1 comment

Microtranzactiile din For Honor insumeaza peste 700 de dolari – Sau doi ani de grind intens

by on 21/03/2017
 

Microtranzactiile sunt o gaselnita relativa noua in lumea jocurilor, dar una care permite producatorilor sa mai ceara o suma de bani in schimbul unor obiecte cosmetice sau functionale in joc.

O idee buna, mai ales ca ofera unei tagme de gameri posibilitatea de a sari peste niste puncte din joc, asta daca doreste, in schimbul unei sume de bani sau moneda ce este produsa in joc. In principiu un ecosistem destul de bine gandit, care are avantajele si dezavantajele sale, de cele mai multe ori in defavoare clientului. (Casa nu pierde niciodata!) 

Este o realitate a acestei industrii si nu da semne ca lucrurile se vor schimba. Fie te resemnezi si accepti faptul ca trebuie sa platesti de doua ori jocul – majoritatea titlurilor mari in ultima perioada avand un Season Pass – fie grindezi (joci ca orice alt jucator pana cand obtii toate obiectele din joc prin intermediul monezii din joc) – fie, daca ai o plantatie de rinichi la Pandele, iti permiti sa bagi suma ceruta de producator in titlu.

Problema noastra, a gamerului, este eterna monetizare a fiecarui obiect cosmetic sau functional in joc. Daca in X joc se lanseaza un nou skin de arma sau de personaj, acesta va costa X suma de bani. Continut DLC blocat pe disc, DLC-uri in prima zi, continut descarcabil sub forma de map pack-uri care sunt reskin-uri ale altor harti vechi, skin-uri pentru arme, arme pur si simplu, iteme si lista continua. Nici macar personajele din joc nu au scapat.

Aduc aminte, pentru cei care m-au blamat pentru notele pe care le-am oferit lui Mass Effect 3, cazul DLC-ului Delux, care iti adauga un Prothean in echipa. Adica rasa pe care intreaga poveste se sprijina si il face pe Shepard special. Tocmai pentru ca a luat contact cu tehnologia lor este blocat in spatele unui DLC, care, costa 20 de dolari, sau 20 de lire, sau 20 de euro. Iar asta este doar unul intre nenumarate alte cazuri.

EA foloseste practici de acest gen de ceva vreme, Dragon Age este plin de ele, si nici macar nu sunt singurii culpabili. Ubisoft, care era considerat un publisher respectabil, de la an la an se transforma intr-un alt EA. Activision au inceput si ei sa se alature acestui trend, seria Call of Duty fiind plina de microtranzactii.

Ubisoft doreste sa ne convinga de faptul ca userii „Sunt mult mai putin reticenti in a cumpara DLC-uri acum!” Pe bune?! Ok, uite o afirmatie pe care si eu o pot face pe „date si cifre”. Userii urasc sistemul vostru de DRM pe care il numesc, citez: „infect, dezastruos, mizerabil, prost, anti-consumator” si lista continua. Nu ca Ubisoft ar fi noua mea tinta de dat la cap, nici vorba de asa ceva! EA au fost in colimatorul meu de ani de zile, cu toate formulele lor cunoscute de a „atrage noi profituri”. Dar nici macar EA si Ubisoft luati impreuna, nu sunt singurii culpabili. Capcom, Bethesda, Activision si lista este foaaaarte lunga. Toata lumea se arunca sa realizeze DLC-uri pentru a mai stoarce ceva gold in jocuri. Mai jos aveti o harta a felului in care s-ar dezvolta un joc cu si fara DLC in prima zi.

DLC

Surprinzator este ca in trecut, si aici discut despre perioada de glorie a jocurilor, adica epoca PS2, Pentium 4 si a originalului Xbox, aceste idei nastrusnice nu le veneau producatorilor. In aceste timpuri tulburi, daca poti vinde un joc pe bucati, de ce sa nu o faci! Nu conteaza ca debalanseaza intreg titlul si ca cel care a cumparat editia de colectie in dungi cu patratele si bibistrocel crocobazdugat poate avea inca din prima parte a jocului cea mai puternica arma din acel univers. Neahhh… „Gamerii e prosti si cumpara!”. Si din pacate publisherii au dreptate. Suntem prosti facuti gramada.

De prea multe ori! Am cumparat la simulatoare de „spart tastatura de nervi” de mi-a iesit pe urechi, si sincer mi-a cam ajuns si ar cam trebui sa va fi ajuns si voua! Sper cel putin. Cumparam ca fraierii DLC-uri, jocuri segmentate, povesti care nu au un final decat daca cumperi ultima particica de DLC, si mai ales, cumparam la pret intreg sau suprapret jocuri neterminate! In trecut un joc era cam 40 de dolari. Acum unul cu Season Pass, Skin-uri si doua arme mitice, ajunge la 200 de euro. Poate chiar mai mult.

Cat de mult? Cam 732 de dolari am putea da pe toate DLC-urile din For Honor, asta daca nu esti pregatit sa pierzi doi ani si ceva din viata ta pentru a colectiona tot ceea ce este momentan disponibil in joc. Nu este singurul exemplu contemporan, existand jocuri pe Steam care pot ajunge cumulat cu DLC-urile la preturi de peste cateva mii de euro. Asa ca acest lucru nu ne sperie. Ce ne sperie este durata de timp necesara pentru a acumula obiectele si mai ales suma necesara.

Un doar doua saptamani de la lansare, For Honor este in latrina. Pe Steam a pierdut mai bine de 50% din jucatori, iar uPlay nu arata mai bine. Asta in ciuda nivelului de complexitate al jocului si al gameplay-ului bine gandit. Din pacate, multi l-au gasit: „prea Street Fighter”, lucru care a indepartat jucatorii. Un numar mare de playeri se vor stramba la spusele unui user de Reddit numit bystander007:

”Ubisoft este o companie notorie pentru jocurile lor înșelător de scumpe, după cum poate să vă spună oricine a jucat un titlu Tom Clancy recent. Personal, tocmai ce am suprimat tendința de-a dori să completez totul și am încetat să mă mai deranjez cu deblocarea a tot ce se poate. De îndată ce faceți calculele, veți fi de acord.

Deci, Ubisoft a valorificat deblocările sale din joc la 732 de dolari peste costul de 60-100 de dolari al jocului. Jucătorii ocazionali care butonează 1-2 ore pe zi timp de 5-7 zile pe săptămână nu vor atinge vreodată acest obiectiv. Completarea ordinelor și a contractelor duc la recompense de 1000 de oțel și încă 200 pentru meciurile jucate. Așa că 1200 pe zi este o estimare bună pentru un jucător ocazional. Asta înseamnă 915 zile, aproximativ doi ani jumatate.”

915 zile pentru a obtine in For Honor toate obiectele virtuale! Hai ca nu este prea mult de munca, adica sunt doar cativa anisori! 91.050 otel pentru a debloca un personaj si toate obiectele aferente. Caz in care intrebam si noi:

Oare Ubisoft si implicit studioul responsabil de realizarea acestui joc erau constienti de cat timp este necesar pentru a debloca totul in For Honor?

Daca raspunsul este NU, atunci putem ierta si astepta linistiti un patch care rezolva aceasta problema presanta. 
DAR! Daca raspunsul este DA! Atunci, avem o problema majora! In primul rand pentru ca noi ca gameri suntem vazuti ca niste cifre si jite bune de mult, in al doilea rand pentru ca atunci cand achizitionezi un titlu, cumperi intreg continutul de pe disc. Adica si acele obiecte cosmetice din spatele unui arbore evolutiv al avatarului, pentru care nu doresc sa pierd doi sau patru ani pentru a le avea in inventar. Nici in Call of Duty sau Battlefield, care au o serie de skin-uri speciale, nu pierzi atatea ore pentru a debloca ceva, contand mai mult skill-ul, nu timpul investit. 

[Sursa]

comments
 
Leave a reply »

 
  • SDC
    21/03/2017 at 15:26

    Si uite asa ia nastere pirateria(la anumite jocuri) poti descarca orice dlc gratuit in mai putin de 2 minute iar incet incet jocul devine complet…cum spune o vorba din popor „De ce sa ma tragi tu pe **** cand te pot trage eu,de tot.”

    UNEORI mi se pare un meci cinstit…mai ales cand dezvoltatorii sunt extrem de nesimtiti.

    Răspunde

Leave a Response