Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views : Ad Clicks : Ad Views :

PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) Review – HIT sau FAIL in acest moment?

/
/
/

PlayerUnknown’s Battlegrounds este in momentul redactari acestui articol, unul dintre cele mai populare jocuri de pe planeta. Cu un numar de jucatori in continua crestere, concursuri internationale, pe baza de invitatie sau deschise si o comunitate extrem de activa (si vocala), PlayerUnknown’s Battlegrounds pare sa fie urmatorul joc fenomen. Sa se incadreze el in aceasi categorie in care ragasesti titluri precum: Quake Live, DOTA, League sau alte jocuri multiplayer adorate de milioane si in viitor? Ramane sa vedem!

Avand in vedere ca in cazul titlului de astazi: PlayerUnknown’s Battlegrounds, nu avem o poveste de fundal sau ceva motivational pentru a misca jucatorul, singura ta motivatie este destul de simpla: Colaborezi sau mori. PUBG este un multiplayer online, iar jocul nu doreste sa spuna o poveste, doreste sa fie distractiv. Si reuseste cu brio, atata timp cat nu iti pierzi mintile incercand sa discuti cu restul echipei in 3 limbi diferite. Dar totusi are niste radacini, o poveste de origini, care incepe undeva prin anul 2000, cand Brendan „PlayerUnknown” Greene realiza ceva mod-uri bazate pe filmul Battle Royale si de aici, creatorul evolueaza conceptul in pozitia de  creative direction si apare beta PlayerUnknown’s Battlegrounds. Incet, conceptul se rafineaza si se introduc mecanici noi, 100 de jucatori simultan pe server, cautatul de arme, intreaga experienta definindu-se undeva in anul 2017, pe la final, cand PUBG este lansat oficial.

Bine, faptul ca jocul a iesit dintr-un ciclu de dezvoltare nu il scuteste de ceva probleme. Multe dintre ele legate de try harzi, acei indivizi care iau jocul prea in serios si scuipa comenzi militare de parca sunt pe front, hackeri, care stim toti cat de distractivi sunt si nu in ultimul rand, faptul ca unele servere nu sunt chiar atat de bine gandite pe cat si-ar dorii  comunitatea. Aceste elemente sunt ceea ce s-ar putea sa darame acest joc in viitor. Dar acum, la nici doua luni de la lansare, PUBG trage tare si aduna mii de jucatori noi zilnic. Problema este atunci cand intri intr-un joc si esti eradicat de pe harta de un baiat din Rusia sau mai stiu eu ce tara asiatica care a avut 20 de dolari pentru un hack. PUBG Corporation, creatorii jocului se intrebuinteaza in aceste momente pentru a repara multe dintre probleme, incercand sa indeparteze problema hackerilor. Totusi, un astfel de PR ii poate costa scump, avand in vedere competia ergo faptul ca  nu este singurul Battle Royale game de pe piata si numarul ingrijorator de jucatori care acuza hacking-ul si mix-ul intre serverele asiatice, europene si americana ca fiind motivul pentru care abandoneaza jocul.
Cu toate astea, comunitatea este in continua crestere si experienta pare sa se imbunatateasca de la luna la luna, producatorii ocupandu-se atent atat de joc, cat si de comunitate. Ceea ce spune multe la final de zi despre creatorii unui joc. Multe dintre aceste hibe si probleme, buguri si elemente suparatoare sunt indeparte pana la urma, iar cheateri se gasesc peste tot. Ceea ce nu putem ierta totusi este mix-ul de servere intre regiuni, care de cele mai multe ori  poate duce la probleme de comunicare, mai ales cand ai coechipieri din malaezia si tu nu vorebsti decat romana veche si engleza de balta. Totusi, ceea ce ne sperie si ne bucura, este faptul ca jocul asta… te face sa te intorci la el, dovedind ca este o experienta distractiva. Motiv pentru care ii acordam calificativul: Joaca-te pruncule, ca oricum nu supravietuiesti si nota 7 pentru experienta de joc.
Daca exista o definitie care inglobeaza perfect acest joc este: Usor de inteles, imposibil de stapanit. PUBG are un gameplay destul de simplu, bazat pe ideea filmelor Battle Royale si Hunger Games, doar ca aici sunt aruncati 100 de jucatori intr-o arena care se restrange periodic, ideea fiind destul de simpla: Supravietuieste celor 99 de alti combatanti, adunand provizii si lootand lesurile inamicilor virtuali disponibilizati.  Daca pana aici lucrurile par destul de simple, in secunda in care ai inceput primul joc o sa intelegi ca nu este nici H1Z1 si nici alte titlu pe care l-ai incercat din gen pana acum.
PUBG te obliga sa te adaptezi si asta este frumusetea lui. Daca initial te parasutezi in zona, incercand cu disperare sa ajungi langa o cladire sau o asezare, usor o sa inveti ca poti sa obtii loot si folosind alte metode. Totusi, jocul te impinge de la spate, literalmente, zona de lupta restrangandu-se constant, un camp electromagnetic acoperind insula pe care se desfasoara lupta si constangand jucatorii sa se repozitioneze constant.
Este foarte incitant si frustrant in acelasi timp sa te vezi parasutat intr-o zona de razboi fara nici-un fel de arme. Tot de ceea ce ai nevoie iti ofera insula. De la rucsacii, care iti pot ridica capacitatea de a cara, pana la arme si vehicule, harta din PUBG ofera o varietate de optiuni pentru a aborda lupta. Problema este ca trebuie sa gasesti acel echipament, fie el un lansator de rachete sau un sniper. Iar periplul de la punctul A la punctul B, de cele mai multe ori, mai ales la inceputul jocului, este plin de tigai si gloante.
Astea sunt bazele! Asta defineste acest joc extraordinar de bine. Cel putin pentruun incepator. In momentul in care incepi sa gandesti tactic, sa te sperii pana si de umbra ta virtuala si castile sunt la maxim setate pentru a auzi si cel mai mic zgomot, atunci sti ca esti un jucator hard core PUBG. Titlul are darul asta de a te „antrena” sa gandesti tactic, iar asta se poate constituii si intr-o simulare destul de interesanta si in alte domenii, comportamentele jucatorilor fiind uneori similare cu cele ale unei divizii militare, mai ales la nivelul competiv, existand strategii pentru orice fel de scenariu si pregatiri clare.
Harta pe care se desfasoara jocul are o marime de 8 pe 8 kilometrii, la fiecare cateva minute harta micsorandu-se. Pe langa asta mai exista bombardamente, notificate pe harta cu rosu si notificata de catre joc si evident, periodic, un avion va arunca un care package, care de cele mai multe ori contine ceva obiecte pe care nu poti sa le gasesti pe harta, menite sa iti boosteze sansele de a castiga. Problema este ca toata lumea doreste acest avantaj, iar sansele sunt ca un grup foarte mare de jucatori sa se indrepte catre acest care package, avand in vedere ca emite un fum rosu vizibil cam de peste tot.
Un meci dureaza in general 30 de minute, dar se poate intinde, ceea ce o sa te tina pe marginea scaunului cam tot timpul. Indiferent ca o faci solo sau cu o echipa, jocul se anunta o experienta incitanta inca de la primele cadre si ridica nivelul de adrenalina de la minut la minut, oferind practic liberate de exprimare in joc, neffind o metoda „gresita” de a juca PUBG. Daca vrei sa fi un magar odios si sa strici jocul altora, pentru ca asta te face pe tine mai important, poti. Bine, nu te face mai putin asin sau catar steril, dar asta este o alta discutie. Ceea ce este relevant este ca ii acordam calificativul de: De ce am 500 de ore in jocul asta pentru Gameplay si ii oferim nota 8.
De ce nota 8 pentru gameplay? Ei bine motivele sunt dupa cum urmeaza: Inca N-AU rezolvat problema hackerilor, de unde scadem un punct doar pentru asta. Nu stiu inca sa internet si matchmaking, pentru care mai scadem un punct. PUBG inca mai are de lucrat la matchmaking … dar, poate intr-un viitor, rezolva multe dintre probleme, poate deschid mai multe servere. Cine stie… ideea este ca PUBG este unul dintre jocurile care provoaca dependenta dupa primele ore de joc, reusind sa fie un joc complicat de simplu. I-am putea taxa si la managementul inventarului, dar suntem marinimosi astazi.
Probabil cea mai mare problema pe carew Player Unknown’s Battlegrounds o are este lipsa de consistenta intre platforme. Pe Xbox One, jocul inca scartie… rau, pe PC, nu iti trebuie o uzina sau un calculator de la NASA pentru a juca, dar este necesar ceva mesterit prin setari pentru a putea atinge acele ideale 60 de FPS-uri. Ceea ce pentru un joc, cu 100 de jucatori pe o harta de 8 pe 8 kilometrii este impresionant, iar intr-un joc open world te astepti la buguri, probleme de render de texturi si erori. Problema este ca jocul are la baza un Unreal Engine 4, iar alegerea pare sa nu fie familiara echipei de dezvoltare, asta prin prisma faptului ca Regizorul de Creatie a lucrat la ceva mod-uri si jocuri similare in trecut si tonelor de documentatie care se gasesc pe internet. Cel mai probabil au ales UTE4 pentru ca este comod si acum il fac sa functioneze. Si merge… doar ca atunci cand sughita… sughita tot jocul cu tot cu gameplay si cadre.
Dar, jocul arata bine. Forme de relief variate, au adaugat din ce in ce mai multe vehicule si polish-ul grafic se pare ca este o prioritate. Ai ce vedea, de la creste, pana la zone urbane, putand sa te gasesti fie intr-o zona de desert, fie intr-o zona de munte plina cu verdeata, acestea doua fiind singurele doua harti disponibile in acest moment. Dar, cu timpul PUBG Corp a promis ca va introduce si mai multe harti, pentru a diversifica si mai mult aria de joc. Dar cu doar doua harti, in momentul redactarii acestui articol, grafica poate deveni plictisitoare si repetitiva dupa cateva zeci de jocuri.
PUBG nu doreste sa rupa norma la grafica, dar ar avea nevoie de un update grafic totusi si ceva patch-uri pe partea grafica. Texturile nu sunt cine stie ce, in sensul ca nu te zgarie pe retina, dar au nevoie si ele de ceva polish. Poti sa il joci pe detalii medii fara probleme si sa te distrezi de minune. Problema este atunci cand doresti sa il impingi la maxim intr-un 4K… jocul incepand sa scartaie.
Sunetul joaca probabil unul dintre cele mai importante roluri in castigarea unei batalii. Daca nu ai o pereche de casti tapane, care sa iti permita sa auzi pasii de la cativa metrii distanta, fiecare fosnet si miscare a inamicului. Pentru ca reversul medaliei este o moarte subita, de la un inamic care ti-a plantat in spatele capului o tigaie si isi baga degetele la tine in loot. Sound Design-ul este de departe cea mai interesanta componenta a jocului, creatorii mizand atat pe viteza de reactie, cat si pe simturile jucatorilor, aici sunetul fiind in sine o mecanica importanta de joc. Mai pe scurt… n-ai casti… ti-o iei de nu il vezi de unde! Pentru grafica si sunet ii acordam calificativul: Nu sunt nebun, am auzit ceva din boschetii aia si nota 8 pentru prezentare.
Avand in vedere ca suntem in anul 2018 si lootcrate-urile sunt ceva uzual, acest material adauga o noua categorie in review-urile [email protected] IT:  Microtranzactii. Facem asta pentru ca deja piata este suprasaturata de lootcrate-uri si metode de progresie dubioase bazate pe cutii virtuale, multe dintre acestea fiind anti consumator. In cazul de fata lucrurile stau destul de bine. In functie de cat de mult supravietuiesti si cati jucatori ai omoat, primesti ceea ce jocul numeste Battle Points, pe care le poti investii in lootbox-uri ce iti ofera obiecte cosmetice. O singura problema… create-urile cresc in valoare, iar o anumita cutie necesita o cheie pe care trebuie sa o cumperi pentru a o putea deschide. Cheie pe care o cumperi pe bani reali. Sigur, este vorba doar de iteme cosmetice, dar chiar trebuie sa platesti full price pentru un joc, care are si micro tranzactii bazate pe lootcrate-uri si chei pe bani reali? Avantajul in acest caz este faptul ca discutam exclusiv de obiecte cosmetice, care nu influenteaza gameplay-ul cu nimc, poate te fac mai diferit sau mai vizibil pe harta. Ceea ce nu putem sa iertam este drop rate-ul. Nu de alta, dar dupa al 90-lea tricou rosu sau albastru o iei usor razna. Pentru implementarea microtanzactiilor ii acordam nota 7 si calificativul: Hai cu masca aia … AZI!
De departe, PUBG este o experienta simpla. Una pe care un jucator veteran iti poate spune ca nu este ceea ce pare. Este un joc frustrant de satisfacator, care te face sa iti pierzi mintile si sa spargi lucruri daca lucrurile nu merg cum doresti. Dar a avut un ciclu de dezvoltare foarte stabil, are o comunitate super activa, update-uri constate si fix-uri, dar poate sa iti taxeze PC-ul in unele cazuri, cu toate astea este un survival game genial care este inca la inceput de drum. Zona ii acorda calificativul: Cu Dacia clasica la plimbare, eu impusc tot din parcare si nota 7.5 cu promisiunea sa revenim asupra acestui titlu peste sase lui pentru a vedea cum a evoluat. Asa ca asteptati-va la un PlayerUnknown’s Battlegrounds Review UPDATE undeva in august. Pana data viitoare, nu uitati sa apasati butonul de like daca va placut materialul, sa impartatiti clipul cu prietenii si sa apasati clopotelul magic pentru a fi notificati ori de cate ori uploadam un clip nou pe Youtube.