Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Electronic Arts ordonă închiderea unui remake Open Source a lui SimCity 2000

/
/
/

SimCity 2000 este un joc pe care sunt sigur că majoritatea dintre noi l-au încercat măcar o dată. Pentru unii chiar a fost primul și singurul City Builder, până ce au găsit Caesar 3 pe un CD pe undeva.  Jocul a reușit să adune un număr foarte mare de fani de-a lungul deceniilor, iar unii dintre ei s-au gândit că nu ar strica dacă ar încerca să îl refacă.

Asta s-a întâmplat recent cu OpenSC2K, un efort de a reface SimCity 2000 folosind o reimplementare Open Source a motorului, ce poate funcționa pe sisteme moderne, direct prin Web, sau cam peste tot, din moment ce este construit pe JavaScript și practic rulează într-un wrapper de Electron. Puteți vedea mai jos acest remake în acțiune.

Arată foarte mult ca originalul nu? Poate prea mult, n-ați zice? Eh, tocmai aici este problema. Știu că după ce ați citit titlul in instinct vreți să săriți cu toporul la Electronic Arts, dar de această dată compania cam are dreptate. OpenSC2K nu doar că seamănă cu SimCity 2000, dar folosește grafica sa, luată direct din varianta originală a jocului. Ca urmare, nu prea poate fi Open Source sau distribuit, deoarece resursele sale grafice sunt proprietatea a Electronic Arts, sunt parte dintr-un joc pe care compania încă îl vinde, și creatorul n-a cerut permisiunea companiei pentru a le folosi.

Argumentul său era că din moment ce jocul a fost gratuit ocazional, iar jocul este vechi de aproape un sfert de secol, poate că nu se va supăra nimeni. Eh, legile de copyright nu prea funcționează altfel, așa că întregul proiect a trebuit să fie dat jos de pe GitHub. Pentru ca acesta să poată reveni, toată grafica trebuie înlocuită cu o creație originală, nu cu munca celor de la Maxis.

Iarăși, vreau să subliniez că în acest caz Electronic Arts nu a făcut nimic greșit, iar creatorul lui OpenSC2K știa foarte bine ce se putea întâmpla.

[PC Gamer]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar