0 comments

Hitman Episode 1 – Un prim episod cu bune si cu rele

by on 04/04/2016
 

Seria Hitman este un exemplu senzational de montagne russe in industria gaming-ului, avand jocuri senzationale si cateva care nu prea s-au ridicat la asteptarile gamerilor. Pe de alta parte, discutam despre o serie care a facut istorie, agentul 47 fiind unul dintre cele mai usor de recunoscut personaje din jocurile video din toate timpurile.

Ultimul joc aparut – Hitman: Absolution – ne-a placut, cu toate ca unele idei nu prea s-au mulat pe ceea ce fanii considerau a fi canonic, totusi „Aventurile lui Cheliuta in tara inteligentilor artificiali pusi pe scandal si dat duhul” au prins la public, avand acel ceva diferit care sa te tina in fata monitorului sau televizorului.

Se incadreaza si acest ultim Hitman – ce poarta un subtitlu interesant: Welcome to the world of assasination – in povestea de succes a seriei? Este ceva de capul lui? Merita cumparat? Hai sa aflam impreuna!

Acest prim episod pare sa fie o punte intre inceputurile in Agentie ale lui Cheliuta si povestea oferita in restul titlurilor de pana acum. Jocul ofera cateva bucati de poveste interesante, cel putin din punct de vedere al originii acestui arhi-cunoscut chelios din lumea jocurilor.

Cheliuta cel romantic in Hitman Episode 1

Cheliuta cel romantic in Hitman Episode 1

Cele trei capitole disponibile nu putem spune ca nu abunda de continut – Hitman fiind cunoscut pentru faptul ca poti sa incerci sa termini o misiune in diverse moduri – totusi ceva nu se leaga cum trebuie la capitolul poveste.

IO Interactive, studioul care s-a ocupat si a realizat franciza Hitman, a optat pentru acest titlu sa il transforme intr-o experienta episodica, urmand ca in 2017 sa fie lansata o versiune completa si pe rafturile magazinelor. O miscare destul de interesanta, astfel IO putand sa stranga la suruburi si sa realizeze anumite modificari. Sau cel putin asa banuim…

Este un pas interesant, lasand astfel cumparatorul sa achizitioneze un titlu si sa il experimenteze mai devreme, ba mai mult, nu esti obligat sa cumperi direct episodul 1 pentru a intelege povestea, IO Interactive optand sa te lase sa cumperi episoadele in orice ordine doresti. Bine, cu mentiunea ca o sa pierzi ceva parti din poveste daca faci asta, existand o oarecare continuitate. Dar, avand in vedere ca discutam despre un prim episod, critica noastra la capitolul poveste este destul de severa.

Agentul 47, cu toate ca nu a fost un exemplu de „moara stricata”, aici pare sa fie doar un obiect lipsit de viata pe care jucatorul il controleaza.

Lipseste acel element care il umaniza intr-o oarecare masura pe Cheliuta, nu l-am simtit in poveste, facand astfel personajul principal un fel de avatar, peste care un potential jucator se poate suprapune mental. Nu este neaparat un lucru rau… totusi 47 este prea … simplu! Totul este simplificat. De la motivatii, pana la modurile in care interactionezi cu mediul inconjurator, Cheliuta al nostru parca si-a pierdut farmecul. Cel putin in acest prim episod. Nu uitati, mai sunt pe drum cateva si lucrurile din acest punct de vedere se pot schimba dramatic.

Cele trei misiuni disponibile in acest prim episod nu prea ne-au impesionat, in sensul ca doua dintre ele sunt niste tutoriale glorificate care te pregatesc pentru felul principal… Parisul. Nivel care la drept vorbind arata impunator, este extrem de bine dezvoltat, are si ceva elemente ale unei naratiuni cursive, totusi pretul de 12.99 euro pentru doua tutoriale si un nivel, bine realizat la drept vorbind, nu prea merita. Daca pachetul continea un minim de 5 misiuni, poate atunci s-ar fi justificat.

Prezenta acestor doua tutoriale, cel putin din punct de vedere canonic, este justificata, mai tot timpul primele doua misiuni dintr-un joc Hitman fiind misiuni explicative. Intr-un fel prezenta lor este congruenta tematic. Dar chiar si asa, doua misiuni care te instruiesc cum sa te joci si una in care chiar sa te apuci sa joci cum trebuie nu reprezinta cel mai bun inceput pentru o serie episodica. Totusi, misiunile de asasinare aditionale care folosesc acelasi decor – in special cele care pot fi executate intr-un timp limita – ar putea adauga ceva mai multa savoare acestui episod saracacios.

Motivul pentru care Hitman nu poate fi jucat cum trebuie in modul off-line este tocmai din cauza acestor misiuni, pe care IO Interactive le insereaza din cand in cand, intr-o incercare de a impinge povestea mai departe fara a lansa inca o harta noua.

In alta ordine de idei, jocul ofera destul de multe metode de a termina o misiune, iar arhitectura de nivel confera si ea mai multe optiuni de a aborda o potentiala tinta. De la deghizarea in agenti de securitate, pana la inflitrarea pe ascuns intr-o baza militara sau un fashion show, Hitman te lasa sa fii inventiv. Poti sa termini o misiune fara sa fii detectat, asasinandu-ti tinta strecurandu-i ceva otrava in pahar, la fel cum poti sa faci pe Rambo si sa afli cam cat de repede poti sa mori ca un martir dupa un ce un voleu de gloante iti loveste beculetul.

IO Interactive, ca si in titlurile precedente, lasa jucatorul sa experimenteze, sa se joace la propiu cu mediul inconjurator, rezultatul fiind un gameplay pe care suntem siguri ca o sa doriti sa il revizitati inainte de aparitia urmatorului episod. De altfel, acesta a fost tot timpul punctul forte al seriei, iar aici este cu atat mai vizibil: Faptul ca poti sa termini o misiune cum te taie capul. Bine… nu chiar cum iti lumineaza tie becul, dar exista o sumedenie de optiuni.

De fapt, acesta este punctul forte al jocului: Faptul ca iti lasa libertate deplina sa abordezi o tinta dupa cum consideri tu ca este… logic. Nu exista o abordare gresita. Iar daca ai gasit abordarea gresita, ai gasit-o prea tarziu. Jocul are prostul obicei sa te transforme in secunda doi intr-o sita simpatica, Cheliuta al nostru fiind ventilat de o duzina de gloante.

Acest element este ceea ce a adus inapoi fanii seriei inapoi, Hitman pastrand intr-un fel legaturile sale stealth, putandu-te furisa mai prin toate cotloanele jocului, introducand treptat elemente si mecanici de pac-pac pe parcursul seriei. Iar asta, spunem noi, a ajutat franciza, Hitman reusind sa reziste 15 ani pe o piata care a pierdut intre timp multi eroi de jocuri video.

O sa mai zabovim putin la capitolul arhitectura de nivel, pentru a discuta un alt aspect important. Faptul ca primul nivel, primul tau contact cu jocul nu este chiar unul extrem de bine prezentat.

Cheliuta pe vapor

Cu toate ca odata ajuns pe vapor, aspectul general grafic se schimba, in afara acestuia, intreg nivelul pare sa fie facut din cutii de carton si ceva inteligenti artificiali aruncati ici si colo. Nu are acel impact pe care l-a avut de exemplu primul nivel de Absolution, lucrurile imbunatatindu-se vizibil cu cea de-a doua misiune, jucatorul putand chiar sa isi clateasca ochii cu ceva bine realizat odata ajuns la ultima misiune. Intreaga prezentare este un montagne russe. Cand iti rupe filmul si iti prezinta ceva cu adevarat senzational precum primele cadre din Paris, cand iti taie macaroana si iti arata edificii ca niste cutii de carton aruncate alandala prin nivel.

Densitatea populatiei in Hitman Episode 1

L-am putea ierta pentru aceste neajunsuri si probabil o sa o facem atunci cand intreaga aventura a lui Cheliuta va aparea in totalitatea ei. Dar, daca este ceva pentru care il putem lauda, este felul in care IO l-au optimizat pentru PC. Jocul ruleaza surprinzator de bine pe o placa mai veche chiar si de laptop, de exemplu un 840m, lucru la care nu ne-am asteptat. Cu toate ca se cam ineaca dupa 30 de cadre. Dar, daca ai un sistem cat de cat decent, acest ultim Hitman va rula fara probleme.

Per total, primul episod din seria episodica Hitman nu ne-a impresionat atat de mult. Ne-a placut ideea de joc episodic, dar avand in vedere modul in care au ales sa il „sparga” in bucati aduce mai mult cu un Demo pe bani, dacat un joc episodic care doreste sa dovedeasca ceva. Noi la Zon@ va recomandam fie sa asteptati intreg jocul si sa il achizitionati la pret intreg, fie sa asteptati acest episod sa ajunga la un discount de cel putin 5 euro. Dar, daca esti un fan extrem de mare al lui Cheliuta 47, atunci jocul asta este pentru tine. Poti sa razi un vapor intreg daca iti pui mintea. Problema este pe unde ii ascunzi!

Producător: Io-Interactive
Distribuitor: Square Enix
Data lansării: 11 mart., 2016

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response