0 comments

Monitoare HDR si FreeSync prin HDMI de la AMD in 2016

by on 09/12/2015
 

Radeon Technologies Group, divizia AMD care se ocupa de solutii grafice, a organizat saptamana trecuta un eveniment prin care a dezvaluit detalii despre urmatoarele placi grafice si planurile companiei de viitor. Multe din acele informatii sunt confidentiale, dar treptat NDA-ul expira, incepand cu detalii despre cum se vor schimba monitoarele de anul viitor.

Probabil stiti ca jocurile au de ceva timp optiunea pentru acel efect de iluminare HDR, High Dynamic Range. Eh, cea mai mare parte din detaliul acelui efect este pierdut, deoarece monitoarele nu prea pot reda HDR, ci numai Standard Dynamic Range. Asta rezulta in culori nu tocmai pe cat de frumoase ar putea fi si imagini in esenta monotone.

De anul viitor asta se schimba, deoarece producatorii de televizoare si monitoare vor implementa suport pentru HDR. Daca va intrebati cat de important poate fi HDR, conform celor de la Radeon, 1080p cu HDR arata mult mai bine ca 4K in SDR.

rtg1-15

Iar partea cea mai buna este ca nu veti avea nevoie de o placa grafica noua pentru a va folosi de ele, RTG promitand ca placile Radeon curente vor avea suport deplin pentru panourile de 10 biti care vor fi disponibile din a doua jumatate a lui 2016. Cel putin vor avea suport pentru HDR pana la rezolutia de 4K la 30 de cadre pe secunda. Pentru 60 de cadre pe secunda la aceasta rezolutie veti avea nevoie de urmatoarele placi video Radeon.

rtg1-28

Cat despre FreeSync, nu veti mai avea nevoie de de DisplayPort pentru el. Radeon Technologies Group anunta ca FreeSync va deveni utilizabil prin HDMI la monitoarele care vor fi lansate de anul viitor, multumita unor standarde noi implementate de producatorii de monitoare.

rtg1-34

Combinate, aceste tehnologii plus DisplayPort 1.3 implementat la scara larga vor oferi suficienta latime de banda necesara pentru a realiza monitoare de 1080p care pot ajunge la 240Hz atat in HDR cat si SDR. Atunci cand se va intampla asta, va puteti astepta ca argumentele cum ca 30 de cadre pe secunda reprezinta solutia superioara sa devina din ce in ce mai hilara.

[PC Per]