Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Nvidia anunță arhitectura Turing și noile plăci Quadro RTX orientate pe Ray Tracing

/
/
/

De vreun an de zile tot umblă zvonul că Nvidia ar pregăti o arhitectură numită Turing, posibil ca o variantă pentru publicul larg a seriei Volta. Eh, zvonul nu mai este zvon, dar Turing nu este doar pentru jocuri, ci o arhitectură nouă care a fost dezvăluită la SIGGRAPH 2018.

Nvidia a prezentat în premieră arhitectura Turing și primele plăci video care sunt construite folosind această nouă tehnologie. Plăcile fac parte din seria Quadro, fiind destinate profesioniștilor sau companiilor care își permit să plătească foarte mult pe o placă serioasă.

Cea mai performantă placă este Quadro RTX 8000. Aceasta dispune de un nucleu complet Turing cu 4608 de nuclee CUDA, 48GB de memorie GDDR6 și o conexiune NVLink care permite gruparea a două astfel de plăci la un loc. Prețul este de 10 mii de dolari. Există variantele RTX 6000 și RTX 5000, cu mai puțină memorie și chiar mai puține nuclee CUDA, pentru cei care își permit să dea doar 6300 sau 2300 de dolari pe o astfel de placă. Aceste plăci video prezintă îmbunătățiri de performanță față de Pascal și Volta, dar ceea ce le face să sară cu adevărat în evidență este componenta hardware dedicată de Ray Tracing. De aici și denumire RTX. Plăcile vor fi disponibile anul acesta și vin cu suport pentru Virtual Link și chiar USB Type-C.

Arhitectura Turing folosită pentru aceste plăci video Quadro este compusă din trei componente principale:

  • Nucleele CUDA de shading/compute pe care le știm încă de la seria GeForce GTX 8000.
  • Nucleele Tensor introduse cu Volta, ce permit accelerarea aplicațiilor de Machine Learning și AI
  • Nucleele Ray Tracing, care permit simularea rapidă și cu acuratețe a condițiilor de iluminare.

Mulțumită acestor ultime nuclee, Turing oferă un salt de performanță pentru Ray Tracing de 25 de ori mai mare decât ce putea Pascal direct din CUDA, și de 30 de ori mai mare față de ce se putea doar folosind putere de CPU brută.  Desigur, aceste estimări de performanță sunt pentru aplicații profesioniste de grafică, nu pentru jocuri. Nvidia a dezvăluit parteneriate cu o varietate de producători de aplicații de acest gen, precum Autodesk, pentru a ca noua arhitectură să fie folosită din plin.

Nvidia promite chiar că modul hibrid de randare folosit de Turing poate oferi o performanță de 6 ori mai mare pentru simularea lumii fizice, față de Pascal. Vom vedea un astfel de salt de performanță și când vor fi anunțate modelele de gaming bazate pe Turing? Nu vă pot spune asta deocamdată. Cert este că Turing va avea o variantă pentru publicul larg, care va fi într-un fel sau altul ciuntită.

Anunțul plăcilor noi Nvidia GeForce pentru gaming va avea loc în ziua de 20 august, iar clipul de mai sus dă impresia că GTX ar putea deveni RTX. De asemenea, seria ar putea avea numele 2000. Ideea esențială este că Ray Tracing pentru publicul larg este aproape… acum sper doar că AMD are ceva serios pregătit, și n-a petrecut ultimii doi ani lucrând doar la GPU-ul lui Playstation 5, ignorând revoluția adusă de Ray Tracing.

[Videocardz 1, 2 3]

 

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar