0 comments

Nvidia Simultaneous Multi-Projection

by on 07/05/2016
 

Nvidia a demonstrat noaptea trecuta un nou mod de redare a imaginii pe monitoare. Poate ca nu suna a fi ceva posibil, dar Nvidia a cam reinventat roata.

Simultaneous Multi-Projection este un nou mod de-a folosi o singura placa video pentru a reda o imagine tridimensionala din mai multe puncte de vedere. Ca standard, o placa video din seria Pascal, ca un GTX 1080, poate suporta 16 puncte de vedere independente.

Si la ce sunt acestea de de folos? In primul rand la configuratii cu monitoare multiple. Prin folosirea acestei metode, atunci cand monitoarele laterale, dintr-o configuratie cu 3 monitoare, sunt rotite spre utilizator, acoperind campul de vedere, imaginea nu mai este distorsionata. Deoarece in mod normal se va afisa o reprezentare in acelasi plan a imaginii, pentru toate cele trei monitoare, monitoarele laterale nu arata punctul de vedere corect pentru amplasarea lor. Dar cu Simultaneous Multi-Projection, aceasta problema este rezolvata,  pozitia celor doua monitoare laterale fiind luata in considerare. Imaginea este calculata asa cum trebuie, oferind campul de vedere corect pentru fiecare monitor in parte. Iar aceasta tehnica nu se rezuma doar la monitoare multiple, ci si la VR.

Pentru ca imaginea sa arate asa cum trebuie, prin lentilele folosite la dispozitivele VR curente, trebuie mai intai distorsionata. Acest proces este costisitor in ceea ce priveste performanta. Simultaneous Multi-Projection insa nu este la fel de costisitor, si permite proiectarea imaginii in cate 4 zone distincte per ochi, orientate in asa fel incat sa ofere acelasi efect de distorsiune necesar pentru lentile, fara procesare suplimentara. Rezultatul, pe un GTX 1080, este o crestere de la in jur de 60 de cadre pe secunda la 90 de cadre pe secunda pentru redarea imaginii in VR, la exemplul folosit de Nvidia.

Simultaneous Multi-Projection

Tehnologia poate fi folosita si la monitoare curbate si cam orice alt fel de monitor non-standard, non-planar, asa ca va puteti astepta sa o vedeti foarte des implementata in curand, fiind implementata ca standard in placile video Pascal.

[Nvidia]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response