Guillermo del Toro critica vehement comportamentul Konami: No Silent Hill, da’ nici chiar asa!

by on 18/05/2015

Guillermo del Toro urma sa colaboreze la realizarea celui mai nou titlu din seria Silent Hill, supranumit si Silent Hill Playable Teaser, doar ca japonezi de la Konami au tras din priza toate sursele de curent pentru proiect, lasandu-l pe del Toro sa califice comportamentul acestora ca fiind „foc si para” “scorched earth”

Del Toro a condamnat actiunile companiei si felul in care au manageriat situatia, dar mai ales teaser-ul, ca fiind auto-distructive, punctand faptul ca multi fani au placut conceptul initial, dorindu-si mai mult. Stiti voi… un joc intreg. Del Toro a mers atat de departe cu critica, incant a numit inchiderea proiectului: “not a gentle and ambiguous cancellation.”

Conform declaratiei pentru IGN a lui Del Toro, proiectul mergea senzational, acesta mentioannd ca atat el, cat si colaboratorului Konami, Hideo Kojima, erau extrem de multumiti de felul in care decurgea munca. Pana si actorul care si-a imprumutat fata personajului principal, Norman Reedus, pe care multi il cunosc din Walking Dead, era extrem de incantat de faptul ca lucrreaza la titlu, Reedus fiind un fan al primelor doua jocuri.

Din pacate, dupa spusele lui del Toro, intreg proiectul a cazut precum un castel de carti… de joc, imediat dupa despartirea dintre Kojima si Konami, publisherul japonez arzand toate puntile de acces atat pentru public, dar si in cadrul dezvoltarii, retragandu-se de la bursa si apoi anuntand ca se vor concentra pe piata de Mobile, pe care ei o considera a fi „viitorul”.

Pacat este putin spus, avand in vedere ca proiectul in sine, Silent Hill, promitea extrem de multe, iar contributia lui del Toro parea sa fie exact ceea ce ii trebuia seriei pentru a reveni in atentia publicului. Din pacate, nu a fost sa fie. Asa cum nu a fost sa fie nici jocul pe care del Toro il dezvolta in 2012 pentru THQ inainte ca acestia sa dea faliment.