Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :
img

Oficial gaming-ul a devenit o boală, conform Organizației Mondiale a Sănătății

/
/
/

Organizația Mondială a Sănătății, divizia de sănătate publică a Organizației Națiunilor Unite, a lansat cea mai nouă listă a bolilor clasificate – și „gaming disorder” este inclusă. Un proiect al Clasificării Internaționale a Bolilor OMS (International Classification of Diseases – ICD) descrie acest lucru ca fiind caracterizat printr-un „model de comportament de joc persistent sau recurent”, online sau offline.

Descrierea continuă să afirme că tulburările cauzate de jocuri pot include următoarele:

1) controlul depreciat asupra jocurilor (de exemplu începutul, frecvența, intensitatea, durata, terminarea, contextul);
2) creșterea priorității jocurilor până la punctul în care jocurile devin prioritare față de alte interese de viață și activități zilnice;
3) continuarea sau escaladarea gamingului, în ciuda apariției unor consecințe negative.

Persoanele care suferă de așa-numita „tulburare cauzată de gaming” riscă riscul unei „deficiențe semnificative” în viața personală, familială, socială, educațională și profesională, potrivit OMS. Descrierea continuă să spună că „gaming disorder” poate fi o condiție continuă sau poate fi episodică sau recurentă. Pentru a fi sugerat că o persoană are „tulburare cauzată de gaming”, aceasta ar trebui să afișeze aceste tipare de comportament timp de un an sau mai mult.

OMS listează, de asemenea, și „hazardous gaming”, despre care organizația spune că „se referă la un model de jocuri, fie online, fie offline, care crește în mod semnificativ riscul unor consecințe dăunătoare asupra sănătății fizice sau mintale individului sau a altor persoane din jurul acestuia„. Declarația continuă:

Riscul crescut poate proveni din frecvența jocurilor, din timpul petrecut în aceste activități, din neglijarea altor activități și priorități, de la comportamentele riscante asociate cu jocurile sau contextul lor, de la consecințele negative ale jocurilor, sau de la combinarea acestora. Modelul jocurilor este adesea persistent, în ciuda conștientizării riscului crescut de factor dăunător pentru individ sau pentru alții.

În declarația sa pentru BBC, specialistul în tehnica dependenței Dr. Richard Graham, a spus că salută decizia OMS de a face „tulburarea cauzată de gaming” o boală recunoscută. „Este semnificativ, deoarece creează oportunitatea apariției unor servicii mai specializate. Face din asta ceva demn de luat în serios„, a spus el. În același timp, a mai zis că își face griji că acest lucru ar putea duce și la „părinți confuzi ai căror copii sunt doar gameri entuziaști„.

Nu toată lumea este încântată de decizia OMS de a recunoaște adăugarea dependenței de jocuri drept o condiție medicală. Entertainment Software Association, care reprezintă interesele industriei jocurilor video în Washington DC și organizează anual E3, a declarat că această mișcare „banalizează problemele reale de sănătate mintală„.

Într-o declarație pentru Gamasutra, ESA afirmă:

Captivând gamerii de mai bine de patru decenii, peste 2 miliarde de oameni din întreaga lume se bucură de distracția oferită de jocurile video.

Organizația Mondială a Sănătății știe că bunul simț și cercetarea obiectivă demonstrează că jocurile video nu provoacă dependență. Și, punând acea etichetă oficială asupra lor, trivializează problemele reale de sănătate mintală cum ar fi depresia și tulburarea de anxietate socială, care merită tratamentul și atenția deplină a comunității medicale. Încurajăm cu fermitate OMS să inverseze direcția privind acțiunea propusă.

Proiectul final nu este încă finalizat, astfel încât lucrurile s-ar putea schimba în ceea ce privește conținutul și termenii folosiți. Vă vom ține la curent dacă apar noi detalii.

Sursa

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest

1 Comments

  1. Gamingul o boala??? HAHAHAHA!!!!
    Si facebook-ul nu?? cred ca daca intrebi pe strada 200 de persoane daca joaca jocuri video nu vei primi un total de 150 de raspunsuri pozitive, dar daca vei intreba daca ai cont pe facebook si il folosesti zilnic vei primi raspunsuri afirmative in procentaj de 99%. Si ei spun ca Gamingul e o boala?? Am colegi la serviciu care stau non-stop pe facebook.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

This div height required for enabling the sticky sidebar