0 comments

EMA inlocuieste SLI si Crossfire. GeForce si Radeon pot coopera

by on 27/10/2015
 

Una dintre cele mai mari promisiuni ale lui DirectX 12 s-a implinit. Cea mai recenta varianta de testare a lui Ashes of the Singularity nu doar ca permite SLI si Crossfire, dar mai permite ceva nou, EMA, Explicit Multi-Adapter.

Ce inseamna EMA? Inseamna ca indiferent ce placi video ai echipate intr-un sistem, acestea pot functiona in mod cooperativ, de parca ai avea SLI sau Crossfire. Tehnologia functioneaza atat cu placi Radeon, cat si cu placi Nvidia, la un loc, fara nevoia de a folosi un conector special.

Simplu spus, nu doar ca poti combina un Titan cu un 980, ceva ce Nvidia nu ti-ar permite in mod normal, dar poti combina o placa video Radeon cu una GeForce. Poti chiar combina o placa video dedicata cu cea integrata din procesor si vor functiona cu un spor de performanta sesizabil.

EMA este o componenta noua, introdus de DirectX 12, pe care dezvoltatorii de jocuri vor trebui sa o implementeze direct, nu sa se bazeze pe un update de driver care sa activeze functia pentru fiecare joc in parte. Aceasta poate functiona atat in mod traditional, fiecare placa video redand un cadru, in mod alternativ, fie in modul ultra-traditional, din era Voodoo, la care fiecare placa video genereaza o jumatate din fiecare cadru.

Anandtech a facut o serie de teste cu EMA in varianta care reda cadre alternativ, iar rezultatele sunt oarecum superbe.

AnandtechPlacivideoimg

Doua placi complet diferite nu doar ca functioneaza la un loc, dar o placa Radeon si una GeForce vor functiona impreuna mai bine ca doua placi de la acelasi producator.  Scorul pentru un Fury X combinat cu un 980 Ti este sesizabil mai bun in comparatie cu un Titan X cu un 980Ti, sau un Fury X cu un Fury normal. Mai important, scalarea este aproape de 100%. De obicei cand pui la un loc doua placi video, nu ai parte de dublarea puterii de calcul, dar in acest caz, se apropie, se apropie foarte mult.

Viitorul pentru folosirea de placi video multiple arata foarte bine, desigur, atat timp cat producatorii de jocuri nu se vor lenevi. Si avand in vedere obiceiurile unor dezvoltatori… nu vreau sa dau nume, dar Ubisoft, s-ar putea sa nu devina tocmai standardul universal acceptat de care avem nevoie.

[Anandtech]