3 comments

Review: Plants vs. Zombies Garden Warfare -Al patrulea 10 in istoria Zonei IT!

by on 01/08/2014

Plants vs. Zombies a pornit de la ideea unor tineri si a ajuns o franciza destul de profitabila pentru cei de la Electronic Arts, fostul joc Pop Cap primind o a doua parte, o portare pe mai toate platformele posibile, si cel mai nou episod este un shooter 3rd persson. Nu, nu ati inteles gresit, cei care erau obisnuiti cu stilul tower defence vor descoperi ca acum este vorba despre un joc cu totul nou, care, practic rupe standardele cu care ne-am obisnuit in cazului acestui titlu si se reinventeaza ca joc de pac pac. Sau ma rog… in cazul asta poc poc, pentru ca tragi cu pastai si alte boabe de prin gradina. Asa ca, iata recenzia lui Plants vs. Zombies Garden Warfare.

Pentru cine se asteapta la o poveste bine inchegata in cazulul lui Plants vs. Zombies Garden Warfare, ne pare rau sa ii dezmagim: povestea este sublima, dar lipseste cu desavarsire. Exista una totusi in Plants vs. Zombies 2 pentru cei interesati. Oricum in cazul de fata nu joci atat pentru poveste, cat pentru umorul debordant de care da dovada.

Astfel, ai acum controlul ambelor factiuni, atat a plantelor de gradina militarizate, unele familiare, altele mai putin, dar si a zombilailor, care pentru prima oara au arme cu proiectile si alte traznai mecanizate, fiecare indeplinindu-si un rol bine stabilit intr-un meci. Meciuri care pot fi alese din cele trei moduri: Garden Ops, Gardens and Graveyards si Vanquish. Dintre toate, doar Garden Ops este gandit ca o experienta single player, aici putand sa iti „slefuiesti” skilul de cactus impuscaret sau floarea soarelui inflacarata, Dar si ca fundas de fotbal american sau cercetator nebun zombificat. Este distractiv si de unul singur, dar nebunia incepe cand ai un party de patru oameni si incepi sa iti dai seama ca acest mod este de fapt un horde mode editat ici si colo. Ai zece valuri din ce in ce mai grele de zombie care doresc sa iti pape gradina, gradina care vine si cu o bara de viata. Aici poti sa si construiesti si sa te simti ca un adevarat Crazy Dave, in timp ce tii piept nemortilor. Acest mod de joc este recomandat celor care doresc sa isi „faca mana”, ca abia dupa aceea sa intri Vanquish. Acesta este in esenta un DeathMatch in doua echipe, in care trebuie sa ajungi cat mai repede la un scor de 50 de puncte. Gardens and Graveyards este un mod de uzura. Practic aici gasesti cei mai experiementati jucatori si tot aici ai sa petreci cel mai mult timp. Cele doua echipe, zombie si plantele se vor lupta pentru controlul a sase puncte strategice pe o harta, totul culminand intr-o arena care se schimba in functie de harta pe care ai jucat. Meciurile pot dura destul de mult, dar finalul este cat se poate de satisfacator, mai ales ca aspectul general al jocului este destul de colorat cat sa te faca sa uiti ca mananci bietele plante sau dezmembrezi zombilai virtuali.

Fiecare factiune are patru clase pe care le poti selecta. Plantele au deja celebrul Peashooter, Chomper-ul, Sunflower si Cactusul. Pe cand zombie au Foot Soldier-ul, inginerul, cercetatorul si All-Star, un fundas de fotbal american. Cu toate ca sunt ceva diferente estetice, toate cele patru clase au un rol bine gandit intr-un meci. Peashooter-ul este prima linie ofensiva, fiind rapid si poate face ceva stricaciuni daca este folosit cum trebuie, Chomper-ul este a doua linie, defensiva, cu mai multa viata dar si ceva damage consistent, dar nu poate ataca la distanta, Sunflower-ul este o unitate atat ofensiva, cat si defensiva, fiind si singura unitate care iti poate vindeca celelalte unitati de pe front. Iar cactusul este o specie de pseudo-sniper cu ceva drone care se plimba prin aer pentru o mai buna ofensiva. Singura diferenta dintre unitatile plante si cele zombie, este ca unele unitati zombie, precum cercetatorul nebun, pot dezactiva anumite abilitati ale plantelor, in rest, este cam aceeasi mancare de fasole. Exista un balans destul de bine stabilit intre cele doua factiuni, moitiv pentru care este distractiv sa pierzi ore si ore in joc fara sa iti dai seama. Pe de alta parte, poti sa faci si pe comandantul si sa iti sustii trupele prin intermediul unei harti, putand sa iti arati astfel si skill-ul de tactician iscusit.

Exista si un sistem de progresie, acesta fiind legat de felul in care te-ai comportat in joc si cate puncte ai facut. La finalul fiecarui meci primesti niste monede cu care iti poti cumpara booster pack-uri, aceste continand o serie de stickere cu care iti poti edita personajele. Aceste stickere au o functie atat estetica, dar practica: de la palarii pentru personajele tale, pana la noi personaje cu noi abilitati. Practic ai cinci variatii ale fiecarui personaj, si asta fara sa numim toate elementele estetice pe care le poti adauga. Exista insa si un oarecare nivel de frustrare, asta din cauza felului in care jocul poate alege sa iti ofere aceste stickere. Ori de cate ori cumperi un pachet, nu stii ce vei primi, astfel vei cheltui toti banii si tot nu vei primi acel personaj pe care ti l-ai dorit. Dar chiar si asa, este mai bine decat varianta practicata in general de EA, care te pune sa cumperi pachete cu bani reali. Exista zvonuri care spun ca va exista un shop cu bani reali pentru skin-uri, dar speram sa ramana doar un zvon. Teoretic, acum poti avea toate personajele si toate obiectele din joc doar cumparand booster pack-uri.

Grafic vorbind jocul acesta este total diferit de toate shooterele de pe piata. Este colorat, vioi, distractiv, fiind recomandat pentru toate varstele. Te poti distra atat ca adult, dar si ca pusti de 7 ani. Nu am intalnit greseli de texturare sau probleme de optimizare, Plants vs. Zombies Garden Warfare ruland pe un dual core cu 4 giga de RAM la 60 de cadre pe secunda constat chiar si in zone aglomerate cu o groaza de chestii care se intamplau pe ecran. Pe console, acelasi lucru, doar ca aici ai implementate si ceva gesturi in control, asa ca distractia este si mai mare. Nu exista nimic ce s-ar putea spune de rau nici la capitolul sunet. Pur si simplu ai impresia ca tot studioul s-a inchis intr-o zi in cabina de sunet si a tras cele mai ciudate chestii, pe care apoi le-au pus cap la cap, rezultatul fiind cea mai hilara experienta auditiva de la Stubs the Zombie incoace. Pur si simplu cand tragi cu un Peashooter ai impresia ca ai pe cienva in spatele tau care face Pew Pew. Nu poti sa nu crapi un zambet sau sa nu razi cu lacrimi la unele faze.

Plants vs. Zombies Garden Warfare este un joc pentru toate varstele. Pur si simplu nu putem sa nu il recomandam atat pentru cei mari dar si pentru cei mici. Caz in care nota noastra nu poate fi decat 10. Da 10… cel de-al patrulea zece din istoria Zonei merge la EA, dupa ce pe primul l-au luat tot ei cu…Dragon Age Origins!