1 comment

Problema miscarii in VR a fost rezolvata

by on 18/04/2016
 

Problema esentiala a tehnologiei VR impersive, ca cea de la HTC Vive, este ca desi explorezi in unele cazuri lumi infinite, spatiul tau de miscare efectiv este extrem de limitat. Nu poti alerga prin tot Tamriel in VR daca esti in sufragerie asa, dar exista solutii pentru asta, iar una nou este chiar surprinzator de simpla.

Pana acum, singura solutie pentru a te putea plimba la infinit prin VR era sa folosesti o banda rulanta complexa, care se poate deplasa in fiecare directie si adesea costa foarte mult. Asa ca o alternativa extrem de simpla a fost dezvoltata, numita RIPmotion, de un individ numit Ryan Sullivan.

Nu este vorba de inca o banda rulanta sau un obiect fizic de orice fel, ci de o aplicatie pentru Vive care va permite sa alergati peste tot printr-o lume virtuala, folosindu-va picioarele si… pantalonii.

Sistemul functioneaza in modul urmator: Inserezi unul din cele doua controller-e Vive in pantaloni si incepi sa alergi pe loc, apasand butonul de mers al celuilalt controller.

Ideea din spatele lui RIPmotion este ca directia in care mergi si cea in care te uiti pot fi diferite in lumea reala, dar in VR este cam greu. Asa ca un controller actioneaza ca orientare pentru corp, cel din pantaloni, iar celalalt este folosit pentru a imita miscarea maini, in timp ce Vive in sine urmareste privirea. Aceste trei elemente diferite actioneaza in tandem pentru a da un sentiment de imersiune inedit.

Chiar daca sa alergi in loc prin propria ta casa ar parea cam caraghios in cazul in care vecinii tai decid sa te spioneze, tot iti va oferi macar marginal impresia ca miscarea este generata de picioarele tale, nu de apasarea unui buton.

Daca vreti sa vedeti tehnologia in actiune, aveti mai jos un material realizat de Ars Technica.

[SmirkingCat Software]

comments
 
Leave a reply »

 

Leave a Response