Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Jocurile violente nu vor fi luate în considerare pentru Jocurile Olimpice

/
/
/

Cei care promovează industria esporturilor pentru a fi considerați pe picior de egalitate cu sporturile tradiționale la Jocurile Olimpice au primit un impuls puternic la sfârșitul lui octombrie, când Comitetul Internațional Olimpic ( International Olympic Committee – IOC) a declarat că „esport-ul competitiv ar putea fi considerat o activitate sportivă„. Cu toate acestea, devine din ce în ce mai clar că CIO nu va lua în considerare niciun fel de esport care implică violență, o decizie care elimină multe dintre cele mai populare jocuri din acest gen.

AliSports, o divizie a gigantului chinez de comerț electronic AliBaba, a aflat acest lucru în mod direct atunci când a încercat să negocieze o încercare de a sponsoriza o competiție de esport la Jocurile Olimpice viitoare. Directorul AliSports Zhang Dazhong a declarat într-un interviu recent pentru Bloomberg:

În comunicarea noastră cu comitetul olimpic, am ajuns să înțelegem mai bine valorile lor, și anume promovarea păcii. De aceea, pentru dezvoltarea viitoare a sporturilor electronice, ne vom concentra mai mult pe titluri legate de sport, în loc de jocuri care se concentrează pe violență și măcel.

Acesta nu este primul semn că natura violentă a jocurilor ar putea împiedica esport-ul să devină sport olimpic. Președintele IOC, Thomas Bach, a declarat în august anul trecut că „noi vrem să promovăm nediscriminarea, nonviolența și pacea în rândul oamenilor, ceea ce nu se potrivește cu jocurile video, care se referă la violență, explozii și ucidere„.

Este o limită clară care pare să blocheze cele mai populare esporturi din considerentele olimpice. League of Legends, Dota 2, Call of Duty, Counter-Strike, Overwatch și Starcraft cu siguranță vor fi toate interzise la Olimpiade, în ciuda a milioane de fani și de scene competitive bine organizate. O interdicție strictă împotriva violenței în jocuri ar putea chiar să interzică jocuri de cărți precum Hearthstone (care include atacuri simulate) și Rocket League (în care automobilele se lovesc unele pe altele).

Declarațiile de la Bach, Zhang și alții sugerează că IOC se îndreaptă în schimb spre jocurile video care simulează în mod direct sporturile din lumea reală, cum ar fi seria FIFA de la EA și seria NBA2K de la 2K Sports. Chiar și acestea ar necesita un corp de conducere internațional recunoscut, separat de distribuitorii jocurilor, în care Comitetul să poată avea încredere că va aplica regulile împotriva dopajului, jocurilor de noroc, blaturilor, și așa mai departe.

Dacă acest obstacol este depășit, am putea vedea teoretic concurenții luptând pentru o medalie de aur olimpică la jocuri video la Jocurile din Paris din 2024. Dacă și când esporturile primesc o acceptare deplină din partea Comitetului Olimpic, multora dintre cei interesați s-ar putea să nu le pese. Un sondaj de la Nielsen din octombrie a constatat că doar 28% dintre fanii esportului din patru țări consideră că acestea ar trebui să fie incluse în Jocurile Olimpice. Acest număr probabil va fi și mai scăzut dacă vor fi excluse esporturile cele mai populare, care toate sunt violente.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar