0 comments

Mafia 3 isi schimba culoarea, dar naravul ba!

by on 06/08/2015
 

Seria de jocuri Mafia are radacini adanci in cultura siciliana, fiind considerat de anumite persoane chiar un pic cam prea explicit cand vine vorba de portretizarea si idealizarea gangsterilor. Ei bine, acest nou Mafia, adica 3, pare sa fie un pic mai progresist in gandire, personajul principal fiind… negru! Si inainte ca cineva sa imi explice ce inseamna mafia, avem si noi clasa politica, asa ca nu va obositi 🙂

Faptul ca personajul principal este negru nu este relevant, atat timp cat povestea n-ar include elemente care sa doreasca sa „aduca la cunostinta” jucatorului prin ce „lucruri rele” au trecut barbatii de culoare in America anilor ’60 – ’70. Pe langa asta, trebuie sa amintim ca italienii nu au brevetat ideea de crima organizata, chinezii, americani si alte popoare avand propiile organizatii mafiote, asa ca un tip de culoare ca personaj in joc nu pare ceva atat de iesit din comun.

Lincoln Clay, pentru ca acesta este numele personajului jocului, este un soldat proaspat intors din razboiul din Vietnam, in anul 1968, intr-un New Orleans „reimaginat” conform celor de la 2K. Orfan si bun la tras cu arma, evident ca se incurca cu mafia de culoare a zonei, dar si cu mafia siciliana, este tradat si pus pe razbunare! Pana aici totul pare sa fie in ton cu majoritatea povestilor spuse in seria Mafia, ba chiar se poate spune ca povestea este generica.

Dar, daca te uiti cu atentie, Mafia 3 are personaje extrem de diverse. Un irlandez, o femeie de culoare si un italian, pe care intamplator il cheama … Vito Scaletta. Mai simplu, personajul principal din Mafia 2 este si in acest titlu. O singura problema. Jocul este scris de Haden Blackman, iar daca numele pare cunoscut, este pentru ca acesta a lucrat o buna perioada cu fostul Lucas Game Studios, avand in palmares titluri precum Star Wars Episode I: The Phantom Menace, Star Wars: The Force Unleashed 1 si 2, Star Wars Galaxies sau Star Wars: Force Commander,  titluri care nu inspira neaparat incredere, fiind scenarist la majoritatea proiectelor pe care le-a supervizat sau la care a participat. Iar daca este sa analizam cu atentie munca „scenaristica” a acestuia nu vedem cu ochi buni acest joc. Dar speram ca 2K sa poata sa tina in frau „spiritul creativ” al acestuia si sa il duca pe calea ce buna. Aceea in care sa nu primim un Mafia 3 in care agenda politica a scenaristului iti este bagata pe gat cu forta, sau care incearca sa faca referinte sociale abundente despre o era demult apusa.