1 comment

Panasonic GH5 depaseste toate asteptarile!!! Test ZONA IT.

by on 16/02/2017
 

Panasonic GH5 este una dintre cele mai asteptate camere ale momentului. Si nu degeaba. Atunci cand a fost anuntata la Photokina, eram in sala si ma gandeam ca avem de-a face, cel mai probabil, cu inca un „pom laudat la care ne vom duce cu sacul”.

Dar in clipa in care scriu acest articol ma aflu la Frankfurt, la un eveniment european Panasonic si, fireste, am GH5-ul in fata mea, pe masa. Am filmat si pozat ieri si astazi, (test video la finalul articolului) iar acum ma „zgaiesc” la el si… nu-mi vine sa cred! Panasonic GH5 este chiar mai mult decat m-am asteptat. O camera robusta, cu specificatii de vis.

N-am sa fac o descriere pe larg a specificatiilor, ele sunt peste tot pe net, ci am sa ma opresc la ceea ce ma intereseaza pe mine (si de fapt pe cei care sunt interesati in primul rand de partea de videografie a acestei camere).

Cu Panasonic GH5, culoarea trece pe acelasi plan de importanta cu rezolutia. Avem acum C4K (4096×2160) in 422 10bit IN CAMERA!!! Absolut incredibil!!! Urmatoarea camera care mai „poate” chestia asta costa peste 7-8000 de Euro!!! GH5 este sub 2000! F@#$in’ amaizin’!!! Asta inseamna posibilitati exponential crescute de colorizare, prelucrare, postprocesare, CGI. Bravo, Panasonic, nu stiu ce parere va avea concurenta de miscarea ta, dar cu siguranta ti-ai facut fericiti userii, oferind pe o camera atat de accesibila ca pret facilitati rezervate zeilor. Prometeic, man 🙂

Sigur deocamdata vorbim despre 150Mbps Long-GOP in camera, dar, este deja anuntat update-ul de firmware din Aprilie, care va aduce intra-frame la 400Mbps. In acest caz pana si nevoia unui recorder extern aproape dispare, iar Panasonic GH5 va deveni (daca luam in calcul si update-ul de V-Log care este deja disponibil, si apropo, gratuit pt. cei care-si precomanda camera, sau framerate-urile 24/25/30/50/60p) „the camera of your wildest dreams”!

Mi-a placut maxim si noul modul audio, care este… genial! De ce este genial? Pentru ca este mic, practic, se monteaza direct pe patina si mai ales este ieftin, sau oricum cu mult mai ieftin decat dock-ul precedent (am auzit pe aici ceva putin peste 300 de euro). Are intrari XLR si controale avansate de sunet, ceea ce pentru un videograf care se respecta este esential.

Si obiectivul de care a venit insotit este unul de exceptie: un Leica DG Vario Elmarit 12-60mm (echivalent 24-120mm pe 35mm) 2.8-4.0 stabilizat. Imaginile filmate mai jos au fost trase cu acesta, din mana. Obiectivul are Power OIS, adica beneficiaza de un excelent sistem de stabilizare, dublat de cel pe 5 axe al camerei insasi!

Ar mai fi multe de spus despre senzorul nou nout de 20Mpx, despre autofocusul bestial, extrem de rapid (225 de puncte!!!), despre faptul ca trage pe 2 carduri SD, evident despre modul 6K Photo (din care poti extrage still-uri si care va beneficia si de un update viitor de filmare undeva la 5.5K anamorfic), despre portul HDMI full la care poti atasa un recorder extern, despre numeroasele update-uri de firmware deja anuntate!

Felicitari Panasonic pentru o camera completa, fara compromisuri, fara jumatati de masura si fara „bube” ascunse!

Right here, Panasonic GH5 TEST. Sorry guys for the artefacts, I think it’s because of the codec. Premiere Pro has some problems dealing with it. The image was shot in 4K (3840×2160) 422 10 bit 25p, handheld, ISO 400/800, stabilization ON. More to come 🙂

comments
 
Leave a reply »

 
  • Andrei
    16/02/2017 at 15:38

    Felicitari pentru primul test hands-on! Arata sharp si frumos.
    Dar am o intrebare: Cum e cu focalizarea automata? Vad ca nu schimba punctul de focus de pe infinit, pe persoana. Camera era pe focus manual, cand ati facut testele?
    Cum se comporta in low light, cu obiectivul asta nou, 12-60?
    Numai bine

    Răspunde

Leave a Response