversarul. Asta ofera Dragon Ball FighterZ, un grad de spectacol rar intalnit in fightere in ultima perioada, dar si o poveste destul de … curioasa in care o noua amenintare pluteste peste Z Fighters, de aceasta data Red Ribbon Army fiind implicata intr-un plot care personajele isi pierd memoria. Cel putin la prima vedere.

Mai simplu, sa nu va asteptati la o „reimaginare” a evenimentelor din serial, FighterZ fiind situat intre evenimentele dintre Saga Golden Frieza si Universe 6, o noua amenintare numita Android 21 aparand in scena. De mentionat si ca discutam de logica de desene animate si nimc nu trebuie luat in serios, premisa povestii implicand schimbare de corpuri, o relatie mama-fiu si alte elemente tipice Toriyama. Dar, cel putin pana aflam si noi daca Goku isi i-a Wipe de la Zeno sau nu, putem sa ne delectam cu o mica distractie alternativa din universul Dragon Ball.

Asa cum am spus, nu trebuie luat in serios povestea, existand elemente debordante, dar la final de zi, o sa te distrezi si o sa razi, existand destul umor si situatii tensionate. Ideea ca poti schimba perspectiva din care privesti povestea, alternand intre Goku, Frieza si Android 18 ne-a placut nespus, schimband dinamica narativa. Sare calul de multe ori, existand si secevnte de dedublare, dar avand in vedere ca discutam despre un desen animat in care un grup indivizi cu super puteri cu nume de mancare si verdeturii se bat cu o mazga roz intergalactica si isi schimba culoarea parului mai des decat Delia, nici nu suntem foarte pretentiosi. Bine, sunt si momente in care povestea, pe cat de originala se doreste, respune unele lupte din serie intr-o varianta diferita si acest element putand sa trezeasca ceva nostalgie. Pentru poveste ii acordam calificativul: Ka Me Ha…i ca merge si nota 7,5.

Impartit in trei arcuri narative, in care alternezi intre Goku, Frieza si Android 18, povestea te va pregati pentru ceea ce urmeaza. Un fel de tutorial, arc-ul lui Goku fiind elementul gen roti ajutatoare al jocului. Incet te acomodezi cu sistemul de combo si descoperi ca FighterZ este un joc usor de invatat si foarte greu de stapanit la fineturi.

Aduce mult cu multe dintre Fightere SNK sau Marvel vs Capcom, tag team-ul fiind incurajat, fiecare jucator alegand 3 personaje si purcedand in a rupe capul opozitiei. Iar asta tine mult si de tine si de ce fel de abordare doresti sa ai in timpul luptelor. Ideea fiind ca FighterZ ofera ceva variatie cand vine vorba de personaje, reusind sa acopere orice stil de lupta. Fie ca esti agresiv si iti place sa intri in focul luptei si sa termini totul in mare fel sau esti mai tactic, orice fel de stil de atac preferi, exista un personaj care favorizeaza acel gen de ofensiva.

Dupa ce ti-ai ales cele trei personaje, prezenta acestora in echipa poate avea efecte interesante in lupta, combinatii de asist si counter putand fi implementate, iar simplificarea combo-urilor este incurajata pentru incepatori. Evident ca si Ki charge-ul are un loc important, fara energie ne putand sa executi unele miscari speciale. Ceea ce face luptele sa arate absolut fenomenal, dinamismul de care da dovada si naturaletea tranzitiilor dintre cadre fiind un deliciu pentru ochi. Dar, repetam, FighterZ este un joc usor de invatat, dar foarte greu de stapanit, fineturile fiind cele care castiga un meci, nu viteza sau forta bruta, existand un counter pentru orice fel de atac in joc sau un mod in care sa il eviti.

Iar atunci cand te joci, momentul in care il controlezi pe Trunks sau Evil Goku, o sa iti ridice adrenalina, FighterZ fiind jocul ideal pentru a te distra cu prietenii in sufragerie. Luptele nu sunt nici prea lungi, nici prea scurte, iar in timpul campaniei, alternarea intre poveste si seceventele in care te lupti sunt foarte bine tranzitionate, existand un flow foarte placut care te afunda in poveste.

Dragon Ball FighterZ nu este jocul pe care doresti sa il incerci cu un campion la Mortal Kombat sau mai rau, Marvel vs Capcom… o sa te deznoade si o sa lege atat de eficient combo-urile intre ele incat nu o sa ai timp sa misti. Chiar si asa, este un joc de canapea de nota zece, dar care are cateva lacune, cateva alegeri in interfata jocului. Overworld map-ul este de pe vremea lui Playstation 2 si User Interface-ul are nevoie URGENTA de update, ani ’90 dorind design-ul inapoi. Dar… cu acest mic inconvenient, ii acordam lui Dragon Ball FighterZ calificativul de: Cine spune ca e fan DBZ si nu a jucat jocul asta ma-sa…. si nota 9 la capitolul gameplay cu inima indoita. Spunem asta pentru ca tehnic, este unul dintre cele mai rafinate fightere de pe piata.

Exista doua feluri de multiplayer in Dragon Ball FighterZ. Personal! Acomodat de pumni si ghioante si distrant. Online, unde nu risti sa iti primesti un voleul testoasei in buson de la cel mai bun prieten. Chestie care nu s-a mai intamplat de la Dragon Ball de kinect. Dar asta intra in riscurile meseriei. Cert este ca poti experimenta pe canapea si online jocul, spiritele fiind extrem de incinse cand vine vorba de un meci. Ai dash-ul, juggle-urile si alte elemente specifice fighterelor isi au locul si aici o sa inveti ca exista oameni care te pot lasa fara bara de viata in cateva secunde. O sa te simti mic de tot in online daca esti un jucator mediocru, ceea ce ne face sa credem ca ar trebui totusi un sistem de tier-uri. Dar, luptele sunt distractive, gameplay-ul este cursiv, iar lag-ul nu a jucat un rol frustrant. Pentru multiplayer ii acordam calificativul: Apesi pe butoane de poamana, o sa iti rupa capul si nota 9.

Sa numim prezentarea din Dragon Ball FighterZ este superba, este prea putin. Jocul arata si suna fenomenal, notand aici ca exista atat variantele japoneze ale vocilor, dar si cele ale cast-ului in limba engleza, multi dintre actorii originali din show-ul animat  revenind in rolurile personajelor din Dragon Ball. Iar luptele in sine sunt absolut geniale, miscarile si combo-urile bine executate fiind un deliciu de urmarit pe ecran. FighterZ nu doar ca arata bine, dar este si suprinzator de fluid, indiferent de platforma, fiind foarte greu sa gasesti un cusur, asta si in contextul in care animatia de lupta arata uneori mai bine ca in analogul sau animat. Iar asta este doar un singur element care recomanda acest joc, fiind de departe nu doar cel mai aratos joc DBZ de pana acum, dar probabil si cel mai complex si bine realizat. Elemente care au lipsit cu desavarsire din serie pana acum se regasesc aici si … te lasa sa experimentezi, cu un numar impresionant de personaje. Pentru prezentare ii acordam un 10 si trecem la concluzia inevitabila.

Asa cum am spus, daca esti fan DBZ trebuie neaparat sa joci acest joc. Este inadmisibil sa iti treaca pe sub radar dca iubesti DBZ sau Fighterele in general. Grafica este de nota zece, sunetul aidoma, iar gameplay-ul ajuta foate mult incepatorii, doar pentru ai strivii in modul online. Dar, la final de zi Zona ii acorda lui Dragon Ball FighterZ nota 9 si calificativul: Se recomanda jocul cu prietenii acompaniat de protectii pentru mufa, partile moi si ochisori. Pana data viitoare, nu uitat like, share si subscribe. Si daca nu ati apasat clopotelul magic, acesta este momentul potrivit pentru a face asta, pentru a putea primi notificari atunci cand uploadam clipuri noi.