0 comments

Nu imi pasa ca Need for Speed intarzie pe PC – de fapt imi pare bine!

by on 16/09/2015
 

Inainte ca cineva sa imi pregateasca rugul ceremonial, sa anunte sfarsitul lumi, sa imi taie carnetul de gamer si sa imi spuna ca mi-am vandut sufletul celor de la Electronic Arts, sorbiti o gura din cafeluta sau bauturica preferata si ascultati si logica din spatele acestui articol, pentru ca eu unul sunt sincer fericit de anuntul ca Need for Speed intarzie pe PC. 

De ce? Pai pentru ca prefer un joc functional in mare parte. Pentru ca sunt constient ca multi utilizatori de PC o sa il pirateze in prima zi de lansare. Pentru ca gamerii care il cumpara si sunt fani al jocurilor din serie o sa il cumpere si in „primavara”. Pentru ca vreau un joc functional, care sa nu sughita si sa crasheze la fiecare 10 minute, cu toate ca ruleaza in 30 de cadre pe secunda.

Am spus in trecut si repet si acum: Nu conteaza platforma, conteaza jocul. Iar daca acesta intarzie cinci luni de zile, dar dupa astea cinci luni primesti un PC port tapan, bine optimizat, care merge fara probleme pe un cartof legat la internet, pentru ca acest Need for Speed are nevoie de net sa functioneze, atunci nu vad de ce te plangi ca nu il joci atunci cand apare pe console. Need for Speed

Hai sa o luam logic! Cate jocuri de PC, bine optimizate au iesit in ultimii trei ani? Ma refer aici la jocuri multi-platform? Le numeri pe degete. GTA, MGS sunt doar primele care imi sar in minte, pentru ca memoria de lunga durata mi-a fost afectata de o lunga perioada petrecuta in jocurile video. Glumesc evident. Dar discutam de doua lansari multi-platform bine optimizate. Cu niste cifre de vanzari bune si doua exemple serioase de ceea ce pot face studiourile atunci cand nu considera gamerii de PC niste pirati.

Need for Speed, daca era lansat „as it is”, la data anuntata, am asa o impresie ca urma acelasi drum precum Battlefield 4, care nici in acest moment nu este complet functional. Sau ca NFS Rivals,  care era blocat la 30 de cadre pe secunda, pentru ca cineva a avut ideea geniala de a lega motorul si fizica jocului de numarul de cadre afisate pe ecran ( individ care merita premiul maimuta de pe coliva de aur in flacari ) si lista de probleme tind sa cred ca se intindea mult mai mult de cele 30 de cadre pe secunda amintite mai sus.

Sunt jocuri in care 30 de cadre pe secunda sunt mai mult decat OK. Until Dawn de exemplu, care cu toate ca are ceva probleme in randarea cadrelor pe ecran, uneori avand cam … 22, nu am simtit nevoia sa vad mai multe FPS-uri pe monitor.

Intr-un racer pe de alta parte, situatia este cu totul alta. Ganditi-va cum ar fi sa joci CS GO, COD sau un fighter precum Skull Girls sau Street Fighter 4 limitat la 30 de cadre? Nu numai ca am impresia ca daca cineva face asta o sa se ajunga la o revolutie online, dar companiile in cauza ar sangera, la propiu, clienti.

De ce discut despre numarul de cadre? Ei bine pentru ca Ghost, producatorul jocului, a numit cele 30 de cadre pe secunda fatidice si faptul ca jocul pe PC este blocat la acest numar, ca unul din motivele pentru care jocul intarzie.

Am asa o presimtire ca problemele sunt mult mai mari la capitolul optimizare, iar Ghost (care presupun ca inca traieste cu impresia ca pamantul este plat, avand in vedere ca sunt zone pe acest glob in care „primavara” se poate intinde destul de mult) si-a dat seama ca intreg programul lor de lansare a fost patat de cei de la Warner Bros. Acum nu sunt eu mare dezvoltator de jocuri, totusi tind sa concluzionez ca intreg procesul de deblocare a cadrelor nu este atat de complicat.

In principiu, daca Ghost livreaza un joc bun de PC, eu nu am o problema cu asta, dupa cum am spus si cred ca nici voi nu ar trebui. Iar vinovat pentru aceasta intarziere este portul de PC pentru Batman Arkham Knight, care nici in momentul de fata nu si-a facut triumfala revenire pe Steam. Dovada a cat de prost optimizat este jocul pentru PC. Pe asta doresti sa iti dai banii, doar ca sa joci cu „taranii jegosi de pe console”? Daca da, amice ai prea multi bani si chiar nu stii ce sa faci cu ei! Parerea acestui redactor.

Dupa cata publicitate negativa au primit WB pentru Arkham Knight, tind sa cred ca nu au vrut sa manjeasca lansarea jocului de console cu tone si tone de publicatate negativa, protejandu-si jocul. O miscare pe care nu o pot condamna. Propietatea lor, se spala cu ea pe cap cum cred. Scurt si la obiect. Dar ca public si ca un potential cumparator al jocului pe PC, trebuie sa ai si ce sa te joci. Nu sa te trezesti ca ai dat peste 60 de euro pe un joc, pe care nu il poti juca fara o conexiune la internet, care este limitat la 30 de cadre pe secunda, cu toate ca ai o placa video de 1000 de dolari in calculator care poate rula orice fara sa sughite si mai ales un joc care iti da o eroare la fiecare zece minute.

Cam astea sunt motivele pentru care ma bucur ca portul de PC pentru Need for Speed intarzie. Iar daca un dezvoltator EA sau un QA Tester doreste sa ne explice cum poate sa iti ia mai mult de cateva saptamani sa deblochezi un numar de cadre cand ai o armata de oameni care lucreaza pentru tine, mailul emisiunii si sectiunea de comentarii este deschisa.