Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Noul AlphaGo nu are nevoie de oameni pentru a învăța

/
/
/

Ne apropiem de momentul în care oamenii vor fi necesari pentru crearea unui AI, din moment ce deja suntem la momentul la care unul poate să învețe pe cont propriu un joc foarte complex fără intervenție umană.

Deep Mind anunță că a dezvoltat o nouă variantă a lui AlphaGo, numită AlphaGo Zero, care a reușit în 40 de zile să devină cea mai capabilă entitate cunoscută de pe planetă la acest joc. O diferență importantă între varianta veche și Zero este că nu s-au folosit nici un fel de meciuri de instrucțiune prin care AI-ul să învețe jocul. Acestea erau în mod normal înregistrări ale unor sesiuni jucate de campioni, de pe urma cărora AI-ul învăța cum să deducă ce era o mișcare bună și ce trebuia să evite.

AlphaGo Zero era echipat în are parte cu doar cunoștința că își putea muta piesele oriunde. Apoi a jucat împotriva sa, iar în trei ore a reușit să atingă nivelul unui amator. În 20 de ore a reușit să atingă nivelul de capacitate al unui profesionist. În 3 zile a fost la nivelul lui AlphaGo atunci când l-a învins pe Lee Se-dol. În 21 de zile a fost la nivelul lui AlphaGo atunci când l-a învins pe Ke Jie, iar după 40 de zile este la nivelul la care poate să zdrobească varianta ce l-a învins pe Lee Se-Dol cu un scor de 100-0.

Mai important, fiindcă tot ce știe a fost scris direct de AI, nu există prea multă ineficiență, funcționând acum cu un consum destul de modest de resurse. AI-ul este rulat pe patru procesoare de tipul Tensor, la fel ca varianta finală a ultimului AlphaGo. Pentru context, când și-a început existența și pentru a putea învăța tot ce trebuie, AlphaGo rula pe 176 de procesoare grafice și consuma 40KW de energie. Varianta actuală are un consum neglijabil, prin comparație.

Pe cât de impresionant este, încă nu suntem la nivelul la care AlphaGo poate să joace Starcraft. Dar ne apropiem. După asta, cine știe, poate Dark Souls cu tot cu PvP și PUBG. Chiar ar fi interesant de văzut cum se descurcă un AI într-o situație în care trebuie să țină cont de acțiunile unui număr atât de mare de oameni.

[Tom’s Hardware]

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar