Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Machine Learning ajunge în DirectX 12 de anul viitor

/
/
/

Nvidia a reușit să atragă destul de multă atenție cu funcțiile de Ray Tracing și de Machine Learning introduse în plăcile video din seria RTX. Funcții care par că vor deveni standardizate ca o parte din DirectX 12 în curând.

DXR a sosit deja în DirectX 12, permițând Ray Tracing pe hardware non-Nvidia atât timp cât cineva chiar se deranjează să implementeze așa ceva într-un motor grafic fără o componentă dedicată de accelerare a procesului, iar de anul viitor vom avea DirectML. După cum vă puteți imagina, ML vine de la Machine Learning, acea chestie care a devenit foarte populară în ultimii ani, deoarece permite antrenarea unui algoritm specializat să îndeplinească o funcție anume din ce în ce mai eficient.

Și ce funcție ar putea îndeplini în DirectX 12? Tocmai cea prezentată și de Nvidia cu seria RTX. Microsoft promite că poate oferi publicului larg, prin DX12, acces la o funcție similară cu DLSS. Adică, o metodă de amplificare a rezoluției unei imagini care nu va introduce artefacte prea multe sau erori. În esență, ceva care să ofere o rezoluție mai mare a imaginii în timp ce hardware-ul redă de fapt o imagine mai mică. Astfel se reduce impactul asupra performanței comparativ cu ce ar fi fost dacă un joc era redat din start la rezoluția dorită.

Un exemplu poate fi văzut mai jos, sub forma unui detaliu de la o imagine de rezoluție 1920×1080 care a fost mărită până la dimensiunea de 4K. Imaginea din dreapta a fost mărită folosind o metodă standard biliniară de filtrare, în timp ce imaginea din stânga folosește Machine Learning Super Sampling. Rezultatul este destul de similar cu ce putem vedea la DLSS.

directml example

DirectML va sosi în Windows 10 abia cu update-ul din primăvara viitoare. Până atunci probabil ar fi bine ca AMD să găsească un mod prin care poate include în plăcile Radeon funcții Machine Learning care să nu mănânce din performanța de randare normală, din moment ce deocamdată nu au nuclee separate dedicate acestui proces. Probabil va trebui să facă și Intel același lucru până în 2020.

[Overclock 3D]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar