0 comments

OpenGL 4.6 a fost lansat

by on 03/08/2017
 

Vulkan cu siguranță va fi viitorul, dar pe moment se pare că OpenGL nu va muri, grupul Khronos anunțând lansarea variantei 4.6 a clasicului API.

OpenGL 4.6 reprezintă următoarea iterație a interfeței de programare pentru grafică, una folosită de un număr mare de lucruri. Nu doar jocuri, ci foarte multe aplicații diverse, până și playere video. Această nouă versiune nu este un salt masiv, nu prea am mai văzut acel gen de lucruri în OpenGL de câteva decenii, pentru asta existând Vulkan. Totuși, varianta 4.6 implementează SPIR-V,  o funcție creată inițial pentru OpenCL și folosită de Vulkan care permite scrierea shader-elor direct într-un limbaj general, fără a fi nevoie ca acesta să fie traduse în GLSL, limbajul standard pentru shadere al lui OpenGL.

Această variantă mai include și opțiuni pentru sporirea gradului de paralelism, ceea ce ar putea duce la ceva îmbunătățire de performanță la atribuirea sarcinilor de lucru a procesorului grafic. Asta, desigur, dacă funcția nouă chiar este folosită. N-ar trebui să vă așteptați la performanță spontan mai bună în jocuri vechi. Și, oricum, pentru asta aveam Vulkan.

Dacă vreți lista completă a schimbărilor, puteți găsi detalii complete pe pagina oficială a grupului Khronos. Cei curioși să se apuce de lucru cu OpenGL 4.6 pot găsi driverele aferente dedicate dezvoltatorilor la Nvidia, deocamdată nu cred că AMD a lansat un driver compatibil cu noua variantă pentru plăcile Radeon.

[PCPer]

Be the first to comment!
 
Leave a reply »

 

Leave a Response