0 comments

Încă nu există suport multi-GPU sub DirectX 12

by on 28/09/2015
 

De când a fost anunțat DirectX 12, una din caracteristicile sale cele mai atractive a fost modul în care se poate aborda conceptul de multi-GPU, transformând SLI și Crossfire în ceva cu totul nou!

Pe hârtie, acest API nu doar că ar permite atât cumularea memoriei video, însemnând că două plăci ce au 2GB de memorie chiar vor oferi 4GB pentru sistem, dar ar mai permite chiar combinarea plăcilor Radeon și GeForce în același sistem. Acest vis încă mai este departe de a fi realizat, deoarece momentan DirectX 12 nu are suport practic pentru plăci video multiple.

Implementarea posibilității de a folosi SLI sau Crossfire încă nu a fost realizată, iar documentarea este foarte slabă, în acest moment. Din fericire, nu înseamnă că nu vom putea folosi două plăci video atunci când vor fi jocuri de DirectX 12 pe piață, doar că fiecare dezvoltator de jocuri trebuie să se ocupe de asta pe cont propriu, ducând potențial la soluții foarte diferite și cu eficiență variabilă. Acum este ca un vest sălbatic al programării.

Conform lui Brad Wardell, CEO Stardock, Ashes of the Singularity este aproape de a avea suport pentru plăci video multiple, realizarea sa fiind foarte dificilă din moment ce nu a existat până acum nimic de acest gen făcut pentru DirectX 12.


Varianta inițială cu siguranță nu va fi tocmai ideală, însă pe măsură ce dezvoltatorii își dau seama cum să implementeze multi-GPU în DirectX 12, se vor face standarde ce ar trebuie să permită folosirea sa cu mai multă ușurință pe viitor. Partea bună, nu va mai trebui să așteptați ca Nvidia sau AMD să facă profile pentru SLI/Crossfire.

[WCCFTech]