Mad Max Review – Un joc… ALTFEL. Ca si filmul. Desi n-au nicio legatura…

by on 05/10/2015

Mad Max, cel putin pana la lansare a fost un joc destul de controversat si atent urmarit, atat de fanii filmelor, dar si de gameri, acestia fiind pusi in postura lui Stan Patitu’, avand deja pixeli arsi cu Batman Arkham Knight, si el publicat tot de Warner Bros, joc care cu toate ca a fost criticat de comunitatea de PC, a fost unul reusit. Problema este ca memoria gamerului este lunga si ranchiuna pe care acesta o poarta unui publisher este si ea nemarginita. Sa intre si Mad Max in categoria: Bah e bun, dar e optimizat cu toporul? Noi spunem ca nu! Si uite si de ce!

Mad Max

Inainte de toate, personajele care apar in recentul film nu sunt prezente in joc, cu exceptia lui Max, care, sincer sa fiu, ca arhitectura, mi-a placut nespus. Are acele elemente clasice, pe care fanii filmelor de atunci le vor recunoaste, dar si elemente din noul film, totul contopindu-se intr-un fel de Ultra Mad Max in opinia acestui redactor.

Practic, acest Max are toate partile bune din intreg universul in care acesta era portretizat de catre Gibson, dar si cele ale lui Hardy, combinat cu ceva in plus pe care nu l-am putut indentifica, dar putem spune ca este prezent acolo, undeva in constructia povestii oferindu-i o personalitate total diferita de restul jocurilor de pe piata.Mad Max

Narativ, sunt cateva probleme, dar nu atat de multe cat sa taie cheful jucatorului sau sa il puna in postura in care sa abandoneze jocul. Mici scapari si goluri in poveste fac din Mad Max un titlu care putea livra mult mai mult. Cu toate ca incepe in forta, introducand gamerul in actiunea jocului fara prea mult efort, explicand succint premiza, locatia, cine este ala rau sau ala bun si cum a ajuns Max sa isi piarda masina sa legendara, povestea uneori pare segmentata. Spunem asta pentru ca la baza, intreg arcul narativ este bine expus jucatorului, problema fiind misiunile secundare, care cu toate ca sunt distractive, in ciuda faptului ca majoritatea sunt repetitive, reusesc sa truncheze experienta jucatorului. Daca se gasea o metoda mai organica de a integra aceste misiuni secundare in arcul narativ, atunci jocul ar fi avut extrem de mult de castigat la capitolul poveste. Din pacate trebuie sa faci misiuni secundare pana strangi destul scrap, valuta jocului, pentru a-ti imbunatatii masinuta, construii si fortifica diverse locatii pe harta, dar si imbunatatii anumite abilitati ale lui Max.Mad Max

Aceste mici distractii impuse de joc taie uneori cheful, alergatul prin desert dupa diverse toteme sau alte elemente fiind agasante in unele cazuri, totusi, au o anumita savoare, existand fara doar si poate o tagma de jucatori care indragesc acest gen de gameplay. Problema este ca taie din suspansul povestii, mai ales cand cineva iti spune ca trebuie sa te duci sa faci urgent X chestie, numai pentru a te angaja intr-un side quest fara sa iti dai seama. Pe de alta parte iti da ceva dupa ce ai terminat jocul, dar, daca vrei sa nu iti rupi parul din cap, sau de pe piept, dupa caz, va sfatuim sa upgradati cat mai mult fortareata, masina si abilitatile lui Max, asta daca nu doriti sa ajungeti in situatia in care nu faceti fata inamicilor dintr-o noua zona. Daca este sa judecam doar povestea, putem spune cu tarie ca nu este rea… este chiar surprinzator de bine scrisa. Personaje definitivate, motivate, bine accentuate, rasturnari de situatie, vazandu-se clar ca echipa care a lucrat la scenariu cunoaste universul in care se desfasoara jocul.Mad Max

La baza, avem un joc open world. Cel putin asa ne-au amenintat producatorii. Problema este ca in momentul in care intri in joc, esti introdus incet, incet in toate aspectele acestuia, la final avand o harta care poate rivaliza cu orice joc Open World din acest moment, oferind in egala masura diversitate si locatii monotone. Hai sa explicam si despre ce este vorba.Mad Max Harta

Mad Max are o harta imensa. Populata de nebuni, criminali, tacaniti si alte orocotile cu forma umana, o pleiada de obiective secundare, dar si pericole naturale. Tot timpul gasesti ce sa faci in Wasteland, tot timpul se intampla ceva, tot timpul o masina trece pe langa tine, intreg desertul fiind surprinzator de animat. Ca o mica paranteza, daca doresti sa stai sa termini toate misiunile secundare, o sa iti trebuiasca doua lucruri: nervi de otel si multa cafeina, asta daca discutam despre diversitatea mediului in care te desfasori. Cand intram in partea monotona, aici lucrurile sunt mai mult subiective, avand in vedere refolosirea multor asset-uri, ca de exemplu mormanele de roci peste care poti sa treci cu masina. Dupa ce ai tecut prin acelasi si acelasi bolovan de mai mult de cinci ori, o sa iti cam piara cheful. Pe de alta parte, sunt si momente tensionate, precum furtunile prezente si in film, acestea fiind portretizate ca niste fenomene naturale in care un om nu poate supravietui, iar aici intervine o problema majora a jocului. Mad Max nu stie sa explice anumite lucruri elementare jucatorului. In momentul in care se vorbeste pentru prima data despre furtunile de nisip, jocul iti baga pe gat ideea ca nu ai nici macar o sansa sa supravietuiesti pentru mult timp in interiorul uneia. Problema este ca nu iti spune si ca in aceste furtuni de nisip gasesti scrap, valuta jocului pentru cine nu a fost atent mai devreme, in prostie. Iar asta se intampla pe tot parcusul gameplay-ului. Multe elemente nu sunt prezentate, iar daca sunt prezentate trebuie sa stai sa citesti BIO-uri si sa fi atent la absolut tot ceea ce se discuta in jurul tau.Mad Max

Dar, pentru ca tot timpul exista un dar, jocul este distractiv. Cu toate hibele sale, Mad Max reuseste sa tina in fata monitorului jucatorul. Desertul iti poate fi atat aliat, cat si dusman, iar in mometul in care realizezi asta si iti upgradezi masina si aptitudinile lui Max, intreaga experienta de joc se schimba radical. Dupa primele 3 ore de joc o sa descoperi cum afecteaza actiunile tale desertul, existand un sistem numit Threat Level, care odata coborat la limite acceptabile iti aduce beneficii majore. Poti astfel sa discui cu liderii diverselor factiuni, sa aduni piese pentru masina si lista este surprinzator de lunga. Mai pe scurt, jocul este extrem de complex cand vine vorba de interactiunile dintre personaje.

Avand in vedere ca discutam despre un joc Mad Max, masinile sunt starul secundar dupa personajul principal. Daca incepi, la propiu cu o caruta in care intamplator se afla si un motor V6, incet o sa iti imbunatatesti masina cu diverse piese, caroserii, Magnum Opus-ul, pentru ca asa se numeste masina conceputa de aghiotantul sau mecanicul lui Max, Chumbucket. O sa petreci mult timp in masina, asa ca sugeram sa o upgradati cat mai repede cu putinta, asta pentru ca arsenalul de la bord o sa iti fie cel mai bun aliat intr-o confruntare pe patru roti. Fie ca alegi sa iti folosesti harponul, care este de departe una din cele mai utile arme din joc, sniper-ul, shotgun-ul sau cine mai stie ce alt gadget, fie ca alegi metoda traditionala care dicteaza: „Da in el pana face poc”, masina o sa fie si transport de la punctul X la punctul Y, dar si o caruta din metal cu care o sa faci legea in desert. Singura mentiune negativa este ca nu este cel mai manevrabil morman de fiare ruginite in primele ore de joc, dar dupa upgrade-ul masinii, multe dinte problemele de control se rezolva aproape instant. Bine, sunt subrataturi si dedesubturi, dar pana la urma trebuie si voi sa descoperiti cate ceva despre joc nu?Mad Max

Lupta corp la corp pe de alta parte, nu prezinta nimic nou. Cel putin din punct de vedere al mecanicii de joc. Daca ai jucat orice titlu din seria Arkham, lupta in Mad Max o sa fie floare la ureche. Evident, exista si upgrade-uri, atat pentru arsenalul lui Max, cat si pentru abilitatile sale de luptator, totul integrandu-se intr-o astfel de lupta. Sinergia este cuvantul de baza aici, atacul la momentul oportun si indepartarea anumitor pericole care iti pot face viata mai grea fiind cateva elemente care recomanda sistemul de combat in Mad Max. Dar, evident, trebuia sa existe si probleme! Cameramanul betiv semneaza condica in Mad Max, uneori camera pozitionandu-se exact acolo unde crede ca lucrurile sunt mai interesante. De cele mai multe ori intr-un perete sau in tavan, in timp ce tu te bati cu o hoarda de sariti de pe fix. Nu este tocmai placut, dar este posibil ca acest mic inconvenient sa fie rezolvat.

Inainte de grafica si sunet am lasat si cateava mici probleme pe care jucatorii s-ar putea sa le intalneasca. Sunt cateva probleme pe care o sa le intalnesti, una dintre ele fiind aceea ca uneori fizica jocului o cam ia razna, trezindu-te ca masina ta zboara ca dintr-un tun, momente magice in care animatiile sunt … usor ciudate, dar de departe cel mai agasant element este inteligenta artificiala. Nu are probleme majore, dar cand apar, o sa te scoata din minti. Nu doar o data am incercat sa discut cu NPC si sa ma trezesc ca acesta nu reactioneaza la nici-un fel de comanda, fiind nevoit sa ies in meniul jocului pentru a face blestematia aia de NPC sa isi dea seama ca sunt in fata lui si sa am o conversatie. Este foarte posibil ca acest mic inconveninet sa afecteze cativa jucatori, dar este al dracu de agasant. Dar, de departe, cel mai calcator pe nervi element al jocului sunt luptele cu bosii. Repetiv este un cuvant care descrie perfect interactiunea ta cu ei. Variatii ale aceluiasi stil de lupta ici si colo, vazandu-se clar ca nu s-au chinuit prea mult. In mod surprinzator mi-au amintit de luptele din Deus Ex Human Revolution, fiind in aceasi categorie din acest punct de vedere.Mad Max

Prespunem ca intrebarea pe care multi si-au adresat-o cel putin o data a fost: Este bine optimizat? Raspunsul este simplu… da?! In sensul in care jocul ruleaza surprinzator de bine pe sisteme mai slabe, totusi, uneori mai are caderi de cadre inexplicabile, in conditii care de care mai variate. Am incercat sa repoducem cateva dintre ele chiar, dar fara prea mult succes, totul cel mai probabil fiind legat de problemele pe care motorul jocului le are. Nu sunt frecvente, dar cand apar, numarul de cadre scade sub 30, lucru care s-ar putea sa necajeasca niste jucatori.Mad Max

Grafic, jocul nu arata deloc rau. Aspectul vizual genral este in ton cu desertul in care se desfasoara toata actiunea, nisipul, roca si metalul ruginit find cele mai intalnite elemente. Directia artistica nu este deloc rea, ba chiar ofera personalitate titlului, dovedind ca nu toate jocurile care sunt legate de un film sunt niste dezastre de proportii. Totusi, sunt ceva mici probleme ici si colo, animatiile, mai ales fizica in aer cand zbori cu masina fiind chestionabile, iar in unele cazuri se mai trezeste cate un personaj sa vorbeasca cu gura inchisa. In rest, calitatea texturilor este decenta spre buna, animatiile sunt bine realizate, inamicii sunt variati de la zona la zona, iar cel mai important element, jocul, cel putin cat l-am testat noi pe PC, toate cele 32 de ore, nu a avut nici macar un crash, lucru care nu il putem spune despre Arkham Knight. Cat despre sunet, acesta este o experienta in sine. Muzica sinistra care te cuprinde pe nesimtite. Sunetele de fundal sunt extrem de bine alese, cu toate ca uneori unele tevi suna de parca ai lovi un burete ud, dar asta se intampla uneori. O singura surpriza majora am avut in acest joc, vocea lui Max Rockatansky, interpretata de Bren Foster. Daca arunci o privire pe pagina de IMDB a individului o sa vezi o groaza de filme de categoria B, dar, in joc, acesta face o treaba extrem de buna in a-l vocaliza pe Max intr-o maniera cat mai autentica, uneori amintindu-mi chiar de batranul Mel. Restul de actori sunt cu dute-vino, asta pentru ca accentul fortat transpira prin prestatia acestora. Sarind peste aceste mici inconveniente, sonor, Mad Max nu este un joc rau.

Pana la urma, care este verdictul nostru? Merita cumparat fara doar si poate. Chiar daca MGS pare atractiv, alegerea lui Max pare justificata, in ciuda unor probleme si buguri, avand personalitate cat curpinde si mai mult, iti poate oferi ore si ore de joc.