Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

FreeSync 2 sosește de pe PC pe Xbox One S și One X

/
/
/

Unul dintre cele mai importante anunțuri făcute de Microsoft legate de gaming din ultima perioadă este o caracteristică vizuală viitoare pentru familia de console Xbox One. Atât Xbox One S, cât și Xbox One X vor sprijini tehnologia AMD FreeSync 2, o tehnologie avansată de sincronizare adaptivă (văzută în multe monitoare de jocuri), care elimină fenomenul de screen tearing. Rezultatul este o experiență mult mai netedă atunci când vine vorba de imagini în mișcare rapidă.

Pentru cei care nu sunt familiarizați, există câteva elemente de bază care ar trebui explicate. Fiecare display are o rată de refresh, adică frecvența la care o imagine poate fi reîmprospătată pe ecran; este, de asemenea, limita numărului de cadre pe care le puteți vedea pe secundă. Cea mai obișnuită rată de refresh este de 60Hz, deși monitoarele de gaming din gama de vârf pot merge până la 120Hz și 144Hz. Cu toate acestea, jocurile au de obicei un framerate care variază, iar consolele nu pot menține mereu framerate-ul dorit, fie că este vorba de 30 FPS sau de 60 FPS. Atunci când rata de refresh și framerate-ul nu se sincronizează, apare fenomenul de screen tearing; un artefact vizual urât, care arată de parcă ecranul ar fi împărțit în două când la mișcarea pe orizontală.

Tehnologiile adaptive de sincronizare, cum ar fi AMD FreeSync, fac afișajul să ajusteze rata de reîmprospătare în funcție de framerate-ul unui joc.Este necesar un display care transmite FreeSync prin HDMI. Deși există numeroase monitoare cu FreeSync, nu există televizoare cu astfel de tehnologie. În special, FreeSync 2 este o nouă versiune care este disponibilă numai pe anumite monitoare high-end, care oferă o latență mai mică și suport HDR. Consolele Xbox One vor fi în curând compatibile cu ambele versiuni.

FreeSync pe Xbox One este probabil să atragă un număr mic de utilizatori, deoarece utilizarea sa este destul de limitată, dar este oricum o caracteristică excelentă de avut. Dat fiind că consolele Xbox One sunt construite pe hardware AMD (atât CPU-ul, cât și GPU-ul care formează sistemul pe cip), implementarea FreeSync nu este o surpriză. De asemenea, a fost descoperit în specificațiile lui Xbox One X publicate în iunie 2017 faptul că FreeSync este implementat, dar nu a fost clar până acum dacă și One S ar fi capabil.

Microsoft nu a oferit o dată exactă când consolele sale vor putea să utilizeze această tehnologie, dar a declarat că intenționează să aibă o perioadă de lansare în timpul primăverii din acest an. Cei din programul Alpha Xbox Insiders pot testa această caracteristică săptămâna viitoare. La începutul acestei luni, Microsoft a dezvăluit o altă caracteristică grafică care vine în consola sa: suport nativ 1440p. La fel ca FreeSync, aceasta face apel la cei care folosesc Xbox One pe un monitor capabil de așa ceva, deoarece televizoarele tradiționale nu acceptă rezoluția de 1440p.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This div height required for enabling the sticky sidebar