1 comment

Habitat se intoarce dupa 30 de ani

by on 07/07/2016
 

Poate ca nu pare evident acum, dar au fost MMO-uri si inainte de World of Warcraft, chiar cu decenii inaintea sa, iar unul dintre primele este pe cale sa revina.

Habitat a fost produs de Lucasfilm (devenit mai tarziu LucasArts) in anul 1986, pentru Commodore 64, si functiona prin intermediul serviciului de internet Quantum Link, care mai tarziu si-a schimbat numele la America On-Line. Avand in vedere cand a fost lansat, Habitat era un joc revolutionar, permitand unui numar destul de mare de oameni sa exploreze o lume comuna in care pot socializa si unde pot participa la aventuri. Era ca un MUD, dar cu o componenta grafica, optiuni de personalizare pentru avatare si chiar ceva interactiune cu lumea din jur. Un fel de prototip pentru majoritatea MMO-urilor si in special pentru titluri ca Second Life.

Habitat nu a stat prea mult in functiune, doar vreo doi ani, din moment ce era un MMO in anul 1986, cand internetul era rar si costa aproape cat un PC… adica extrem de mult si erau taxat pe minut. Din fericire pentru cei care vor sa revada o minune tehnologica a trecutului, jocul va reveni.

Codul sursa pentru Habitat este acum disponibil pe GitHub pentru cei curiosi, iar o varianta mai orientata pentru public va fi pusa in functiune intr-o buna zi, momentan echipa care incearca sa il readuca la viata concentrandu-se pe a face jocul sa mearga pe servere Linux. Nu de alta, dar cand Habitat a fost lansat, nu exista Linux… sau Windows. Era Unix macar.

Mai jos puteti vedea o demonstratie a jocului.

[Gamasutra]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response