0 comments

Microsoft cumpără Havok

by on 03/10/2015
 

Pe vremea când Intel părea de parcă va revoluționa grafica, procesoare și jocurile în general cu proiectul Larrabee, compania a cumpărat Havok, producătorul acelui strat de aplicații intermediare care permite simularea fizicii, pe care îl regăsiți în majoritatea jocurilor.

Intel a decis că a venit timpul să scape Havok, astfel intrând în scenă Microsoft. Achiziția a fost anunțată seara trecută, Microsoft bucurându-se de noua proprietate, pe care o vede ca o adiție excelentă la suita sa de unelte și platforme dedicate dezvoltatorilor, precum DirectX 12, Visual Studio și Microsoft Azure.

Nu vor exista, din câte spune acum Microsoft, schimbări la modul în care Havok va funcționa la nivel de afacere. Licențierea de soluții pentru fizică 3D va continua, la fel ca atunci când Intel deținea compania.

Suma pentru care s-a făcut această achiziție nu a fost dezvăluită în anunț, și ar fi interesant să știm exact pentru cât a fost vândut Havok, având în vedere că în 2007 Intel a cheltuit 110 milioane de dolari pentru a cumpăra compania, atunci independentă.

Poate achiziția sa de către un producător de software, și nu unul de hardware, va însemna accelerarea dezvoltării sale, pentru a îi permite lui Havok să ofere funcții mai avansate, și poate mai asemănătoare cu ceea PhysX, dar fără a fi limitat la hadware-ul unei singure companii.

Fizica are nevoie de un standard deschis, acceptat universal de toată lumea, pentru a nu ne mai lovi de conflicte între simulările de păr, blană, și cine mai știe ce vor adăuga TressFX și Hairworks pe viitor. Desigur, avem Bullet, dar nimeni nu folosește Bullet, pentru că este Open Source și nu este sprijinit de o companie masivă, capabilă să își impună voința asupra altora.

[Microsoft]