Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

Metal Gear Survive Review – Un $urvival Game dupa Big Bo$$

/
/
/

Metal Gear este una dintre cele mai longevive si emblematice serii de jocuri din istoria gaming-ului. Probabil din acest motiv Metal Gear Survive pare sa fie o insulta la adresa franncizei si a ceea ce insemna ea in trecut, dar una care incarca sa se impacheteze intr-un titlu ce pare, mai degraba, un copil bastard a ceea ce a realizat Kojima in trecut.

Totusi, problema majora a acestui joc nu este faptul ca reprezinta o cloaca de microtranzactii si gameplay repetitiv, ci insusi faptul ca exista – Metal Gear Survive pare un joc care isi avea locul pe generatia trecuta de console, gameplay-ul si conceptul fiind … invechit! Horde Zombie Mode este un nou mod de „joc” din generatia trecuta.

Actiunea are loc dupa evacuarea lui Big Boss din Mother Base, avand legatura marginala cu Metal Gear 5, in sensul ca intreaga naratiune este la fel de ciudata si alambicata ca si in trecut. Doar ca, de data asta, joci rolul unui super soldat auto-vindecator, ranga manauitor, ninja… ceva. Care poate sa primeasca carabe si bastarci in bostan pana la loc comanda, explicatia jocului fiind ca sufera de: Wolverinita. In plus, poti sa ii tai si mana! Tipul asta e atat de tare, incat ii creste mana la loc. Asta dupa ce afli de lumi paralele, gauri de vierme si zombie cu cristale in cap. V-am spus ca intreg firul narativ este ciudat! Nu?

Pentru ca este un joc MGS, el abunda in secvente interminabile de dialog expozitional, care o sa iti explice in fir-a-par fiecare detaliu despre joc pe care doresti sau nu sa il cunosti. Vrei nu vrei, o sa stai sa asculti povesti de razboi si planuri tactice, minute in sir, unele dintre ele chiar interesante, scrise inteligent. In alte secvente, se vedea clar ca se incerca sa se emuleze stilul inconfundabil al lui Kojima. Este un efort de laudat, in anumite momente, asa cum am spus – are momente de sclipire narative, dar pana la urma este o nota moarta in repertoriul Konami. Un joc a carui naratiune, cel mai probabil, o vei uita in cateva saptamani, facand loc noului joc cu un „epic” narativ in care zombie distrug lumea si tu trebuie sa te aperi. Pacat, pentru ca exista potential acolo, se poate stoarce ceva si este loc de mult mai bine, dar dupa ce stai si lovesti in cap zombalau cristalificat  de 40 de ori, pana il omori, parca nu iti mai arde de poveste. Mai ales ca, jocul are unele probleme la capitolul gameplay, care il impiedica sa devina demn de recomandat. Asta daca nu vrei sa iti smulgi tot parul din cap. Totusi, pentru poveste, ii acordam calificativul: dupa 20 de minute de dialog am aflat ca trebuie sa strangem 20 de suruburi si nota 6 pentru poveste.

Stiti ce este distractiv? Orice alt joc survival horde. Nu este o rautate, este un adevar. Metal Gear Survive este una dintre cele mai repetetive, anevoioase, dureroase si hraparete experiente in lumea gaming-ului in acest moment. Nu doar ca iti aduce aminte, la fiecare 4 – 5 minute, ca esti mort de foame sau de sete, cu toate ca te regenerezi dupa o ranga in cap, dar face o treaba excelenta sa sublinieze cat de repetitiv este gameplay-ulul in prima parte a jocului. Primele ore le vei pierde alergand dupa resurse, indeplinind misiuni repetitive si realizand cat de bune sunt armele in joc. Orice altceva decat o arma melee, este inutil, iar jocul te incurajeaza activ sa inveti combo-uri si sa iti surprinzi inamicii, cel putin pe cei terestrii, deoarece intreaga experienta se rezuma la un tower defence in care iti poti teleporta ziduri si alte elemente pe campul de lupta, pentru a construi sau pentru a pune cap la cap zid-uri si o aparare inteligenta. Lucru care nu prea se intampla, cel putin la inceputul jocului, aici fiind obligat sa gasesti un spatiu ingust, sa ademenesti zombalaii in el, sa pui un gard in fata si sa ii iei la omor pana cand termini misiunea. Cam asta este grind-ul de aproape 5 ore de inceput, moment in care jocul abia incepe sa se deschida.

MGS Survive are niste idei bune, care din pacate nu sunt foarte iscusit puse in aplicare. Jocul se doreste a fi prea multe lucruri deodata, dar reuseste sa fie mai mult un joc de mobile, gameplay-ul repetitiv si microtranzactiile fiind de departe jignitoare pentru un fan al seriei. Din nefericire, nu doar ca isi pune singur piedica, cerand 10 dolari pentru un save slot, dar in multiplayer, necesitatea achizitionarii unor pachete si loot-crate-uri este evidenta. De cele mai multe ori, o sa vezi diferente majore intre un jucator platitor si unul „care detine editia standard de 60 de euro”, lucru care fie te va descuraja sa mai incerci online-ul, fie sa cumperi si tu la randul tau.

Sunt momente in care ajungi sa te distrezi, dar asta abia dupa acele cinci ore. Este pacat, pentru ca o lume paralela putea sa fie o mina de aur pentru Konami si pentru MGS, dar au ales sa il transforme intr-un pay to win in multiplayer, lasand doar singplayer-ul, care este decent, singura optiune pentru un potential fan, care este dispus sa ierte. Pentru gameplay ii oferim calificativul: ai ramas fara stamina si nota 5 pentru gameplay.

Ti-a placut MGS 5 si implementarea noului sau motor grafic de catre, chipurile, Kojima si echipa? In cazul asta: pregateste-te pentru o experienta low rez, modelata de un copil de 12 ani si cu o harta mai goala decat Pamela pe coperta Playboy. Jocul este sterp de interactiune, harta fiind de-a dreptul monotona; exista totusi ceva care sa te tina interesat, un fel de Dark Zone, precum in Divizion, dar acesta, ca si restul jocului, arata grabit si abia pus cap la cap. Iar asta putem spune si despre cei pe care ii „salvezi”, modelarea fetelor fiind aboslut ingrozitoare. Pare un upgrade al unui joc de PS VITA (da, inca se mai produce!) cu upgrade HD, usor grabit. Arata binisor, dar nu are destula diversitate cat sa te tina interesat, combinand asta si cu lipsa de diversitate din gameplay si povestea … daca o putem numi asa. Prin urmare, per total ii acordam lui Metal Gear Surive o nota generala de 5,5 si calificativul: un Zombie Horde Mode zamislit in Iad pentru a-ti aduce aminte ca iti este foame!