1 comment

Fondatorul companiei Oculus considera exclusivitatile un lucru bun

by on 23/06/2016
 

Exclusivitatiile pentru VR par ca vor fi modul prin care industria aceasta noua va functiona, conform lui Palmer Luckey, fondator al companiei Oculus, acum proprietatea corporatiei Facebook.

Cand a venit vestea ca multe din jocurile VR care urmau sa ajunga pe Rift vor fi exclusive, fie pentru ca Oculus a ajutat la finantarea lor, fie pentru ca a cumparat drepturi de exclusivitate, a rasarit o oarecare teama in industrie. Una care prevede un viitor fragmentat, in care conceptul de succes pentru un dezvoltator software va fi inexistent, piata fiind impartita in nise care nu se interesecteaza.

Palmer Luckey sustine ca acesta va fi viitorul, intr-o declaratie care te face sa te intrebi daca nu cumva Mark Zuckerberg il folosea pe post de marioneta.

Vezi Sony facand investitii la fel in propriul continut. Cu timpul, asa va inainta industria de VR. Pe termen scurt si pe termen lung este bine. Pot sa vad cum exclusivitatile sunt dureroase pentru unii oameni, dar asta nu inseamna ca sunt rele pentru industria VR, sau ca o fragmenteaza, sau ca pe termen lung nu este modul corect de-a face ecosistemul sa functioneze.

Pe langa faptul ca a comparat o platforma de jocuri ca Playstation cu un headset care necesita deja o platforma de jocuri existenta pentru a functiona, de parca ar trebui sa nu ma mir ca unele jocuri refuza sa ruleze pentru ca nu am monitorul de marca potrivita, declaratia sa este opusul a ceea ce spun dezvoltatorii software. Pe cat de buna va fi fragmentarea pentru Facebook, avand propriul ecosistem in care te va forta sa stai daca vrei VR, pe atat de rau este pentru cei care chiar fac experiente de VR.

Conform lui Gabe Newell, un om care are experienta in software care se intinde pe mai multi ani decat este Palmer Luckey in viata: „Exclusivitatile VR nu sunt o idee buna pentru consumatori sau dezvoltatori”, si vand in vedere ce ne-a adus fragmentarea in trecut, cam are dreptate.

[PC Invasion]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response