0 comments

nVidia scoate untul din display-urile LCD cu rezolutii mici!

by on 29/07/2014
 

In momentul de fata toata lumea discuta despre ecrane cu rezolutii imense. Nu si nVidia, care tine mortis sa scoata untul din display-uri LCD cu rezolutii mici, minimizand astfel costurile si crescand performanta. Suna bine?! Asa zicem si noi!

Felul in care au ales nVidia sa mareasca performanta LCD-urilor este atat de simplu si de eficient din punct de vedere al costurilor, incat ne intrebam de ce nimeni nu s-a gandit pana acum la asta. Pur si simplu pui doua LCD-uri de rezolutie mica unul peste altul, crescand astfel densitatea pixelor.

Cercetatorii nVidia au pus unul peste altul doua panouri LCD cu rezolutie de 1280 cu 800, doar ca pixelii sunt un micron miscati la cel superior, fata de cel inferior, restul muncii de ajustare fiind facut software-ul special conceput pentru acest tip de display-uri. Rezultatul este „Cascaded Display” asa cum au numit nVidia prototipul, iar testele arata ca folosind acest tip de panouri au cvadruplat rezolutia panourilor folosite. Astfel, o imagine afisata pe un asemenea panou este net superioara rezolutiei native, dar nu la fel de buna ca una full HD, totusi. Pe langa asta aplicabilitatea se extinde mult peste ecranul unei tablete sau unui telefon, dispozitive ca Oculus beneficiind direct de avantajul unui asemenea display. Pe de alta parte, trebuie sa ne gandim si ca sunt doua LCD-uri, asta insemnand ca o sa consume ceva energie electrica. Apoi mai este faptul ca discutam despre LCD-uri, iar unghiurile de vizualizare nu sunt grozave si luminozitatea este destul de scazuta. Totusi, daca aceasta tehnologie se aplica si la alt gen de panouri… cine stie ce minunatii vor aparea de la nVidia in viitorul apropiat.

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response