2 comments

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 incheie seria Ninja Storm

by on 04/03/2016

Cine s-ar fi asteptat in 2002-2003, cand au fost difuzate primele episoade din serialul Anime Naruto, ca franciza va exploda la nivel global cu o frenezie de nedescris, cu sute de webite-uri create de si pentru fanii seriei, si jocuri peste jocuri pe majoritatea consolelor si pana si pe PC. La vremea respectiva, tineretul romanesc descarca episoadele aproape „la zi” fie prin DC++ de la cate un student din Regie, fie download direct de pe unul din sutele de fansite-uri, probabil pe un modem telefonic. Cine-l poate invinui? In Romania pur si simplu nu puteai gasi la acea vreme mai nimic in mod legitim.

Sarim peste 13 ani, si Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 se lanseaza pe piata, iar noi am dat drumul la PS4 si i-am facut review.

Titlul final din cvartetul Ninja Storm nu este un joc obisnuit. Datorita materialului din care isi ia identitatea, si anume sutele de episoade ale celui mai popular serial anime la nivel global de-a lungul a multor ani, povestea, intamplarile si personajele serialului vin pachet – iar pentru fanii loiali ai francizei, acest lucru este un deliciu. Pentru cei care n-au mai auzit de Naruto pana acum si dau de acest titlu, experienta ar putea fi un pic socanta. Ar fi pacat ca acest lucru sa ii descurajeze, pentru ca fighter-ele Naruto in general, si Ninja Storm in particular, s-au remarcat printr-o mecanica de joc dinamica, satisfacatoare si foarte, foarte distractive, cu zeci de ore de joc pentru prietenii care vor sa aduca la viata scenele si personajele favorite.

Modul Story detaliaza povestea ce se desfasoara la sfarsitul serialului, si a razboiului apocaliptic dintre ninja. Acest lucru e realizat prin cut-scene-uri, cu cate o lupta ici-si-colo. Foarte multe din personajele familiare se regasesc in joc – si cand spunem foarte multe, nu glumim. Jocul ofera 61 de personaje cu care poti juca, si 86 variante ale acestora. Si asta e fara sa socotim DLC-urile.

Daca un razboi apocaliptic intre ninja suna putin ciudat, in Ultimate Ninja Storm 4, ninjalaii nu se mai ascund in copaci si umbre. Personajele au puteri devastatoare, cateodata cataclismic la propriu, chiar daca in joc cateodata acest lucru nu este evident.

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 ninjutsu cataclismic

Am zis cataclismic?

Dupa ce termini de devorat povestea (sau daca incerci sa gusti si altceva inafara de cutscene-uri), jocul ofera o multitudine de moduri de joc, printre care un mod Adventure, un role-play cu povestea proprie, si moduri de joc Versus si Online. Acestea la randul lor sunt segregate intr-o multime de subcategorii, printre care si turnee in pana la 8 jucatori, provocari de tip survival, si mai multe ligi.

Grafica e superba in acel stil caracteristic al anime-urilor bine desenate. Jocul se foloseste de tehnici de cell-shading randate excelent.

Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 4 Hashirama vs Madara

Nu vom intra prea mult in detaliu, dar putem spune ca Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4 e un titlu ce incearca sa fie pe placul tuturor – si in mare parte reuseste. Sigur, nu e pentru oricine – numai faptul ca e cat se poate de Anime e un factor de considerat. Dar pentru prieteni ce vor sa se bucure de un fighter extrem de variat, sau pentru fanii existenti ce vor sa se bucure despre sfarsitul povestii, acest Harry Potter cu ninjalai reprezinta o oportunitate excelenta pentru un gaming party, si de ce nu, o modalitate de a mai ademeni noi fani de anime.