0 comments

Gibbous: Un joc de aventura romanesc

by on 14/04/2016
 

Gibbous – A Cthulhu adventure este un joc adventure de scoala veche, in anticul stil point-and-click, foarte similar atat in abordare cat si umor cu titlurile clasice Lucas Arts precum seria Monkey Island si Day of the Tentacle.

Aceasta abordare old-school nu se opreste la tipul jocului ci se aplica si modului in care cei de la Stuck In Attic si-au pregatit Kickstarter-ul. Acestia ofera un DEMO pentru Gibbous, pe care il puteti juca pentru a va face o parere foarte directa si foarte clara despre joc.

Gibbous – A Cthulhu adventure

Mai tineti minte demo-urile? Erau ceva obisnuit inaintea erei trailerelor de gameplay nu-foarte-adevarate, a let’s play-urilor sau a review-urilor video.

Trecand peste latura usor nostalgica, Gibbous este dezvoltat de o echipa de trei romani din Targu Mures. O echipa cu o inclinatie spre “sarmul” lui Lovecraft, comedie si o apreciere adevarata pentru jocurile adventure point-and-click.

Personaje

Pe durata demo-ului vom jucat in rolul lui Buzz, personajul suficient de nenorocit care a gasit Necronomicon-ul si care arunca aceasta aventura asupra noastra. Descrierea de pe Kickstarter mentioneaza ca in varianta completa a jocului vom putea juca cu trei personaje diferite. Inca un exemplu de mecanica din perioada jocurilor adventure clasice.

Daca Buzz joaca rolul personajului cat-de-cat serios, atunci el are nevoie de un opus, un personaj constrastant. In Gibbous, acest personaj este pisica blestemata a lui Buzz, Kitteh.

Kitteh pare sa fie o vocalizare a tuturor meme-urile de pe internet bazate pe ideea de “pisica este stapanul, omul este sclavul”. Acest lucru chiar face personajul mai interesant si mai credibil deoarece reprezinta foarte bine relatia dintre oameni si felinele lor. Te astepti de la ea sa fie o vaca impertinenta, pentru ca dupa cum stim cu totii, pisicile sunt toate niste vaci impertinente.

Animatia

Animatia din Gibbous este placuta si fluida, asa cum te-ai astepta de la un joc facut in 2016. Regia artistica in general aduce foarte mult cu titlurile adventure vechi, exceptand pixelii desigur. Trebuie sa mentionez ca omagiul adus de Gibbous acestor jocuri ajunge pana la a anima lucrurile cadru-cu-cadru. Toata actiunea fiind plasata pe un fundal de imagini 2D foarte frumos colorate de mana.

Dificultate puzzle-urilor si scrisul

Cel putin din ce putem vedea in demo, puzzle-urile nu sunt nici foarte usoare nici nonsensice cat sa trebuiasca sa ne auto-dozam cu Xanax. Lucrul care merita metionat este ca developerilor le-a placut sa intrepatrunda absolut totul din joc cu dialogul personajelor. Asa ca asigurativa sa folositi toate replicile din joc.

Scrisul din joc este plin nu doar de replici menite sa darame al patrulea zid dar si cu o tona metrica de referinte la cultura pop. Acestea variaza de la meta referinte la alte jocuri pana la replici care fac referinta la orice de la Jimi Hendrix la Star Trek.

 

Coloana sonora si vocile personajelor

Muzica din joc este foarte buna si in general voioasa. Melodiile fac ceea ce ar trebui sa faca in jocuri, sa asiste la crearea atmosferei si la sustinerea acesteia. Muzica este domol aranjata pe fundalul jocului si functioneaza foarte bine in tandem cu celelalte sunete din mediul inconjurator. Ca atare asta inseamna ca tranzitiile dintre ecrane se fac fara a produce discrepante auditive.

Vocile sunt grozav distribuite, amuzante si antrenante. Trebuie sa recunosc ca nu ma asteptam la un nivel atat de ridicat de calitate venind de la un indie dev atat de tanar.

Si ca tot am mentionat echipa de developeri, trebuie sa terminam articolul indreptandu-va spre pagina lor de Kickstarter. Daca v-a placut descrierea de mai sus nu ezitati sa le faceti o vizita, sa le incercati demo-ul si daca va place si demo-ul vedeti daca ii puteti ajuta cu finantarea.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response