0 comments

Nvidia lucreaza la VR 4D

by on 23/11/2015
 

Pentru ca 3D este prea putin, iar 5D ar fi prea mult, Nvidia lucreaza la propriul dispozitiv de realitate virtuala care se va folosi de ceva ce compania numeste 4D.

Probabil ca va intrebati cum exact pot fi dezvoltati ochelarii  de catre Nvidia, in colaborare cu Universitatea Stanford, pentru a fi 4D. Cum pot sa redea o imagine 4D, din moment ce ochiul uman nu este tocmai echipat sa perceapa un tesaract, iar creierul probabil va exploda incercand sa il proceseze. Raspunsul este mai banal decat ati crede.

Prin 4D, Nvidia intelege ceva complet diferit, si anume 2D+2D… pentru ca asa functioneaza dimensiunile. Mai exact, compania a dezvoltat o metoda prin care se poate elimina efectiv efectul de rau de miscare, folosind o tehnica ce presupune suprapunerea a doua ecrane.

In loc sa fie un singur ecran, sau cate unul pentru fiecare ochi, pe care sa fie redata o singura imagine, ochelarii dezvoltati de catre Nvidia se folosesc de  o tehnologie numita Near Eye Light Field Stereoscope. Asta presupune suprapunerea a doua ecrane, fiecare afisand o varianta cu un alt nivel de focalizare al imaginii. In acest fel, ochiul se va putea concentra pe parti diferite ale imaginii, aflate in planuri diferite.

Nvidia-NE-LFD-VR-635x252

In mod normal, la ceva ca Oculus Rift, nu poti face asta pentru ca imaginea va avea mereu acelasi depth of field. Cu doua ecrane suprapuse insa, ochiul si creierul vor crede ca se uita la ceva real, si va fi ameliorat drastic, poate chiar eliminat, efectul de rau de miscare.

Implementarea actuala a tehnologiei inca este primitiva, cele doua ecrane suprapuse oferind o rezolutie de numai 640×800 per ochi, dar asta se va remedia pana cand o varianta comerciala va fi disponibila, prin anul 2018.

[WCCFTech]